۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار به شما ثابت میکند که اینستاگرام از یک کارخانه چاپ پول هم بهتر است.
شاید باور نکنید، ولی بسیاری از کسانی که صفحات اینستاگرام خود را با یک برنامه هدفمند کسبوکار مدیریت میکند، اینستاگرام را نه یک شبکه اجتماعی؛ بلکه یک معدن طلا میدانند.
وقتی با نگرش اقتصادی به اینستاگرام نگاه کنیم، بهراحتی متوجه میشویم که با چه بهشت ناشناختهای روبهرو هستیم. اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه منبع دانش عمیقی برای درک رفتار مشتریان برندها است.
برخلاف تصور، این خیل عظیم تنها مشتاق تماشای نمایش و تصاویر سرگرم کننده نیستند. آنها بسیاری از محتویات آموزشی و الهامبخش را دنبال میکنند و از آن در زندگی شخصی خود استفاده میکنند.
چرا برند شما باید در اینستاگرام فعال باشد؟
آمارها نشان میدهد حدود ۶۸ درصد از جمعیت بیش از یک میلیاردی کاربران اینستاگرام با قصد تعامل با تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در آن وقت میگذرانند. آیا هنوز فکر میکنید در بین این جمعیت بزرگ کسی به سراغ محصول کسبوکار شما نمیآید.
آمارهای تحلیلی از حضور بیش از ۴۰ میلیون ایرانی در اینستاگرام خبر میدهد و در این صورت ما جزو ده کشور اول (بعد از ژاپن) از نظر جمعیت در اینستاگرام هستیم.
اگر تصور کنیم هر کدام از این کاربران تنها ۱۰ دقیقه در اینستاگرام وقت صرف میکنند، آنوقت شما با چه پتانسیل عظیمی از نیازها و خواستهها روبهرو هستید؟
تمایلات و نظراتی که صادقانه در بین این پستها ثبت میشود، درهای جدیدی را برای تعامل عمیق با انواع گروههای مشتری ایجاد میکند و از همین جهت مهم است که شما نیز با ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار آشنا شوید.
1. در دسترس بودن برند
در دسترس بود برند در دنیای مجازی قبل از ظهور اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی بینالمللی به ارتباط از طریق لینک وب سایت بود.
اما امروز هر پست اینستاگرام علاوه بر اینکه آخرین پیامها و تحولات کسبوکار شما را معرفی میکند، میتواند همچون پلی برای ارتباط مستقیم مشتریان با شما باشد یا با انتقال کاربران در مسیر یک لندینگ پیچ آنها را به مشتری واقعی شما تبدیل کند. این امکان نخستین علت از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است.
2. تعامل موثر با مشتریان
![۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند 2 - ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند](https://dariche67.ir/wp-content/uploads/2022/05/2.jpg)
اگر میخواهید برنامه تعامل روزانه برای مشتریان خود داشته باشید، بلاشک اینستاگرام میتواند انتخاب اول شما باشد. امکان تعامل موثر با مشتریان یکی از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است.
مردم در اینستاگرام علاقه عجیبی برای اعلام نظرات خود نشان میدهند. شاید به دلیل ذات تصویری بودن ارتباط در اینستاگرام است که هر تصویری در یک لحظه با عمق و روان کاربران ارتباط برقرار میکند.
اینستاگرام نیز این ظرفیت تعاملی را به خوبی درک کرده و با ابزارهای لایک، کامنتگذاری و اشتراکگذاری در پستها به ترویج این رفتار کاربران دامن میزند.
ثبت تعداد لایک و نظرات زیاد در زیر پستها خود عاملی مجددی برای تحریک کاربران برای همراهی با پستها و کمپینهای تبلیغاتی است و از همین جهت است که شیوههای افزایش لایک در اینستاگرام این چنین برای کسبوکارها محبوب است.
3. قدرت تجزیه و تحلیل
![۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند 3 1 - ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند](https://dariche67.ir/wp-content/uploads/2022/05/3-1.jpg)
در دنیای تجارت امروز بدون قدرت تجزیه و تحلیل هیچ راه مطمئنی برای پیشرفت و موفقیت وجود ندارد. البته تحقیقات همیشه همراه با هزینههای بزرگی همراه است و بدون استمرار در تحقیقات نیز نمیتوان به اصلاح پلنهای فروش دست زد.
خوشبختانه امروزه اینستاگرام نیز در قالب ابزار Insights چشماندازی خوبی به شما درباره رفتار کاربران در مقابل پستهای شما میدهد. هر پست در اینستاگرام شما هر چند که یک تبلیغ بهشمار میرود؛ ولی در حقیقت نقش یک آمارگیر اطلاعاتی از وضعیت جامعه هدف شما را بازی میکند و به همین دلیل قدر تجزیه و تحلیل در بین ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار جایگاه خاصی دارد.
ابزار Insights به شما نشان میدهد که فالوورهای شما در کدام ساعت روز واکنش بهتری به کدام پیام شما دارند؟ در طول هفته به کدام کمپین شما علاقه بیشتری نشان دادهاند؟ سن آنها چقدر است؟ جنسیت آنها چیست؟ و…
دسترسی به این گستره اطلاعاتی بدون صرف هزینه تحقیقات در دنیای واقعی موهبت بزرگی است که به تنهایی میتواند دلیل بر انتخاب اینستاگرام برای کسبوکارها باشد.
پیشنهاد : فیلترهای محبوب اینستاگرام ۱۶ فیلتر که باید بشناسید
4. هشتگها و چشماندازهای جدید
قابلیت هشتگها در اینستاگرام همچون سکوی پرش کسبوکارها است. شاید در عرصه رقابت با برندهای بزرگ در اینستاگرام دچار تردید شوید؛ ولی هشتگهای اینستاگرام به شما این قدرت را میدهند تا بتوانید از بزرگان نیز پیشی بگیرید.
هشتگهای اینستاگرام میتواند در بازار و تجارت شما سونامی ایجاد کنند و با تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ عامه، برند شما را برای همیشه زنده و ماندگار نگاه دارند. بنابراین نبرد هشتگها نیز یکی از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکارها است.
5. اینستاگرام در جیب مشتریان است
هر چند در گذشته نام فیسبوک و توییتر بر سرزبانها بود؛ لیکن باید قبول کرد که این شبکههای اجتماعی بهعنوان یک سایت وارد عرصه دنیای مجازی شدند و همین تفاوت کلیدی را باید یکی از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار دانست.
اینستاگرام از همان ابتدا تمایل داشت در جیب مشتریان باشد و هر آنچه در آن طراحی و رونمایی میشود در جهت بهبود رابط کاربری اینستاگرام در گوشیهای هوشمند است.
سبک مناسب و تمیز اینستاگرام در مقابل نمای بهم ریخته فیسبوک نشانهای از این تلاش است؛ اما اگر میخواهید آماری به این موضوع نگاه کنید باید بدانید که تعامل در اینستاگرام ۱۰ برابر بیش از فیسبوک است.
6. چهره برند و اهمیت آن در بین ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار
جادوی ارتباط مناسب با مشتریان بالقوه همیشه کسبوکارها را شگفت زده کرده است. چه بسیار خریدهای ناگهانی که یک مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کرده و این اتفاق ناشی از نمایش چهره شما در پشت یک شرکت بوده است.
نمایش داستان کسبوکار شما، موضوعی ورای نمایش ویترین جذاب محصولات است. هر چند روشهای بسیاری برای قصه گویی درباره داستان برند وجود دارد؛ ولی تاثیرات پستها و استورهای اینستاگرام در این زمینه غیرقابل کتمان و از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است.
وقتی از پشت صحنه و تلاش خود برای تولید یک محصول، نحوه تعامل کارمندان دفتر با مشتریان و یا دیگر همکاران خود برای مخاطبان بگویید آنها احساس صمیمیت بیشتری میکنند.
انجام جلسات پرسش و پاسخ یا مشاوره تخصصی آنلاین باعث میشود که برند شما زنده و و پویا بهنظر برسد و این همان چیزی است که موجب ایجاد رابطه، اعتماد و افزایش فالورهای در اینستاگرام خواهد شد.
اینستاگرام بستری عالی برای نمایش جنبه انسانی کسبوکار است و همین جنبه انسانی است که به مشتری این پیام را میرساند که برند تنها در فکر تصاحب پول آنها نیست.
پیشنهاد : در هفته چند پست و استوری در اینستاگرام منتشر کنیم؟
7. قدرت درک بازار
![۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند 4 - ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند](https://dariche67.ir/wp-content/uploads/2022/05/4.png)
بخش مهمی از استراتژیهای بازاریابی نتیجه بازخوانی و نحوه تعامل رقبا با مشتریان است. در واقع درسهایی که صاحبان کسبوکار از مطالعه نحوه فعالیت رقبا درک میکنند باارزشتر از هر درس دانشگاهی است.
رصد فعالیتهای رقبا در اینستاگرام بهراحتی میسر است و شما میتوانید با بررسی پستها، زمانبندی ارسال پستها، تحلیل نظارت مشتریان و… دادههای ذیقیمت را برای تعریف استراتژی اختصاصی کسبوکار خود فراهم کنید. پس قدرت درک بازار نیز علت کلیدی در میان ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است.
8. جلب حمایت اینفلوئنسرها
همانطور که در دنیای واقعی سلبریتیها جریانساز هستند. در دنیای مجازی اینفلوئنسرها این نقش را بازی میکنند وهمین ظرفیت بزرگ یکی از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است. تعداد قابلتوجهی اینفلوئنسر ایرانی هستند که حساب اینستاگرام را بهعنوان انتخاب اول خود برای ارتباط با مخاطبان معرفی میکنند.
آنها فعالیت روزانه و مستمری در اینستاگرام دارند و در نزد مخاطبان خود اعتبار بالایی دارند.
برند شما با همکاری از مگا اینفلوئنسر گرفته تا نانو اینفلوئنسرها قابل اعتماد و در طی یک فرآیند بازاریابی حرفهای سطح جدیدی از فروش را با درصد بالایی از بازگشت سرمایه و استفاده از پتانسیل مخاطبان جدید تجربه کند.
درعینحال میتوانید به سادگی از ظرفیت پستهای اینفلوئنسرها استفاده کرده تا محصول خود را برای میلیونها فالوور فعال اینستاگرام معرفی کنید.
9. کسب درآمد مستقیم از اینستاگرام
![۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند 6 1024x576 - ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند](https://dariche67.ir/wp-content/uploads/2022/05/6-1024x576.png)
یکی از اهداف بهروزرسانی اینستاگرام که امروزه به آن دست یافته امکان انجام تجارت الکترونیک در این پلتفرم است.
از هنگامیکه تب Shopping جایگزین Activity شد، این تحول به صورت یک پیغام به تمام صاحبان بنگاههای اقتصادی صادر شد. که برای انجام فرآیند فروش دیگر نیازی به خروج از اینستاگرام نخواهید بود.
تب Shop به کاربران اجازه میدهد تا به ویترین محصولات برند دسترسی پیدا کنند و آنها را خریداری کنند. درعینحال اینستاگرام این فرصت را فراهم کرده که با افزودن تگ قیمت در پست تصویری راه برای فروش آسانتر مهیا شود. بدیهی است که کسب درآمد آسان نیز یکی از ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار خواهدبود.
تگ قیمت فروش اینستاگرام در هر پست بهتنهای عامل جذابی است. تا مشتریان بیشتری که میخواهند اطلاعات بیشتر و بهروزی داشته باشند به فالوورهای اکانت شما تبدیل شوند.
پیشنهاد : 6 ترفند برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام
10. درهای اینستاگرام به روی خلاقیت باز است
مزیت ذاتی اینستاگرام در خلق ایجاد فرصتهای عالی برای توزیع سریع و وسیع پستهای تصویری و فیلم است. در حقیقت عکاسی و فیلم پتانسیلهای عظیمی برای جلب توجه و افزایش ویو اینستاگرام ایجاد میکنند و این توانایی ذاتی نیز جزو ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار است.
یک عکس مناسب بهراحتی میتواند یک جریان ویروسی ایجاد کند. یا حتی تبدیل به یک میم اینترنتی ماندگار در تاریخ وب شود که با برند شما در ارتباط است.
انتخاب یک تیم بازاریابی خلاق میتواند با کمک تصاویر و اجرای انواع مسابقهها، ویدیو های تعاملی نهتنها چهره جذابی از برند شما در منظر کاربران نمایش بگذارد؛ بلکه آنها را یه لشکر فالورهای شما اضافه میکند.
دریچه ۶۷ فرصت جذاب تحقق ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار
کسبوکارها میتوانند با حضور فعال و حداقل با گذاشتن روزانه یک پست در اینستاگرام جریان معرفی برند را پایدار کنند و به مشتریان وفادار خود دست پیدا کند. اگر برندهاى بزرگی و جهانی همچون کوکاکولا و آدیداس و انبوه برندهاى کوچک داخلی میتوانند از اینستاگرام پول در بیاورند شما چرا نتوانید.
اگر ۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار برای شما نیز بهعنوان راهی برای رسید به معدن طلا است. ولی همچنان سودآوری در اینستاگرام برای شما طولانی و زمانبر بهنظر میرسد. میتوانید با تکیه بر پلنهای افزایش ویو اینستاگرام خود را هر چه بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار دهید.
اگر میخواهید حساب کاربری شما همچون رقبا فعال باشد. باید سری به پلنهای جذاب افزایش فالوور دریچه ۶۷ بزنید تا با شگفتانههای بیشتری از مزایای انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار روبهرو شوید.
مقالات دیگر
حذف اکانت توسط اینستاگرام دلایل و پیامدهای آن
۲۰ نفری که بیشترین لایک را در اینستاگرام دارند و راه ورود شما به جمع آنها
جلوگیری از هک اینستاگرام دفاعی آسان در برابر حملات سخت
محصولات ما
-
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلامتیازدهی 5.00 از 5 در 1 امتیازدهی مشتری
-
خرید یوسی پابجی موبایلتومان15,000 – تومان30,000
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان2,500 – تومان250,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
فالوور با کیفیتتومان15,000 – تومان300,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 4 امتیازدهی مشتری
-
فالوور ایرانی ارزانتومان15,000 – تومان300,000امتیازدهی 4.66 از 5 در 88 امتیازدهی مشتری