بررسی و مقایسه اینستاگرام با توئیتر 

مقایسه اینستاگرام با توئیتر

در حال حاضر اینستاگرام و توئیتر دو شبکه اجتماعی محبوب و قدرتمند به شمار می آیند که روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. مقایسه اینستاگرام با توئیتر می تواند به پرسش های رایج بسیاری از کاربران در ارتباط با این دو شبکه اجتماعی پاسخ مناسبی دهد. مقایسه اینستاگرام با توئیتر نشان می دهد که این دو شبکه اجتماعی برخلاف شبکه های اجتماعی دیگر مانند لینکدین و پینترست،

بر موضوع خاصی تاکید و تمرکز ندارند. در واقع، طیف گسترده ای از کاربران، مخاطب این دو شبکه پرطرفدار محسوب می شوند. از مهم ترین دلایل استقبال گسترده کاربران از شبکه اینستاگرام و توئیتر می توان به درآمدزایی و تاثیرگذاری بر رشد و رونق کسب و کارها اشاره کرد. این دو شبکه نقاط مشترک بسیاری با شبکه های اجتماعی پرطرفدار دیگر از جمله فیس ‌بوک، پینترست، لینکدین و یوتیوب دارند. با این حال، قابلیت ها و امکانات کاربردی در اینستاگرام و توئیتر سبب شده که این دو شبکه روزانه میلیون ها دنبال کننده داشته باشند.

مزایای استفاده از اینستاگرام و توئیتر

نتایج مقایسه اینستاگرام با توئیتر از تعداد بالای کاربران و نرخ تعامل بیشتر در این دو شبکه اجتماعی خبر می دهد. بدیهی است که میزان مشارکت بالای کاربران در یک صفحه اجتماعی به عوامل متعددی بستگی دارد. هر یک از شبکه های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند. از مهم ترین مزایای استفاده از اینستاگرام می توان به سطح بالای تعامل، برقراری ارتباط بصری و احساسی، هشتگ گذاری، قابلیت دیده شدن و هدف گذاری برای مخاطب اشاره کرد.

مقایسه اینستاگرام با توئیتر نشان می دهد که محرک های بصری در اینستاگرام، باعث جذب بیشتر مخاطب می شود. از مهم ترین مزیت های توئیتر می توان استفاده بهینه از کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان رقبا را نام برد. اینستاگرام و توئیتر اپلیکیشن هایی با دسترسی آسان هستند و بدون محدودیت زمانی و مکانی می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین در هر دو اپلیکیشن امکان افزایش بازدید از صفحه با استفاده صحیح و اصولی از هشتگ ها وجود دارد.

پیشنهاد : مقایسه اینستاگرام با اسنپ چت، نقاط ضعف و قوت

تفاوت ها در مقایسه اینستاگرام با توئیتر

3 1 - بررسی و مقایسه اینستاگرام با توئیتر 

در مقایسه اینستاگرام با توئیتر به تفاوت های میان این دو اپلیکیشن محبوب می پردازیم. از مهم ترین تفاوت های میان اینستاگرام و توئیتر می توان به نوع محتوا، نحوه پیام رسانی و روش های پاسخ دهی به استوری و دایرکت اشاره کرد. محدودیت کاراکتر اصلی ترین تفاوت در مقایسه اینستاگرام با توئیتر است. محدودیت محتوای متنی در اینستاگرام 2200 کاراکتر و در توئیتر 280 کاراکتر می باشد. همچنین در اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ می توان برای هر پست تعریف کرد. در اینستاگرام به شیوه های مختلفی می توان محتوا بارگذاری کرد.

محتوای متنی، تصویری، ویدیویی، IGTV، ریلز، استوری و هایلایت از روش های محتوا گذاری در اینستا هستند. ساختار اصلی محتوا در توئیتر به صورت متنی تعریف شده است، هر چند از عکس و ویدیو هم می توان استفاده کرد. پیام رسانی در توئیتر به شیوه کامنت گذاری، نقل قول و ریتوییت کردن است. در اینستاگرام قابلیت خاصی برای نقل قول های منتشر شده وجود ندارد و پیام رسانی تنها از طریق کامنت گذاری انجام می شود.

نقاط قوت و ضعف دو شبکه اجتماعی قدرتمند

4 3 1024x768 - بررسی و مقایسه اینستاگرام با توئیتر 

مقایسه اینستاگرام با توئیتر از تاثیر مستقیم این شبکه های اجتماعی بر زندگی افراد خبر می دهد. از مهم ترین نقاط قوت این دو شبکه می توان به برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی گسترده، استفاده تجاری از صفحه و عدم محدودیت مکانی و زمانی اشاره کرد. از نقاط ضعف اینستاگرام می توان امکان ساخت اکانت های فیک و حجم بالای مصرف اینترنت را نام برد. وجود تبلیغات انبوه و کامل نبودن نسخه تحت وب اینستاگرام از دیگر نقاط ضعف این شبکه اجتماعی محسوب می شود.

از اصلی ترین معایب اینستاگرام می توان به اعتیاد به این پلتفرم و رواج افسردگی در بین کاربران آن اشاره کرد. یکی از نقاط قوت توئیتر انتشار و باز نشر سریع پیام ها می باشد. توئیتر امکان خواندن و جستجوی پیام ها را در اختیار تمام مخاطبان (حتی کسانی که عضو این شبکه نیستند)، قرار می دهد. هر رشته توئیت عمر کوتاهی دارد. اگر محتوا جذاب نباشد و یا خیلی سریع دیده نشود، در انبوه توئیت ها پنهان می ماند.

پیشنهاد : مقایسه اینستاگرام و فیسبوک | چرا اینستاگرام از فیسبوک بهتر است؟

شناخت مخاطب هدف

مقایسه اینستاگرام با توئیتر نشان می دهد که یکی از اهداف اصلی حضور کاربران در این دو شبکه اجتماعی، ورود به دنیای کسب و کار مجازی است. از آن جایی که شبکه های اجتماعی روزانه میلیون ها دنبال کننده دارند، بستری مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شوند. در این میان، شناخت مخاطب هدف می تواند کسب و کارهای مجازی را در مسیر درستی قرار دهد.

به بیانی دیگر، مخاطبان هدف بخش مهمی از حوزه کسب و کار به شمار می آیند. راه های گوناگونی برای شناسایی مخاطبان هدف وجود دارد. جمع آوری اطلاعات درباره فالوورها (جنسیت، سن، مکان، علاقه مندی)، پیدا کردن مخاطب با استفاده از هشتگ ها و بررسی صفحات رقبا از روش های مختلف یافتن مخاطبین هدف به شمار می آیند. به طور کلی، با درک و شناخت بهتر از مخاطبین صفحات اینستاگرام و توئیتر می توانید باعث بالا رفتن نرخ تعامل در صفحه خود شوید. در واقع، مشارکت کاربران و مخاطبین هدف باعث رشد صفحات شخصی و کاری خواهد شد. 

بازاریابی و کسب درآمد

5 1 - بررسی و مقایسه اینستاگرام با توئیتر 

بررسی ها در مقایسه اینستاگرام با توئیتر حاکی از موفقیت این دو شبکه اجتماعی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی است. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام و توئیتر، عملکرد موفقیت آمیز صفحات کاری محسوب می شود. امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از بهترین روش ها و ابزارهای تبلیغاتی برای مشاغل تبدیل شده اند. رعایت اصول استاندارد در جذب مشتری نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارد. به بیانی دیگر، کاربران در اینستاگرام با توجه به انتظارات و اهداف از پیش تعیین شده مشتریان و مخاطبان هدف خود تولید محتوا می کنند.

در توئیتر هم مخاطبان به خوبی می توانند با خدمات و محصولات صفحات کاری آشنا شوند. از مهم ترین مزایای کسب و کار در اینستاگرام و توئیتر می توان به بازاریابی آنلاین، تبلیغات کم هزینه، فعالیت 24 ساعته، عدم وجود محدودیت های مکانی، دسترسی شبانه روزی کاربران به اطلاعات و محصولات معرفی شده اشاره کرد. بازاریابی در اینستاگرام و توئیتر یک استراتژی مناسب و کارآمد در جهت جذب مشتری به شمار می آید.

سخن پایانی

شبکه های اینستاگرام و توئیتر هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود هستند. کاربران با توجه به انتظارات خود و با مقایسه اینستاگرام با توئیتر انتخاب بهتری برای فعالیت در فضای مجازی خواهند داشت. به طور کلی، اینستاگرام یک شبکه تصویری است و در مقایسه با توئیتر کاربران و دنبال کنندگان بیشتری دارد. توئیتر یک شبکه مبتنی بر متن است و بر به روز رسانی اخبار و مطالب تاکید دارد. همچنین هر دو شبکه اجتماعی می توانند به رشد و پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند. نکته پایانی، این مخاطب است که با توجه به اهداف، انتظارات و نیازهای خود تصمیم می گیرد از بخش های متفاوت این پلتفرم ها استفاده نماید.

مقالات دیگر

بهترین نسخه‌های تلگرام فارسی برای اندروید

تاریخچه تلگرام، ماجرای هیجان‌انگیز موشک کاغذی که دنیا را تسخیر کرد

۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسب‌وکار که هر مدیری باید بداند

محصولات ما

در دریچه 67 شما می توانید از خدمات با کیفیت اینستاگرام ، تلگرام ، آپارات همچنین طراحی پست اینستاگرام و طراحی استوری اینستاگرام بهرمند شوید. خرید فالوور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *