امروزه دنیای مجازی یکی از تاثیرگذارترین عوامل موجود بر زندگی انسان است. این تاثیر در تمام زمینه ها می باشد. یکی از مهمترین جنبه هایی که میتوان به آن اشاره کرد مارکتینگ یا بازاریابی می باشد. این مورد با شیوع بیماری کرونا بیش از پیش خود را نشان داد. اما در پاسخ به سوال اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ می توان گفت که این مورد یکی از زیر شاخه های بیزینس مجازی می باشد.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر در اصطلاح به افراد تاثیر گذار اطلاق می شود. و اینفلوئنسر مارکتینگ به روشی گفته می شود که از طریق این افراد بر مردم و قسمتی از جامعه تاثیر گذاشته می شود. و آنها را به خرید محصول، استفاده از خدمات، و توجه آنها را به برند و یا مورد خاصی جلب می کند. این روش در تمام جهان مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق تمام رسانه ها هم قابل انجام است. البته در کشور ما جواب سوال اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینطور جا افتاده است که این افراد فقط در شبکه های اجتماعی و به ویژه در برنامه اینستاگرام فعال هستند. در صورتی که اینطور نیست و این فعالیت می تواند در تمامی رسانه های جمعی و عمومی و حتی نشریات نیز انجام شود.
پیشنهاد : 70 جمله و شعر خاص برای بیو اینستاگرام
اینفلوئنسر کیست؟
همانطور که اشاره شد این کلمه از ریشه کلمه اینفلونس یا تاثیرگذاری گرفته شده است. این تاثیر گذاری یعنی اینکه این فرد به دلیل موقعیتی که دارد می تواند بر روی نظر تعداد زیادی افراد تغییر ایجاد کند. این تاثیرگذاری می تواند در زمینه خرید یک محصول باشد یا طرفداری از فرد باشد و یا موارد دیگر. این افراد می توانند افراد معروف ورزشی، هنرپیشه ها و یا حتی افراد غیر معروفی باشند که تنها در فضای مجازی مطرح بوده و دارای فالوور زیادی می باشند. البته در کشور مردم در پاسخ اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ بیشتر به سراغ شاخ های مجازی که در اینستاگرام فعالیت می کنند می روند که این تنها بخش کوچکی از این موضوع را شامل می شود.
هدف و منظور از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از جذاب ترین و مهمترین جنبه های صنعت تبلیغات می باشد. وقتی برند مطرحی مانند: پپسی از مسی در تبلیغات خود استفاده می کند یا شامپو کلیر از رونالدو استفاده می کند همه این موارد نمودی از اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد. فرد تاثیرگذار در بسیاری از مواقع اصلا لازم نیست که دیالوگی ادا کند و حرفی بزند و تنها با یک اکت یا خوردن محصولی یا استفاده از یک برندی می تواند کار خود را انجام دهد.
در کشور ما این مورد در ذهن مردم به این صورت جا افتاده است که فرد اینفلوئنسر دارای یک پیج با فالوور بالا می باشد که با گرفتن تبلیغات یک محصول کلی در مورد آن صحبت میکند. البته این مورد هم مصداق و زیر شاخه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد.
پیشنهاد : بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟
چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ به بهترین نحو استفاده کنیم
چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ به بهترین نحو استفاده کنیم و چطور به جواب اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به بهترین نحو برسیم:
- شناسایی اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ برند و محصول خود: یعنی شما برای تبلیغ یک مکمل بدنسازی بهتر است از هادی چوپان استفاده کنید و یا برای تبلیغات لباس زنانه و محصولات بهداشتی و آرایشی از افراد تاثیرگذار خانم استفاده کنید. زیرا هم مخاطبان آنها باب میل شما خواهد بود و هم فروش ما بالاتر خواهد رفت.
- هزینه: شما با توجه به بودجه ای که می خواهید صرف این موضوع کنید با محدودیت هایی روبرو خواهید شد به همین دلیل باید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود انجام دهید.
- سنجش تاثیرگذاری بعد از استفاده از این روش: حتما باید بعد از استفاده از این روش تاثیرگذاری آن را بررسی نمایید. اگر فروشگاه دارید باید در نظر داشته باشید که آیا تفاوت محسوسی در مراجعه مشتریان ایجاد شده است یا نه؟ اگر صفحه اینستاگرام دارید به افزایش فالوور دقت کنید و اگر فروش اینترنتی دارید باید به افزایش میزان فروش حساس باشید تا بتوانید تشخیص دهید که آیا این روش برای تجارت شما جواب می دهد یا نه؟
- همچنین قبل از هزینه کردن در این مورد حتما از رزومه فرد اطلاع حاصل کنید و با توجه به اینکه بیشتر این موارد در کشور ما در اینستاگرام و با فالوور زیاد هستند حتما از حقیقی بودن فالوور ها مطمئن شوید. در غیر این صورت هیچ بازخوردی از فالوور فیک نخواهید داشت.
- حتما از افراد محبوب و در صورت استفاده از افراد محلی از فردی استفاده کنید که شناخته شده و محبوب باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.
- تحقیقات نشان داده است که بیان مطالب و انجام تبلیغات به حالت نمایشی به ویژه با حالت طنز نتیجه بهتری میدهد. پس در انتخاب فرد تاثیرگذار جدی و فردی که کمدین است انتخابتان فرد کمدین باشد.
- حتما محتوای تبلیغاتی خود را خودتان بنویسید یا از افراد آشنا به حوزه تبلیغات و یا تولید محتوا استفاده کنید.
- در تولید محتوای تبلیغاتی خود حتما اصول سئو سازی را رعایت کنید و اگر به این حوزه نا آشنا هستید از افراد حرفه ای در این خصوص استفاده کنید.
ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
این موضوع مهمترین قدم برای موفقیت استفاده از این مورد می باشد. کمپین یعنی اینکه محصول و برند خود را چگونه معرفی کنیم. معمولا روش هایی جواب میدهد که سنتی نبوده و جدید باشد و بتواند ترند و وایرال شود. به همین دلیل برند های بزرگ و خاص همواره به دنبال کمپین های خاص و روشهای تبلیغاتی هستند که برای اولین بار استفاده می شوند و جدید است. ولی همیشه روش های سنتی و قدیمی هم جواب داده اند و بسیاری از برند ها و محصولات با روش کمپین های سنتی نیز بازخورد دریافت کرده اند.
فواید استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
با استفاده از این روش جدید و ارزان قیمت شما از امتیازات زیر بهره مند خواهید شد:
- قرار گرفتن در کانون توجه تعداد زیادی از افراد،کاربران و مشتریان. که در حالت عادی برای دسترسی به این تعداد باید هزینه زیادی صرف کنید.
- اگر محتوای تبلیغاتی شما و فرد انتخابی شما مناسب با محصول و برند شما باشد می توانید راه صد ساله را یک شبه طی کنید.
- با این روش حتی اگر مغازه و محل فروش شما در مکان نامناسبی باشد با توجه به جذب کاربر مراجعه به محل فروش افزایش خواهد یافت.
- طرفداران یک اینفلوئنسر به این فرد اعتماد داشته و در بعضی مواقع تعصب دارند پس هر محصولی و برندی که توسط این فرد معرفی می شود بدون چون و چرا آنرا قبول می کنند. و از آن در صورت نیاز خرید و استفاده می کنند.
پیشنهاد : 12 اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام
انواع اینفلوئنسر
یکی از مهمترین مواردی که به ما در رسیدن به پاسخ سوال اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ کمک شایانی می کند شناخت انواع افراد تاثیر گذار است. در این بخش به این افراد و نوع فعالیت آنها اشاره خواهیم کرد:
- افراد مشهور و محبوب یا به اصطلاح سلبریتی ها: این افراد جز گرانترین و پر بازخورد ترین افراد در این حوزه می باشند. و معمولا جز ورزشکاران محبوب و یا بازیگران مشهور کشورها هستند. این افراد عمدتا با برند های خاص که با فعالیت آنها مرتبط است قرارداد می بندند. همچنین در صورت فعالیت در فضای مجازی نیز از این صفحات نیز برای تبلیغات استفاده می کنند.
- کمدین های فضای مجازی یا به اصطلاح واینر ها: این افراد کلیپ های با تایم کوتاه و متوسط تولید می کنند و طرفداران آنها به علت طنز موجود و حسی خوبی که از این افراد می گیرند به حرف آنها گوش می دهند. و همانطور که اشاره شد بازخورد تبلیغات با این افراد بیشتر از حالت جدی است.
- بلاگر: این افراد درست در مقابل واینر ها قرار دارند. لحن این افراد کاملا جدی است و طرفداران آنها هم از این افراد انتظار دارند تا اطلاعات تخصصی و با مستندات علمی را در اختیار آنها قرار دهند. این افراد معمولا از تجربیات خود برای طرفداران خود می گویند. و همین تجربه کردن باعث ایجاد حس اعتماد بین فرد و طرفداران او می شود. به همین دلیل اگر محصول یا برندی توسط این افراد توصیه شود افراد علاقمند به این فرد آن را قبول خواهند کرد.
- اینفلوئنسر های کوچک یا خرده اینفلوئنسرها: این افراد عمدتا در شبکه های اجتماعی و در کشور ما به ویژه در اینستاگرام فعالیت می کنند. و تعداد طرفداران آنها مابین 2 تا 50K می باشد. این افراد معمولا به صورت تخصصی تر و لوکال تر فعالیت می کنند. و معمولا برای یک منطقه و استان خاص شناخته شده هستند. به همین منظور برای استفاده از این افراد به منظور اینفلوئنسر مارکتینگ بایستی حتما حیطه فعالیت و طیف سنی و جنسیتی فالوور های آنها را در نظر بگیریم. اگر این انتخاب به درستی صورت پذیرد می توانیم بازخورد بسیار خوب با هزینه کم داشته باشیم.
سخن آخر
برای اینکه با سوال اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ بتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید باید در این حوزه اطلاعات کافی داشته باشید و یا از افراد و سایت هایی کمک بگیرید که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از سایت هایی که به صورت کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد و می تواند کمک زیادی به شما در این زمینه بکند سایت https://dariche67.ir/ می باشد. این سایت علاوه بر موارد ذکر شده خدماتی مانند: خرید فالوور، خرید لایک، خرید ویو اینستاگرام را نیز دارد. که برای افراد تازه کاری که قصد دارند تا اینفلوئنسر شوند و از این راه کسب درآمد کنند بسیار کمک رسان خواهد بود.
مقالات دیگر
راز های فروش در اینستاگرام و ماندگاری در ذهن مخاطب
تقویم تولید محتوا در اینستاگرام
نحوه تولید محتوا در اینستاگرام
محصولات ما
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان2,500 – تومان250,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
بازدید استوری ارزانتومان12,000 – تومان120,000امتیازدهی 4.65 از 5 در 23 امتیازدهی مشتری
-
فالوور ایرانی ارزانتومان15,000 – تومان300,000امتیازدهی 4.66 از 5 در 88 امتیازدهی مشتری