تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام

تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام

تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام : اگر کسب و کاری در فضای مجازی دارید برای زنده نگهداشتن آن حتما باید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. در عصر حاضر، رسانه‌های اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی و قدرتمند تبلیغات و بازاریابی اکثر کسب و کارها تبدیل شده‌اند. از آنجا که اینستاگرام در ایران جایگاه بسیار خوبی در میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیدا کرده است، در این مقاله به تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام می‌پردازیم.

چرا تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام اهمیت دارد؟

چرا تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام مهم است؟ برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی، تنها داشتن یک اکانت در این برنامه و قرار دادن پست در صفحه‌ی اینستاگرامتان، به هیچ عنوان کافی نخواهد بود. شما باید بین رقبای خود جا باز کنید. برای اینکه به این هدف برسید باید به خوبی مخاصبان خود و نیاز های آن ها را بشناسید.

تا بدانید که از شما چه چیزی می خواهند تا بتوانید در همان مباحث برای آن ها تولید محتوا کنید. به این صورت هم مخاطبان خود را نگه می دارید و هم مخاطبین جدید جذب می کنید. اگر می خواهید که کسب و کاری موفق و پرسود داشته باشید باید کسب و کار خود را در راستای مشتری محوری و رفع نیاز های آن ها ارتقا دهید و همیشه به روز باشید.

چگونه رقبای خود را شناسایی کنیم؟

2 - تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام
تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام

حال که فهمیدید چرا باید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید باید بدانید که چگونه رقبای خود را شناسایی کنید. ما دو روش برای شناسایی رقبا به شما پیشنهاد می کنیم.

روش اول : در گوگل کلمات اصلی که مربوط به کسب و کارتان هست را سرچ کنید. به عنوان مثال شما کسب و کاری دارید که بدلیجات می فروشد می توانید فروش بدلیجات را در گوگل سرچ کنید. کسانی که در صفحه اول گوگل هستند رقبای اصلی شما به حساب می آیند.

روش دوم : در اینستاگرام سرچ کنید رقبای خود را ببیند به تمام صفحات سر بزنید و به دقت بررسی کنید.

حالا که فهمیدید رقبای خود را چگونه پیدا کنید به سراغ مرحله بعد می رویم.

تجزیه و تحلیل رقبا

شما رقبای خود را پیدا کردید بعد از پیدا کردن رقبا نوبت به آنالیز آن ها می رسد. شما باید به نقاط ضعف و قوت رقبای پی ببرید باید ببینید که چه استراتژی برای تولید محتوای خود در پیش گرفته اند و …

شما می توانید نقاط ضعف رقبای خود را به تقاط قوت خود تبدیل کنید. به عنوان مثال اگر دیگران در کپشن نویسی ضعیف عمل می کنند یا عکس ها و ویدیو های ضعیفی ارائه می دهند. شما باید از این نکات استفاده کنید و به بهترین پیج در بین رقبا تبدیل شوید.

نقاط قوت رقیب : بعد از بررسی رقبا خود شاید به این موضوع پی ببرید که آنها مطالب بهتری را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. یا پست‌ها و استوری‌های آنها بیشتر دیده می‌شود. در این موارد باید کنجکاو باشید و سعی کنید دلایل موفقیت رقیب را پیدا کنید. شما هم می‌توانید مثل او به کسب و کار بهتری تبدیل بشوید.

نقاط ضعف : بعضی از کسب و کارها در اینستاگرام ممکن است در شیب سقوط قرار گرفته باشند. این شرکت‌ها نیز گزینه مناسبی برای تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام هستند. پس بررسی آنها را از دست ندهید.! ارائه خدمات بد به مشتری، غلط‌های املایی در محتواها، تبلیغات بیش از حد در اینستاگرام و یا استوری‌های غیر مرتبط می‌تواند برخی از نقاط ضعف این کسب و کارها باشد.

فرصت‌های موجود : با انجام تجزیه و تحلیل و شروع رقابت در اینستاگرام می‌توانید فرصت‌های بسیاری را کشف کنید. که هر کدام از آنها سکوی پرتابی برای کسب و کار شما در اینستاگرام باشد. شما باید به این مبحث پی ببرید که رقبای شما در کدام بخش دچار ضعف هستند. سرمایه گذاری روی همان بخش می‌تواند عامل موفقیت شما باشد.

تهدیدهای موجود : در شبکه‌های مجازی به خصوص اینستاگرام امکان اشتباهات زیاد است که منجر به نابودی کسب و کار شما شود. یکی از این اشتباهات طولانی شدن پاسخگویی به مشتریان است.

اطلاعات مهمی که باید در آنالیز رقبا استفاده کنید

1 1024x569 - تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام
تجزیه تحلیل رقبا در اینستاگرام

هشتگ

یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید هشتگ است. با بررسی هشتگ‌های رقبا خود می‌توانید آن‌هایی را که متناسب با موضوع پست‌هایتان هستند را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار با بررسی هشتگ‌های به کار رفته در هر پست، آن‌هایی را که مرتبط با موضوع پست‌های خودتان هستند را انتخاب کرده و طبق استراتژی هشتگ گذاری خود از آن‌ها استفاده کنید.

الهام بگیرید

ما می توانید در قسمت هایی از رقبای خود که فکر می کنید کاربردی و نقطه قوت است استفاده کنید. استفاده یعنی اینکه شما از آن ها الهام بگیرید نه اینکه کپی کنید. کپی کردن نتیجه معکوس دارد.

زمان انتشار پست

در بعضی از مقالات می گویند که زمان انتشار پست خود را با زمان انتشار رقبا یکی کنید که این حرف بسیار غلط است زمان انتشار پست شما باید طبق آمار هایی که اینستاگرام به شما می دهد باشد. باید در قسمت آمار ها نگاه کنید که چه زمانی بیشترین مخاطبان شما آنلاین هستند و درهمان زمان پست های خود را منتشر کنید.

مقالات دیگر

استراتژی های مهم برای افزایش فالوور اینستاگرام

تاثیر استوری اینستاگرام در جذب فالوور

سئو اینستاگرام |آموزش سئو اینستاگرام |دریچه 67

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *