بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام چه زمانی است؟ مطمئنا با یافتن زمان درست به منظور انتشار محصول یا پست می توانید فروش بالایی را تجربه نمایید.
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از مخاطبان و کاربران اینستاگرام را درگیر خود کرده است، به طور کلی فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. همین که اینستاگرام را به منظور کسب درآمد انتخاب کرده اید مطمئنا برای درآمد حاصله از آن برنامه ریزی زیادی انجام داده اید، مثلا اگر فروشگاه آنلاین راه اندازی کردید در وهله ی اول به بازدهی و فروش بالای آن کالا فکر می کنید که این موضوع برای تمام مشاغل صادق است و برای هر شغل نیاز است که برنامه ریزی مخصوص به خود را بچینید.
بنابراین مهم ترین عاملی که کاربران اقدام به انتشار مطالب مختلف در اینستاگرام می کنند این است که فروش مجازی و آنلاین را تجربه کنند که مطمئنا برای رسیدن به چنین مرحله ای نیازمند سپری کردن آزمون خطاهای زیادی خواهند بود، در واقع عوامل موثری در کنار هم قرار می گیرند تا یک محصول منتشر شده در اینستاگرام به بازدهی و فروش مناسب دست پیدا کند.
یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش بیشتر محصولات در اینستاگرام این است که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بدانیم، در واقع متوجه شویم که مخاطبان هدفمند ما دقیقا در چه زمانی آنلاین هستند تا درست در همان زمان مطالب را منتشر کنیم تا مخاطبان و مشتریان بیشتری پست یا محصول مورد نظر را دیده و اقدام به خرید آن کنند.
پیشنهاد : تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقع است؟

قبل از اینکه در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام صحبت بهتر است. که از همان اول از زمان مقایسه و آزمون خطای خود بکاهیم، یعنی در وهله ی اول شغل خود را در فضای مجازی بهتر بشناسیم و این سوال را در گوشه ای از دفتر یا یادداشت رایانه ثبت کنیم؛ مخاطبان من چه کسانی هستند؟ رنج سنی آنان چقدر است؟ آیا مخاطبان و کاربران اینستاگرام من شاغل هستند؟ مشتریان من در چه بازه زمانی از روز بیشترین فعالیت را دارند؟
به طور کلی سوالاتی از این قبیل باعث می شود که کاربران شما را بهتر بشناسید و هر چقدر که جلوتر می روید خود را جای مشتری یا کاربر می گذارید. که فرضا اگر من به عنوان یک دانش آموز نمونه باشم شب را برای تماشای ویدیو های انگیزشی و آموزشی انتخاب می کنم.
حال با تصویر سازی از مشتری یا مخاطب می توانید برای محتوای آموزشی برنامه ریزی داشته باشید، مثلا اگر یک دانش آموز را ملاک قرار دهید مخصوصا دانش آموزانی که برای کنکور تلاش می کنند مطمئنا در طول روز در حال مطالعه هستند و به طبع تعداد کسانی که در روز درس می خوانند بیشتر از کسانی است که در شب مطالعه می کنند، بنابراین با چنین تجزیه و تحلیلی می توانید کاربران هدفمند خود را بشناسید و با پرسش و پاسخ از خود می توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بیابید.
استفاده از حالت تجاری اینستاگرام
مطمئنا در زمان ثبت نام در اینستاگرام این سوال از شما پرسیده شده که حساب کاربری شما شخصی یا تجاری باشد؛ اگر شخص عادی هستید که فضای مجازی را برای کسب اطلاعات و سرگرمی انتخاب کردید مطمئنا حالت شخصی را انتخاب می کنید.
اما اگر برای فروش محصول و یا کسب درآمد، اینستاگرام را نصب کردید قاعدتا باید حساب کاربری خود را با توجه به کسب و کار به حالت تجاری در بیاورید چرا که برای کسب اطلاعات در خصوص بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام نیازمند آمارهایی هستید که در بخش تجاری به شما داده می شود. در واقع حالت تجاری اینستاگرام ابزار هایی در اختیار شما قرار می دهد تا با دریافت اطلاعات از آن ها می توانید بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام بیابید؛ بنابراین اولین قدم شما برای فروش بیشتر فعال کردن حالت تجاری است.
پیشنهاد: نحوه تولید محتوا در اینستاگرام
بازه زمانی انتشار پست در اینستاگرام

با توجه به موارد ذکر شده بالا اطلاعات کافی در خصوص بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کسب کردیم، اما برای عملی کردن آن نیاز است که کمی آزمون خطا را تجربه کنیم تا به آنچه که مد نظر ما است دست پیدا کنیم؛ برای آزمون خطا باید کاربر خود را بسنجید، یعنی از زمان بیدار شدن تا خوابیدن در مدت زمان مشخص و زمان های منظم پست منتشر کنید تا با استفاده از آمار و ارقام به نتایج مطلوبی برسید.
بازه زمانی صبح
مثلا بازه زمانی 7 تا 9 صبح را برای کسانی که در صبح اینستاگرام را بررسی می کنند مطلبی را اختصاص دهید چرا که برخی از کاربران بر این عادت هستند که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرام خود را بررسی کنند.
بازه زمانی ظهر
بازه زمانی بعدی 11 تا 14 بعد از ظهر است، این زمان برای استراحت و خوردن ناهار اختصاص داده شده است و بسیاری از افراد در هنگام ناهار و زمان استراحت اینستاگرام خود را بررسی می کنند، بنابراین بد نیست که این زمان را برای انتشار و آزمون خطای خود انتخاب کنید.
بازه زمانی شب
همینطور بهتر است بازه زمانی شب را برای انتشار محصول یا مطلب در اینستاگرام انتخاب کنید چرا که بیشتر کاربران شما بین 9 تا 1 شب در حال استراحت هستند بنابراین انتشار پست در شب می تواند آمار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.
شناخت بیشتر مخاطب برابر است با کسب درآمد

با توجه به موارد ذکر شده بالا متوجه شدیم که در هر زمانی می توان به بازدهی مورد نظر دست پیدا کرد اما اگر کاربران خود را بهتر بشناسید مطمئنا این موضوع برای شما بسیار راحت خواهد بود، بنابراین باید مشتریان و مخاطبان هدفمند خود را تجزیه تحلیل کنید و با سوال های متعدد زمان آزاد آن ها را بیابید، حتی در برخی موارد جنسیت مخاطب نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است که در بخش آمار اینستاگرام می توانید این موضوع را بررسی کنید.
بنابراین با استفاده از ابزار های مختلف مخاطبان خود را شناسایی کنید و با آزمون خطا بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بیابید تا با انتشار مطالب در زمان درست بیشترین فروش را در طول روز یا هفته تجربه کنید که تمامی آن ها به عزم راسخ و پیگیری شما بستگی دارد که تا چه میزان برای کسب و کار خود وقت می گذارید. در ضمن به هیچ عنوان در انتشار پست زیاده روی نکنید، به نوعی کاربر را تشنه ی انتشار پست کنید اما مراقب باشید که تشنگی زیاد هم باعث می شود مخاطب شما از مکان دیگری تشنگی خود را رفع نماید و این یعنی از دست رفتن مشتری.
مقالات دیگر
تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام
آموزش حل مشکل فارسی نشدن اینستاگرام
محصولات ما
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان1,750 – تومان350,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
بازدید لایو 60 دقیقه اییتومان25,000 – تومان500,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 8 امتیازدهی مشتری
-
بازدید IGTV ایرانیتومان5,000 – تومان100,000امتیازدهی 4.73 از 5 در 11 امتیازدهی مشتری