الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟ الگوریتم اینستاگرام 2021

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام 2021 شما در هر پلتفرمی که فعالیت داشته باشید الگوریتم‌ها وجود دارند که تعیین می‌کنند. چگونه، چطور، چقدر و برای چه کسانی دیده شوید. اگر وب سایت دارید باید با الگوریتم‌های گوگل پیش بروید و اگر پیج اینستاگرامی دارید برای دیده شدن و پیدا کردن مشتری باید الگوریتم‌های اینستاگرام را خوب بشناسید. از طرفی الگوریتم‌ها هر چند وقت به روز می‌شوند. پس لازم است که همواره خودتان را به روز نگه دارید. در این مقاله ما راجب الگوریتم های اینستاگرام برای دیده شدن استوری، IGTV، پست‌ها، دیده شدن در اکسپلور و پیدا کردن مشتری مناسب آشنا شوید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

مختصر و مفید، الگوریتم اینستاگرام با استفاده از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند. به کاربر کمک می‌کند تا به محتوای موردنیاز یا مورد علاقه‌ی خود دسترسی داشته باشد. الگوریتم های اینستاگرام همیشه در حال بروز شدن هستند تا رفتار کاربر را بهتر تحلیل کنند. احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده که به پست‌ها و استوری‌های یک پیج علاقه‌ی زیادی نشان دهید. و در دفعات بعد، به محض اینکه آن پیج، پست یا استوری جدیدی منتشر می‌کند. آن را در پست‌های ابتدایی فیدتان ببینید. (منظور از فید، همان صفحه‌ای است که به محض بازکردن اینستاگرام‌تان، برای شما نمایش داده می‌شود و جدیدترین و بهترین پست‌ها و استوری‌ها را به شما نشان می‌دهد.) از آنجا که شبکه اجتماعی اینستاگرام کاربر محور است. به همین دلیل اینستاگرام سعی می کند تا محبوب ترین های شما را به شما نمایش دهد.

نحوه کار الگوریتم های اینستاگرام در گذشته

اگر شما از کاربران قدیمی اینستاگرام بوده باشید احتمالاً می‌دانید که در گذشته، الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را براساس زمان انتشار آن‌ها نمایش می‌داد. یعنی پست‌هایی که جدیدتر منتشر شده بودند را در پست‌هایی ابتدایی می‌دیدید. درواقع به علاقه‌ی کاربر توجه زیادی نمی‌شد. مهم نبود که شما چقدر از پست‌های یک صفحه را لایک کرده‌اید یا کامنت گذاشته‌اید. اگر چندساعت از انتشار پست آن پیج گذشته بود و شما اینستاگرام‌تان را باز می‌کردید، باید پست‌های زیادی را مشاهده می‌کردید تا آن پست جدید را ببینید. اما الگوریتم جدید اینستاگرام این موضوع را به کلی تغییر داد. تمرکز اصلی الگوریتم جدید، بر روی علاقه و توجه کاربر نسبت به پیج‌هاست که جلوتر بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

نوع عملکرد الگوریتم اینستاگرام 2021

الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام 2021

اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ برای نمایش استوری‌ها، برای اولویت دادن پست‌ها در صفحه کاربران، همچنین برای اولویت دادن پست‌ها در صفحه اکسپلور از یک سری فاکتورهای خاص تبعیت می‌کند. اگر از این فاکتورها آگاه باشید بهتر می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه چند مسئله مهم در رابطه با نمایش پست ، استوری را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

علاقه کاربر

اینستاگرام سعی می‌کند مانند گوگل به خواسته کاربرانش توجه کند. بر همین اساس به این توجه می‌کند که آیا کاربر حین گشت و گذار در اینستاگرام (اصطلاحا اکسپلور کردن) به پست‌ها و اکانت‌های مشابه با پیج شما نیز علاقه‌‌ای نشان می‌دهد یا خیر. احتمال اینکه اینستاگرام پست‌های شما را برای کاربرانی که پست‌های با موضوعات مشابه را لایک کرده، کامنت گذاشته یا ذخیره کرده‌‌اند، به نمایش درآورد بسیار بیشتر است.

ارتباط کاربر با پیج

اگر یک کاربر با پست‌های قبلی پیج شما به هر نحوی ارتباط برقرار کرده باشد. مثلا آن‌ها را لایک کرده یا کامنت گذاشته باشد، برای دیگران ارسال کرده باشد و… احتمال اینکه پست‌های بعدی‌تان هم برای او نمایش داده شود افزایش خواهد یافت. در واقع کاربر باید نشان دهد که به محتوای پیج شما علاقه دارد تا اینستاگرام هم بقیه پست‌ها را برای او نمایش دهد. اینستاگرام با این فاکتور سعی می‌کند تا پست‌هایی را به کاربران نمایش دهد که احتمال می‌دهد به آن‌ها علاقه بیشتری دارند.

ارتباط پست‌های پیج با یکدیگر

اینستاگرام سعی دارد تا علایق کاربران را بر اساس فعالیتشان کشف کند و پیج‌های مرتبط را برایشان به نمایش درآورد. برای این منظور برای هر پیج یک موضوع مشخص می‌کند. این موضوع را از روی موضوع پست‌هایی که منتشر می‌کنید تشخیص می‌دهد. بنابراین هرچه موضوع پست‌ها در یک راستا بوده و به یکدیگر نزدیک‌تر باشند. رتبه بالاتری در موضوع مد نظرتان خواهید گرفت و در فید آن موضوع بهتر دیده خواهید شد.

زمان انتشار پست

زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام پر‌اهمیت است. پستی که در زمان مناسب انتشار یابد مطمئنا بهترین بازده را برای پیج شما به ارمغان می آورد. پس به هیچ عنوان نمی‌توان موضوع زمان انتشار پست برای رسیدن به صدر فید کاربران را بی اهمیت دانست.

الگوریتم استوری اینستاگرام 2021

الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام 2021

استوری اینستاگرام بر دو پایه‌ی توجه به زمان و رابطه شما با کاربر کار می‌کند. به عبارتی جدیدترین استوری‌ها و استوری کسانی که فکر می‌کند کاربر با آن‌ها رابطه نزدیک‌تری دارد، جلوتر نمایش می‌دهد. اینستاگرام تلاش می‌کند تا جدید‌ترین استوری‌ها را به شما نمایش بدهد. اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید و آن اکانت‌ها به صورت منظم محتوا تولید می‌کنند، احتمالا همیشه آن‌ها را در صدر استوری‌های خود خواهید داشت.

دیگر مسئله ایی که می‌تواند در اولویت قرار دادن یک استوری بر دیگران توسط اینستاگرام برای یک کاربر موثر باشد لوکیشن آن کاربر است. در واقع استوری اکانت‌هایی که از نظر لوکیشین به اکانت کاربر نزدیک‌تر باشند زودتر در فید او قرار خواهند گرفت. به همین دلیل است که استفاده از هشتگ لوکیشن در استوری توصیه می‌شود.

مقالات دیگر

آموزش تصویری مخفی کردن تعداد لایک در اینستاگرام

کپی رایت در اینستاگرام و راه حل برای رفع کپی رایت اینستاگرام

تکنیک هایی برای افزایش فروش محصولات در اینستاگرام

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات

آخرین مقالات