تاریخچه اینستاگرام : اینستاگرام در سال 2010 توسط دو جوان به نام های کوین سیستروم و مارک کریگر خلق شد. کوین سیستروم (Kevin Systrom) در30 دسامبر 1983 میلادی در شهر نیویورک متولد شد. او از اصلی ترین مهندسان اینستاگرام است. که در دانشگاه استنفورد در خوانده و از او به عنوان یک کار آفرین و مهندس نرم افزار نام می برند.
کوین سیستروم و مارک کریگر همدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد. و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راهاندازی شرکتش نیاز دارد. به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت. شاید به همین دلیل هم هست که سیستروم میگوید: من با این افرادی که میگویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایدهای ندارد، کاملا مخالفم.
آشنایی با اینستاگرام
اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر به اشتراک بگذارند.کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام 60 ثانیه برای استوری 15 ثانیه و 1 ساعت IGTV است .
پیشنهاد : 12 اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام
محبوبیت عجیب اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد. که تا سال 2012 به 100 میلیون کاربر رسید. این روند روبه رشد در سال 2014 به 300 میلیون کاربر دست پیدا کرد. همین روند صعود و موفقیت های چشم گیر این دو دوست بود که شرکت فیسبوک و شخص مارک زاکربرگ را ترغیب کرد. تا در سال 2012 این اپلیکیشن را به قیمت 1 میلیارد دلار بصورت نقدی و سهام خریداری کند. در آن زمان خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه کننده دانستند. اما پیشرفت عجیب اینستاگرام با مدیریت مارک زاکربرگ و رسیدن به حدود 1 میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2018 خبرازهوش بالای مارک زاکربرگ می داد.
تاریخچه اینستاگرام در ایران
از همان سال های ابتدایی رونمایی اینستاگرام که در دو نسخه اندروید و IOS معرفی شد. بین مردم ایران رواج یافت. اینستاگرام از سال 2012 وارد ایران شد و رفته رفته جای خود را بین مردم پیدا کرد. و کار به جایی رسید که در سال 2018 40 میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند.
اینستاگرام در چه کشور هایی فیلتر است؟
شبکه مجازی اینستاگرام در بعضی از کشورها فیلتر شده است و همچنین در ایران ما بعضی از قابلیت های اینستاگرام را در دسترس نداریم به جز زمانی که فیلتر شکن خودتان را روشن کنید یکی از این قابلیت ها قابلیت گیف در استوری و همچنین تبلیغاتی که اینستاگرام عرضه می کند ولی این ویژگی در کشور ما غیر فعال است.
کشور کره شمالی از اینستاگرام استفاده نمیکند البته جای تعجب نیست چون این کشور از هیچ شبکه اجتماعی استفاده نمی کند و فقط شبکه های داخلی خود را دارد.
دو کشور دیگری که اینستاگرام را فیلتر کرده اند عبارتند از چین و روسیه که به دلایل خاص خودشان که بیشتر هم بخاطر آزادی اطلاعات و از این دست موارد است و یا بخاطر حمایت از اپلیکیشن های داخلی خودشان است.
پیشنهاد : 70 جمله و شعر خاص برای بیو اینستاگرام
امکانات اینستاگرام (تاریخچه اینستاگرام از شروع کار تا به امروز)
امکانات اینستاگرام که باعث رشد سریع آن شد به شرح زیر است:
آپلود و فالوو کردن سایرین
کاربران اینستاگرام می توانند عکس و ویدیو های کوتاه و بلند خود را به اشتراک بگذارند. و دیگر کاربران را فالوو کنند.
تاریخچه اینستاگرام
پرایویت کردن پروفایل
کاربران می توانند صفحه شخصی خود را قفل کنند تا در صورت فالوو کردن سایرین نیاز به تایید صاحب اکانت باشد.

اتصال به شبکه های اجتماعی دیگر
کاربران می توانند حساب اینستاگرام خود را به سایر شبکه های اجتماعی متصل کنند تا در صورت نیاز بعد از آپلود پست خود در اینستاگرام درآن شبکه ها هم آپلود شود.
تاریخچه اینستاگرام
هشتگ اینستاگرام
هشتگ اینستاگرام در سال 2011 برای پیدا کردن عکس های کاربران دیگر به وجود آمد.اینستاگرام کاربران را تشویق میکند تا از تگ های خاص و مرتبط به جای کلمات کلیدی کلی مانند “عکس” استفاده کنند تا عکس هایشان توسط دیگر کاربران اینستاگرام دیده شود.
تاریخچه اینستاگرام
ذخیره پست
ذخیره پست اینستاگرام در سال 2016 برای راحتی کاربران به وجود آمد تا عکس ها و ویدیو های مورد علاقه خود را ذخیره کنند.
تاریخچه اینستاگرام
explore
در ماه ژوئن 2012، اینستاگرام تب ” Explore ” را معرفی کرد. یک تب در برنامه که عکس های محبوب، عکس های گرفته شده در مکان های نزدیک را نشان میدهد. تب در ژوئن 2015 با تگ ها و مکان ها ترند شده و توانایی جستجو برای مکان ها به روز شد. در آوریل 2016، اینستاگرام بخش فیلمهایی را که دوست دارید. ( Videos You Might Like ) را به این تب اضافه کرد و در ماه آگوست کانال ” Events” اضافه شد که حاوی ویدیوهایی از کنسرت ها، بازی های ورزشی و دیگر رویدادهای زنده است. و پس از آن در ماه اکتبر Stories اضافه شد. بعدا این برگه در ماه نوامبر 2016 پس از نمایش Live گسترش یافت. در ماه مه 2017، اینستاگرام یک بار دیگر تب کاوش ( explore ) را برای افزایش محتوای عمومی از مکان های مجاور به روز کرد.
استوری اینستاگرام
در اوت 2016 اینستاگرام بخش استوری خود را راه اندازی کرد. استوری به کاربران اینستاگرام این اجازه را میدهد تا عکس و فیلم بگیرند و استیکرها و نوشتههای مورد نظر خودشان را بر روی آنها قرار دهند و برای همه یا برخی از فالوورهایشان بفرستند. تفاوت اصلی که استوری با پست اینستاگرام دارد این است که دارای زمان 24 ساعته است. به این صورت که پس از 24 ساعت، تصاویر یا ویدیوهای استوری شما پاک می شود.
مقالات دیگر
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و چه مزایایی دارد؟
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟
راه های افزایش بازدید اینستاگرام
محصولات ما
-
فالوور ایرانیتومان17,000 – تومان170,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 1 امتیازدهی مشتری
-
بازدید لایو 60 دقیقه اییتومان25,000 – تومان500,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 8 امتیازدهی مشتری
-
بازدید IGTV ایرانیتومان10,000 – تومان200,000امتیازدهی 4.73 از 5 در 11 امتیازدهی مشتری
یک پاسخ
عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم