نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام چیست؟

نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام

اگر قصد دارید تبلیغی در اینستاگرام بگذارید، بهتر است قبل از این کار خوب در این باره تحقیق کنید. برای بازدهی بهتر و کسب نتیجه مطلوب باید نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام را رعایت کنید. تبلیغات اینستاگرام می‌تواند مانند معجزه‌ای در کسب و کار شما عمل کند، در مقابل عکس آن هم می‌تواند اتفاق بیافتد. در این مطلب به نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام اشاره خواهیم کرد که اگر مد نظر قرار دهید قطعا نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

احتمالا هنگام بازدید از پیج های اینستاگرامی، تبلیغات‌هایی با طراحی های خوب و خلاقانه دیده‌اید که توجه شما را به خود جذب کرده‌اند. افراد با اهداف مختلفی مثل برندسازی، افزایش فالوور، فروش محصول و… اقدام به تبلیغ در اینستاگرام می‌کنند. این پلتفرم به دلیل قابلیت های عالی و تعداد کاربران زیاد، به بستر خوبی برای تبلیغات تبدیل شده است. حدود 35 میلیون از کاربران اینستاگرام افراد ایرانی هستند، همین رقم اهمیت اینستاگرام در کسب و کارها را نشان می‌دهد.

انواع تبلیغات اینستاگرام

قبل از پرداختن به نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام باید بدانیم تبلیغات در این اپلیکیشن به چه صورت انجام می‌گیرد. به این ترتیب در ادامه به بررسی انواع تبلیغات اینستاگرام می‌پردازیم.

پیشنهاد : تفاوت اینستاگرام با اینستاگرام لایت در چیست؟

تبلیغات اینستاگرام به وسیله اینفلوئنسرها 

12 4 - نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغ در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها، یکی از روش‌های تبلیغات با بازدهی بالا است. اما اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانسته‌اند فالوورهای زیادی به صفحه خود جذب کنند و معمولا از این طریق کسب درآمد می‌کنند. این افراد معمولا در یک زمینه مشخص، مثل آشپزی، آموزش، تکنولوژی، تست غذا و… فعالیت می‌کنند. شهرت اینفلوئنسرها به واسطه‌ی فعالیتی است که در اینستاگرام دارند و قبل از آن مشهور نبوده‌اند.

اگر قصد تبلیغات اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها را دارید، بهتر است کسانی را انتخاب کنید که حوزه کاری یکسانی با شما دارند. مثلا اگر قصد فروش یک کتاب آموزشی را دارید، باید از طریق اینفلوئنسری که در زمینه آموزش فعالیت دارد اقدام کنید.

تبلیغ در صفحات پر بازدید

یکی از رایج‌ترین روش های تبلیغات اینستاگرام از راه صفحات با بازدید بالا و فالوور زیاد است. صفحات زیادی در اینستاگرام وجود دارند که تعداد فالوورهای بالایی دارند، این تعداد می‌تواند از 20 هزار تا چند میلیون متفاوت باشد. نکته ای که قبل از سپردن تبلیغ به این پیج ها باید به آن توجه کنید این است که فالوورهای آن ها فیک نباشند و نرخ تعامل بالایی داشته باشند.

شما ابتدا باید مبلغی به صاحب پیج پرداخت کنید که او در مقابل تبلیغ صفحه و یا کسب و کار شما را در پیج خود قرار دهد. این فرایند می‌تواند به شکل های مختلف انجام گیرد که در ادامه مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

پیشنهاد : عوارض و بلاهایی که اینستاگرام برای سلامت روان دارد

تبلیغات اینستاگرام از طریق افراد سلبریتی

افرادی مثل بازیگران، خواننده ها و ورزشکاران برخلاف اینفلوئنسرها شهرت خود را قبل از ورود به این فضا داشته‌اند. تبلیغات از طریق پیج این افراد هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما به دلیل هزینه بالا روش معمولی نیست. به طور کلی معمولا شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ تبلیغات خود را به این صفحات واگذار می‌کنند.

تبلیغات به وسیله ربات ها

یکی دیگر از روش های تبلیغات اینستاگرام این است که صاحب یک پیج با استفاده از اکانت اصلی یا اکانتی دیگر، اقدام به ارسال خودکار پیام به دایرکت افراد می‌کند. اما ما استفاده از این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم، چون امکان دارد شخصی که پیام را دریافت می‌کند آن اکانت را بلاک کند.

تبلیغات اینستاگرام به صورت اسپانسری

علاوه بر موارد گفته شده روش دیگری جهت تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد، که متاسفانه برای کاربران ایرانی غیرفعال است. در این روش بعد از اینکه حساب خود را شارژ کردید، پست شما برای افراد بیشتری نشان داده می‌شود.

پیشنهاد : ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسب‌وکار که هر مدیری باید بداند

سه روش تبلیغ در اینستاگرام

13 1 - نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام چیست؟

روش‌های مختلف با بازدهی متفاوت برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، حیطه کاری و همچنین سلیقه خود از بین آنها انتخاب کنید.

تبلیغات بنری

یکی از رایج‌ترین روش های تبلیغ در اینستاگرام تبلیغات بنری است، که در واقع منظور از بنر، استفاده از عکس می‌باشد. برای این کار تصویری انتخاب می‌شود و به همراه یک کپشن مناسب آن را پست می‌کنند. اکثر افراد عادی و کسب و کارهای کوچک از روش تبلیغات بنری استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت این روش ساده و کم هزینه بودن آن است. اگر از کاربران اینستاگرام باشید حتما پستی با چنین محتوایی دیده‌اید، و برای بازدهی بیشتر معمولا پیج تبلیغ شونده هم روی عکس تگ می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

روش تبلیغ ویدئویی به این صورت است که یک ویدئوی کوتاه مثلا یک دقیقه ای در مورد محصول قرار داده می‌شود. این ویدئوهای تبلیغاتی باید طراحی خوبی داشته باشند و از جذابیت بالایی برای مخاطب برخوردار باشند. اگر ویدئو شما این ویژگی ها را داشته باشد، شانس بیشتری نسبت به عکس برای دیده شدن دارد و توجه افراد بیشتری را جلب می‌کند. تبلیغ در اینستاگرام به شکل ویدئویی به دو صورت انجام می‌گیرد.

  • در روش اول شما با صاحب پیج توافق می‌کنید که تبلیغ شما در یک بازه زمانی کامل در پیج قرار گیرد و شما به ازای آن به او پول پرداخت می‌کنید. بعد از پایان این زمان تبلیغ شما از پیج پاک می‌شود.
  • روش دیگر به این صورت است که شما با صاحب پیج توافق می‌کنید که تبلیغ شما بعد از اینکه میزان مشخصی بازدید دریافت کرد، از روی پیج برداشته می‌شود.

پیشنهاد : مقایسه اینستاگرام با تیک تاک

تبلیغ در استوری اینستاگرام

بعد از فعال شدن قابلیت استوری در اینستاگرام، این ابزار محبوبیت بیشتری برای تبلیغ در بین افراد کسب کرد. معمولا افراد مطالبی که اهمیت کمتری دارند را به صورت استوری در اینستاگرام قرار می‌دهند. اما یکی از دلایل محبوبیت تبلیغات در استوری اینستاگرام، قابلیت قرار دادن لینک در استوری است.

نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام برای افزایش بازدهی

14 2 1024x683 - نکات مهم در تبلیغات اینستاگرام چیست؟

نکاتی وجود دارد که اگر به آنها توجه کنید، می‌توانید از تبلیغ خود نتیجه بهتری کسب کنید. در ادامه به برخی از این راهکارها می‌پردازیم:

  • کپشن پست های تبلیغاتی باید کوتاه باشد. کاربران معمولا علاقه به خواندن کپشن‌های طولانی ندارند، تنها یک توضیح مختصر در مورد کسب و کار یا محصول‌تان می‌تواند کافی باشد.
  • از عکس و ویدئو با کیفیت استفاده کنید. محتوای بی کیفیت از جذابیت برخوردار نیست و تاثیر مثبتی روی مخاطب نمی‌گذارد. محتوا باید تاثیر گذار باشد تا کاربر پیج شما را دنبال کند.
  • تبلیغ خود را در پیج هایی قرار دهید که محتوای نزدیک‌تری با پیج شما دارند. در واقع مخاطبانی هدف شما هستند که احتمال دارد پیج شما را دنبال کنند.
  • تبلیغات اینستاگرام باید در زمان مناسب قرار داده شود. سعی کنید تبلیغ خود را زمانی در اینستاگرام قرار دهید که اتفاق خاصی قبل از آن رخ نداده باشد، چون فضای اینستاگرام تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تبلیغ شما بازدید خوبی نمی‌گیرد.
  • هنگام تبلیغ در اینستاگرام از هشتگ های مربوط به تبلیغ خود استفاده کنید. تا پست شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده شود.
  • سعی کنید تبلیغ خود را به نحوی طراحی کنید که حالت تبلیغ گونه نداشته باشد. با استفاده از ویدئوی جذاب یا کپشن مختصر کاربر را روی پست خود متوقف کنید.
  • بعد از گذشت یک بازه زمانی محتوای تبلیغ خود را تغییر دهید. اگر می‌خواهید یک تبلیغ را در بازه های زمانی مختلف در اینستاگرام قرار دهید باید محتوای آن را تغییر دهید، چون کاربران احتمالا آن را دیده‌اند و دیگری توجهی به آن نمی‌کنند.
  • گاهی فعالیت اصلی یک کسب و کار از طریق وب سایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در این صورت باید از یک لندینگ پیج مناسب و واکنش گرا استفاده کنید.

اگر قصد قرار دادن تبلیغ در اینستاگرام را دارید. حتما به مواردی که ذکر شد توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد قطعا تبلیغ شما بازدهی بیشتری خواهد داشت.

مقالات دیگر

معرفی بهترین vpnها برای بازی پابجی

مقایسه تلگرام و واتساپ از جنبه های مختلف

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام، آیا اینستاگرام دیوانه شده است؟

در هفته چند پست و استوری در اینستاگرام منتشر کنیم؟

محصولات ما

در دریچه 67 شما می توانید از خدمات با کیفیت اینستاگرام ، تلگرام ، آپارات همچنین طراحی پست اینستاگرام و طراحی استوری اینستاگرام بهرمند شوید. خرید فالوور اینستاگرام ، خرید ویو اینستاگرام ، خرید بازدید استوری ، خرید لایک اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *