تقویم تولید محتوا در اینستاگرام در واقع ابزاری برای صاحبان کسب وکارها و بازاریابان به منظور جهت دهی برای برنامهریزی تولید و انتشار محتوای صفحات کاریشان، از هفتهها قبل می باشد. استفاده از این تقویم موجب صرفه جویی در زمان انجام کارها، جلوگیری از اشتباهات مختلف در پست ها و نظم و ترتیب مفید و مؤثر در انتشار محتواهای صفحه کاری و در نتیجه تعامل بیشتر با مخاطبان خواهد شد.
تقویم تولید محتوا در اینستاگرام؛ ابزاری کاربردی برای صفحات کاری فعال و موفق
آیا تا به حال چیزی راجع به تقویم تولید محتوا در اینستاگرام شنیده اید.؟ آیا می دانید تقویم تولید محتوا در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر شما هم جزو یک میلیارد کاربر این رسانه اجتماعی هستید و برایتان جالب است که بدانید بلاگرها و سایر صاحبان صفحات هنری یا کاری فعال در اینستاگرام چگونه محتواهای صفحات شخصی یا کاری خود را به صورت منظم، مرتبط و سازمان یافته منتشر می کنند و یا اینکه خودتان قصد راه اندازی یک صفحه اجتماعی موفق و پرمخاطب در اینستاگرام دارید، اما دغدغه نحوه و زمان انتشار محتواها یا پست ها ذهنتان را به خود مشغول کرده است، پیشنهاد می کنیم .
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ابزاری کاربردی برای سر و سامان دادن به صفحات موفق اینستاگرام، یعنی تقویم تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید.
همانطور که در ابتدای مقاله مطرح شد، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. حدود 800 میلیون نفر از آنها حداقل یک صفحه کسب و کار را دنبال می کنند. اینستاگرام با این تعداد کاربر و ابزارهای یکپارچه ای که برای مشاغل و فعالیت در حیطه های مختلف ارائه می دهد، یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی برای افراد و شرکت ها برای شروع حضور در رسانه های اجتماعی و شناساندن خدمات یا نوع فعالیت خود در فضای مجازی است.
با این حال، راه اندازی و حفظ حساب های اجتماعی موفق همیشه آسان نیست. به خصوص برای یک شخص پرمشغله امروزی. برای کاهش بار تولید محتوای مؤثر و ثابت، یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام پیشنهادی مفید و راهگشا می باشد.
پیشنهاد : نحوه تولید محتوا در اینستاگرام
اهمیت تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
اگر بخواهیم تعریفی از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم می توانیم تعریفی کلی از تقویم رسانه های اجتماعی عنوان کنیم. تقویم رسانههای اجتماعی ابزاری برای صاحبان کسب و کارها و بازاریابان به منظور جهت دهی برای برنامهریزی تولید و انتشار محتوای صفحات کاریشان، از هفتهها قبل می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که این تقویم ها برای هر کسی که در رسانه های اجتماعی به صورت حرفه ای حضور دارد مفید هستند. به چند مورد از این دلایل توجه کنید:
صرفه جویی در زمان
هنگام برنامه ریزی و تولید پست به صورت روزانه، از تقویم محتوای اینستاگرام برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. میتوانید یک بعدازظهر را صرف جمعآوری عکسها، نوشتن توضیحات و موارد دیگر کنید. نه اینکه هر روز در زمانی که برای کارهای دیگر در نظر گرفته شده است. به صورت بریده بریده امور مربوط به تولید و انتشار محتوایتان را انجام دهید و سر آخر بسیاری از کارهای ضروری زندگی روزمره تان زمین بمانند و این مسئله به جز خستگی و کلافگی و در نهایت بی انگیزه شدن نتیجه ای برایتان نخواهد داشت. با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام، به فکر، ایده ها و زمان عملی کردن آنها جهت می دهید.
جذاب و ثابت نگهداشتن روند تولید و بارگذاری محتوا
اگر هر روز یا به طور منظم با پست کردن مشکل دارید. یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام میتواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند. این تقویم به عنوان یک یادآور برای اشتراک گذاری یک تصویر یا متن عمل می کند و شما را نسبت به انجام به موقع آن مقید و متعهد می کند. علاوه بر این، با برنامهریزی محتوای پست ها از قبل، به احتمال زیاد پست ها با نظم و ترتیب محتوایی مشخصی پیش خواهند رفت و صفحه شخصی شما از نظر جلوه های مفهومی و بصری، جذاب تر و مؤثرتر پیش خواهد رفت.
جلوگیری از اشتباهات مختلف درون محتوای پست ها با بازنگری مجدد و به موقع
اگر هر روز در اینستاگرام پست میگذارید، به احتمال زیاد در کپشن های خود اشتباهات تایپی و اشتباهات دیگری خواهید داشت. علاوه بر این، وقت نگذاشتن برای بازنگری پست ها، می تواند منجر به اشتباهاتی شود. که با قوانین و پروتکل های پلتفرم اجتماعی اینستاگرام مغایر بوده و نتیجه آن مسدود یا غیرفعال شدن حساب کاربریتان باشد. با برنامه ریزی همه چیز از قبل با یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام، به خود این فرصت را می دهید. که پست های خود را با نگاهی دقیق تر بررسی کنید. تا اشتباهات احتمالی را متوجه شوید و از بروز آن ها پیشگیری کنید.
پیشنهاد : تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام
پژوهش درباره مخاطبان و تعیین زمان مؤثر و مفید برای انتشار پست ها
اگر مخاطب اینستاگرامی دارید، عالی است! در چنین حالتی، احتمالاً می دانید که مخاطبان شما از کدام پست ها بیشتر لذت می برند و به آنها پاسخ می دهند. اما اگر به تازگی شروع به جذب فالوور کردهاید، کمی وقت بگذارید و درباره مخاطبانی که میخواهید بیشتر به آنها دسترسی پیدا کنید، تحقیق کنید. این تحقیق به شما کمک می کند.
محتوای مناسبی را که می دانید موفقیت آمیز خواهد بود، تولید کنید. همچنین با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام خواهید توانست برای تولید و نشر محتواهای مورد نیاز و جذاب برای مخاطبان برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. داشتن دانش از مخاطبان خود به همراه ایجاد یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام، به عنوان راهنمای ایجاد پست نیز عمل می کند که در نهایت در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.
به رویدادهای آینده نگاهی بیندازید
هدف از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام، ایجاد پست هایی است که می دانید دنبال کنندگان شما از آن لذت خواهند برد و با آنها ارتباط برقرار می کنند. همچنین باید به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. یک تاکتیک برای دستیابی به هر دوی این اهداف، نگاهی به رویدادهای آینده در هر ماه است.
رویدادها شامل مناسبت ها و رویدادهای اجتماعی در سطح محلی، ملی یا بین المللی است. این رویدادها همچنین شامل تعطیلات و دیگر روزهای ویژه تقویم نیز می شوند. برای مثال، اگر میدانید که مخاطبان شما مادران زیادی را شامل میشوند. ایجاد پستی برای روز مادر باعث ایجاد علاقه و ارتباط با آنها خواهد شد. استفاده از هشتگ های مرتبط همچنین می تواند به شما کمک کند. با کاربران خارج از فالوورهای فعلی خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر کمک به دستیابی به مخاطبان، استفاده از رویدادها به عنوان مبنایی برای پستهای شما، به سادگی راهی سریع و راحت برای افزایش حجم محتوای شماست.
پیشنهاد : الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟ الگوریتم اینستاگرام 2021
کاربردهای تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
برنامه ریزی برای موفقیت در بلندمدت
برنامه ریزی از قبل برای محتوای پست های اینستاگرامی، نه تنها به کاهش برخی از استرس های روزانه شما کمک می کند. بلکه به شما کمک می کند تا اهداف بلندمدت کاری خود را نیز برنامه ریزی کنید.
وقتی صحبت از ایجاد یک تقویم محتوا می شود، وجود بانک های محتوا در بانک اطلاعات شخصی شما مفید است. بانک محتوا یا مخزن، مکانی برای ذخیره تمام محتوای موجود است که ممکن است بخواهید در حال حاضر یا در آینده انتخاب کنید. این بانک، مکان خوبی برای ذخیره تصاویر، ویدئوها و متن های از پیش نوشته شده است. در واقع در برگیرنده هر چیزی است که ممکن است بخواهید در تقویم خود قرار دهید.
محتوای همیشه سبز که همیشه مفید یا مرتبط با مخاطبان شما است را می توان در یک بانک محتوا نگهداری کرد که برای پر کردن شکاف های موجود در تقویم تولید محتوا در اینستاگرام بسیار عالی عمل می کند.
تسلط بر روند تولید و بارگذاری محتوا و نتیجتاً بازاریابی مؤثرتر
تشریح محتوای صفحه اجتماعی خود در یک تقویم محتوا، به شما کمک می کند. تا با روند و ترتیب پست های خود آشنا باشید و این تسلط و همچنین هماهنگی موجود بین پست ها، منجر به نرخ تعامل بالاتری با مخاطبان نیز می گردد. ایجاد یک تقویم محتوای اینستاگرام زودتر از موعد به شما این امکان را می دهد. که پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و به شما امکان می دهد بیشتر پست ها را ارسال کنید. با برنامه ریزی بر روی انبوه پست های خود، می توانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و همچنان به طور مکرر در اینستاگرام ظاهر شوید.
پست محتوا به صورت مداوم و تعهد مدارانه با استفاده از تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای کسب و کار شما باشد. یک تقویم تولید محتوا در اینستاگرام می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. شما می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. یک پایگاه هواداران وفادار ایجاد کنید و مردم را در مورد محصول یا خدمات خود هیجان زده کنید.
برای اینکه در همه این موارد موفق باشید، باید به طور مداوم پست کنید. هنگامی که استراتژی اینستاگرام خود را ایجاد می کنید، می توانید تعیین کنید که “به طور مداوم” برای شما چه معنایی دارد. اگر تمایل به ارسال پست در هر روز را دارید، عالی است و این کار را انجام دهید! اما اگر فقط سه بار در هفته ظرفیت ارسال پست در صفحه شخصی خود را دارید، به آن متعهد شوید.
مقالات دیگر
آموزش تصویری تغییر شماره تلفن در تلگرام
آموزش تصویری تغییر اندازه فونت در تلگرام
راه های افزایش بازدید اینستاگرام
محصولات ما
-
فالوور میکستومان10,000 – تومان100,000امتیازدهی 4.00 از 5 در 4 امتیازدهی مشتری
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان2,500 – تومان250,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
بازدید استوری ارزانتومان12,000 – تومان120,000امتیازدهی 4.65 از 5 در 23 امتیازدهی مشتری