پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام ؟ 

پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام  

اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه اجتماعی برای بارگذاری عکس و محتوای ویدیویی است. اینستاگرام همراه با گسترش خدمات خود، ویژگی های جدیدی  را در اختیار کاربران قرار داده است؛ اما با توجه به تنوع شیوه های اشتراک ویدیو در این پلتفرم، تشخیص و انتخاب شیوه مناسب برای اشتراک ویدیو بسیار دشوار است.

ویدیو یکی از موثرترین قالب های تولید محتوا است. موفقیت یوتیوب و اینستاگرام نمونه ای از محبوبیت محتوای ویدیویی است. هنگامی که می خواهید ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می توانید آن را به صورت Reels، پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام به اشتراک بگذارید. ممکن است شما هم به عنوان یکی از کاربران اینستاگرام بخواهید از مزایا و معایب هر یک از روش های اشتراک ویدیو اطلاع داشته باشید.در ادامه با ما همراه باشید که بررسی کنیم اشتراک ویدئو  به صورت پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟

اگر از کاربران فعال اینستاگرام باشید می دانید که ویدیوها، بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب و افزایش فروش دارند. اما راه های مختلفی برای ارسال ویدیو در اینستاگرام وجود دارد. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که کدام روش برای ارسال ویدیو مناسب تر است؟ پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام؟ و کدام روش منجر به افزایش بازدید و فروش می شود؟ پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام؟  برای یافتن پاسخ این سوالات ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ابتدا با معرفی هر یک از گزینه ها شروع می کنیم، سپس مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم تا با دیدی باز بهترین گزینه را انتخاب کنیم . قبل از آنکه بتوانیم تصمیم بگیریم که برای انتشار ویدئو از پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام استفاده کنیم باید با هر کدام از این فرمت ها آشنا شویم.

پست اسلایدی

یک پست اسلایدی ویدیویی است که در نمایه خود به اشتراک می گذارید و در صفحه اصلی دنبال کنندگان شما نمایش داده می شود. این یک گزینه «استاندارد» است که برای مدتی تنها راهی بود که می‌توانستید محتوای ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. مدت زمان ویدیوها در این فرمت می تواند تا یک دقیقه طول بکشد.

تلویزیون اینستاگرام (IGTV )

در اوایل سال جاری، اینستاگرام جدیدترین ویژگی تلویزیون اینستاگرام یا به اصطلاح IGTV  را راه اندازی کرد. IGTV از ویدیوهای طولانی، عمودی و تمام صفحه پشتیبانی می کند و مکملی عالی است برای ویدیوهای کلاسیک اینستاگرام که محدود به یک دقیقه هستند.

هدف IGTV  این است که چیزی شبیه به تلاقی بین اینستاگرام و یوتیوب باشد. این برنامه که برای تلفن همراه طراحی شده است، به جای فرمت افقی ویدیوی سنتی YouTube، ویدیوهای فرمت عمودی را مورد توجه قرار داده است.

پیشنهاد : اینستاگرام مارکتینگ چگونه بازاریابی ما را متحول خواهد کرد؟

کدام روش برای اشتراک ویدیوی من بهتر است؟ پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام ؟

اسلایدی یا IGTV اینستاگرام  1024x640 - پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام ؟ 

باید گفت هر یک از روش های فوق در صورت استفاده در زمان و مکان مناسب مزایای خاص خود را دارد. همچنین اگر در شرایط نامناسب از آنها استفاده کنیم، اثربخشی آنها به حداقل می رسد و نمی توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. در اینجا مزایا و معایب هر فرمت ویدیویی را بررسی میکنیم تا با زمان مناسب برای انتشار پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام آشنا شوید.

مزایا پست اسلایدی

اشتراک ویدیو به صورت پست مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.

  • تعامل بهتر با مخاطبان فعلی: یک پست معمولی یک گزینه ویدیویی کلاسیک است و نقش مهمی در اینستاگرام دارد. اگر شخصی روی نمایه شما کلیک کند و محتوای شما را مرور کند، ویدیوی شما به راحتی قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود. این پست‌ها زمانی به خوبی کار می‌کنند که هدف شما تعامل با مخاطبان فعلی شما باشد نه جذب مخاطبان جدید.  

انواع محتوایی که برای یک پست معمولی مناسب است شامل ویدیوهای تبلیغاتی، ویدیوهای توصیفی، مصاحبه با بنیانگذاران یا کارمندان، ویدیوهای معرفی محصول و هر محتوای دیگری است که برای دنبال کنندگان فعلی شما جذاب باشد.

معایب پست اسلایدی:

برای تصمیم گیری در انتخاب پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام باید از معایب استفاده از هرکدام از فرمت ها اطلاع داشت.

  • محدودیت زمانی: یکی از معایب پست اسلایدی محدودیت زمانی این فرمت است؛ در پست های معمولی، نمی توانید ویدیوی بیش از 60 ثانیه آپلود کنید. بنابراین نمی توان وارد جزئیات شد.
  • عدم جذب مخاطبان جدید: یکی دیگر از معایب اشتراک ویدیو به صورت پست معمولی، جذابیت کم برای مخاطبان جدید است؛ از آنجایی که نمی توان در قالب پست اسلایدی به جزئیات پرداخت، مخاطبان جدید کمتر با آن ارتباط برقرار می کنند.

مزایای استفاده از IGTV

مانند اشتراک ویدیو به صورت پست اسلایدی، اشتراک ویدیو در فرمت IGTV نیز مزایایی به همراه دارد، که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • امکان اشتراک ویدیو طولانی: اشتراک ویدیو به صورت IGTV   برای محتوای گزینه ای بهتر است: فیلم‌های IGTV   برای محتوای طولانی‌مدت مانند نمایش محصولات با جزئیات و مصاحبه‌های طولانی ایده‌آل است. این زمان در مقایسه با یوتیوب زیاد نیست، اما در مقایسه با پست‌های ویدیویی یا ویدیوهای موجود در استوری‌های اینستاگرام، فضا و انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.
  • قابلیت مرتب‌سازی: می‌توانید ویدیوهای IGTV   را به‌عنوان یک مجموعه در پروفایل خود تنظیم کنید؛ اگر تعداد ویدیوهای IGTV    زیادی دارید، این امکان  اینستاگرام ابزار مفیدی است. این ویژگی همچنین می تواند برای بازدیدکنندگان نمایه شما که به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع خاص هستند مفید باشد.
  • امکان ارسال IGTV  از طریق دسکتاپ: فیلم های IGTV   را می توان از طریق رایانه به اشتراک بگذارید؛ از طریق موبایل حداکثر زمان پشتیبانی و ارسال ویدیو 15 دقیقه می باشد اما آپلود آن از دسکتاپ به شما امکان می دهد تا 60 دقیقه ویدیو آپلود کنید.
  • کیفیت: این فرمت برای اشتراک  ویدیوها وضوح و نرخ بیت بسیار بهتری نسبت به روش سنتی برای آپلود ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که ویدیوها در این فرمت باید حداقل یک دقیقه طول بکشند، بنابراین اگر ویدیوی شما کمتر از یک دقیقه است، به سادگی ویدیو خود را با نرم افزار ویرایش کنید تا به آن یک دقیقه برسید.
  • کنترل ویدیو: امکان کنترل و عقب و جلو بردن ویدیو در فرمت IGTV   وجود دارد.
  • افزایش بازدید: اینستاگرام مدت‌هاست که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مشاغل شناخته شده است. با پشتیبانی از محتوای طولانی از طریق IGTV  ، این اپلیکیشن فرصت های بیشتری را برای افزایش بازدید محصولات و خدمات شما ارائه می دهد. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که بینندگان ویدیوهای آنلاین به طور پیوسته در حال افزایش است؛ این بدان معنی است که IGTV   می‌تواند تاثیر قابل توجهی را در کمک به کسب‌وکارها  داشته باشد و موجب تسهیل بازاریابی ویدیویی شود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب افزایش بازدید از آی جی تی وی میشود این است که می توان لینک IGTV را استوری کرد و این قابلیت موجب بازدید بیشتر از ویدیو می شود.

پیشنهاد : ۱۰ نکته طلایی انتخاب نام کاربری در اینستاگرام

معایب استفاده از IGTV 

  • برای مشاهده کامل ویدیو باید کلیک کنید: ویدیوهای IGTV  مانند Reels می توانند در صفحه اصلی دنبال کنندگان شما نمایش داده شوند، اما به دلیل طولانی بودن آنها، کاربران فقط می توانند بخشی از ویدیو را تماشا کنند و برای ادامه باید کلیک کنند. این باعث می شود بسیاری از افراد از تماشای ویدیو به طور کامل خودداری کنند و این یک ویژگی منفی در مقایسه با پست های معمولی است.
  • عدم درآمدزایی مستقیم: اینستاگرام برخلاف یوتیوب اصلاً به سازندگان پولی نمی‌پردازد؛ کسب درآمد از این پلتفرم به توانایی خود افراد برای کسب درآمد خارج از اپلیکیشن متکی است. فروشگاه‌هایی که محصولات یا کالاها را می‌فروشند می‌توانند افراد را از IGTV   به وب‌سایت خود هدایت کنند، اما هیچ درآمدزایی مستقیمی از طریق آن وجود ندارد. همین امر موجب کاهش سرعت رشد این فرمت بوده است.
  • نبود امکان جستجو: IGTV   همچنین فاقد هر نوع ویژگی جستجوی واقعی است. از آنجایی که جستجو و یافتن محتوا در یوتیوب، و حتی در اینستاگرام از طریق هشتگ، بخش بزرگی ازاین پلتفرم است، عجیب است که اینستاگرام این امکان را برای کاربران در فرمت IGTV   را فراهم نکرده است.

پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام ؟

1 1 - پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام ؟ 

اکنون با مزایا و معایب اشتراک ویدئو با پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام آشنا هستید؛ و می توانید با خیالی آسوده و متناسب با نیاز خود در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید و ویدیوهای خود را را با توجه به نیاز خود در فرمت پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام منتشر کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه در اینستاگرام می بایست علاوه بر داشتن نظم و زمان بندی مناسب برای بارگذاری محتوا، رعایت اصول هشتگ گذاری، تگ کردن موقعیت جغرافیایی، و اشتراک پست در زمان مناسب، در انتخاب فرمت مناسب نیز دقت داشته باشید. و بدانید ویدیو خود را در فرمت پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام انتشار دهید.

برای انتخاب پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام باید در نظر داشت که هر قالب برای هدف خاصی طراحی شده است. به طور کلی فرمت Reels برای مطالب سرگرم کننده، فرمت IGTV   برای مطالب آموزشی و طولانی و پست های معمولی برای تبلیغات مناسب است.

اگر زمان طولانی برای اشتراک ویدیو مورد نیاز شما است بهتر است از فرمت IGTV  استفاده کنید؛ فرمت Reels به دلیل محتوای جذاب و دسترسی آسان، نقش بیشتری در جذب فالوور نسبت به سایر گزینه ها دارد.

اینستاگرام در حال حاضر تبدیل به یک کانال قدرتمند برای داستان سرایی ویدیویی شده است. بنابراین اگر به تاثیرگذاری بازاریابی ویدیویی خود فکر کرده اید، اکنون با بررسی آنچه گفته شد و با در نظر گرفتن مزایا و معایب IGTV و پست اسلایدی به این فکر کنید که از کدام فرمت می توانید برای اشتراک ویدیو استفاده کنید.

مقالات دیگر

مقایسه اینستاگرام با تیک تاک

دلایل کم شدن سرعت اینستاگرام

آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام

نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام چیست؟

محصولات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *