اگر ایده های ناب در شبکه های اجتماعی وجود داشته باشند می توانند درآمدزایی کنند. به طور مثال آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام یکی از همین ایده های ناب و داغ می باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که مطلبی را در یکی از شبکه های اجتماعی بخوانید و تاثیر آن در ذهنتان باقی بماند و سپس به خاطر اینکه دوباره آن را پیدا کنید. در جستجوی آن در اینترنت یا شبکه های مجازی باشید. به همین خاطر ارزش مطالبی که پست ها نوشته می شوند بسیار بالاست و میتوانند در بازگرداندن مخاطب تاثیر مستقیمی داشته باشند. کپشن اینستاگرام برای تمام فعالین این شبکه ی اجتماعی ارزش بالایی دارد. زیرا باعث میشود که نه تنها تعداد فالوور هایشان تثبیت شود بلکه بر تعداد آنها نیز افزوده شود.
بهترین آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام
عوامل متعدد و زیادی هستند که باعث میشوند. تعداد فالوور های شما در تمامی اکانت های اینستاگرامی شما اضافه شوند. اما برخی از این عوامل مهم تر از عامل های دیگر هستند. به طور مثال زمانی که مخاطب شما افراد و مردم عادی باشند در این صورت باید بر روی تاثیر تصاویر و هر آن چیزی که دیدنی هستند کار کنید و سپس کپشن مورد نظر خود را اضافه کنید.
البته باید بگویم اگر این کپشن مرتبط با پست نباشد و یا حس بدی را به مخاطب القا کند. نه تنها مخاطب به فالوور های شما اضافه نخواهد شد بلکه این حس بد را فراموش نخواهد کرد. به همین خاطر باید سراغ بهترین آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام بروید.
احتمالا برایتان سوال می شود و می پرسید که مراحل آموزشی کپشن نویسی چگونه می باشد؟ اجازه بدهید از همین ابتدا به شما بگویم که ارزش این کپشن ها فوق العاده بالاست و می تواند برای مخاطبان شما به منزله ی یک چالش، راهنما و هر چیز مرتبط دیگری باشد.
یعنی ممکن است تعداد افراد زیادی که جز فالوور های شما باشند. همگی مدیران و یا ادمین های کانال های مختلف تلگرامی یا حتی اینستاگرامی باشند. که تکست های مختلف و روزانه ی خود را از کپشن های شما دریافت می کنند. لذا اهمیت این کپشن ها فوق العاده بالاست و می تواند در بالا بردن تعداد فالوور های هر پیج تاثیر زیادی داشته باشد. زمانی هم که تعداد فالوور های شما افزایش یابد یعنی تعداد بیننده های زیادی دارید و می توانید تبلیغ های مختلفی از سوی شرکت های خصوصی و یا هر کسب و کاری که نیاز به تبلیغ دارد انجام دهید.
پیشنهاد : تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها
اگر آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام را جدی نگیریم چه می شود؟

در این بخش باید مستقیماً سراغ پیج هایی برویم که فعال هستند و تمامی فالوور های آن ها به طور اکتیو روزانه پیج هایشان را چک میکنند و تمام کپشن ها را می خوانند. در اینستاگرام پیج های زیادی هستند که فالوور های زیادی دارند. اما نوع کپشن های آنها نمی تواند به خوبی پست ها، در نظر فالوور ها جذاب و خواندنی باشد.
در این صورت پیج هایی که برای بالا بردن تعداد فالوور هایشان هزینههای زیادی کردند. به مرور زمان که البته مدت طولانی نیز نخواهد بود، فالوور هایشان را به طور کلی از دست خواهند داد. حال این اتفاق ممکن است در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد یا امکان دارد به مرور زمان با افت تعداد آنها همراه باشد. خلاصه اینکه از دست دادن این فالوورها به معنای نابود شدن تمام فعالیت آن پیج خواهد بود و دیگر نه تنها نمیتواند هیچ تبلیغاتی را انجام دهد. بلکه تمام هزینه ها و سرمایه هایی که روی آن پیج انجام گرفته نیز از دست خواهند رفت.
چگونه می توانیم کپشن نویسی در اینستاگرام را جدی بگیریم؟
مهمترین راه، آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام می باشد. اگر می خواهید پست هایتان برای مخاطبان انگیزه آفرین باشند. باید نسبت به تغییراتی که روزانه اتفاق می افتد واکنش نشان دهید و همیشه یکی از ارکان اصلی شما توجه به شرایط مخاطبین باشد. به طور مثال زمانی که در کشورمان سیل آمده است نباید کپشن های شما به گونه ای باشد. که انگار از وقوع این اتفاق خوشحال هستید. یا اصلا نسبت به توجه به مناطق آسیب دیده بی تفاوت بمانید. زیرا مخاطب هایتان شما را دور از واقعیات جامعه خواهند دانست و علاقه ای به دنبال کردن شما و مطالبتان نخواهند داشت. به طور کلی این دو نکته را رعایت کنید:
- توجه به شرایط مخاطبانتان
- توجه به واقع گرایی
پیشنهاد : چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم
آیا کپشن نویسی اهمیتی به نوع پست دارد؟
پیش نیاز آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام مربوط به انتخاب نوع پست می باشد. یعنی در مرحله اول باید نوع پست و نوع عکسی که می خواهید در اینستاگرام بگذارید را انتخاب کنید سپس به سراغ کپشن بروید. معمولاً افرادی که تازه پیج خود را راه اندازی می کنند از کپشن های فوق العاده ابتدایی که در سطح احوال پرسی هستند استفاده می کنند. مثلاً مینویسند که: امروز چه روز خوبی است برای هر نوع شروع تازه ای. این نوع جملات اگرچه معنای فوق العاده مثبت و خوبی دارند اما برای مخاطبان عصر جدید اینستاگرام نمی تواند جذابیت خاصی داشته باشد.
بلاگر ها باید بدانند که مخاطبان خود دقیقاً چه کسانی هستند. که البته با توجه آمار های مختلفی که ارائه شده است. میدانیم که بیشترین کاربران اینستاگرام در کشور ما نوجوانان و جوانان هستند. در نتیجه اگر می خواهید این کاربران را به سوی خودتان جذب کنید باید کپشن هایتان نیاز های آنان را پاسخ دهد.
معمولاً این کاربران به دنبال اخبار های داغ و حاشیه ای هستند و همیشه به دنبال راه هایی هستند. تا بتوانند مسیر های قدیمی را با سرعت بیشتری طی کنند. برای مثال یکی از بلاگر ها تصویر خودش در نزدیکی یکی از شاتل های فضایی آمریکا را به نمایش گذاشت و در کپشن خود اعلام کرد که این لحظه اگر تاریخی نیست پس دقیقاً چیه؟ و سپس به نشان دادن آن اتفاق از طریق لایو اینستاگرامی پرداخت.
خب این اتفاق را نمی توانیم هر روز ببینیم لذا توجه ویژه ی بسیاری از جوانان و حتی کاربران مختلف اینستاگرامی به سوی آن جلب می شود. در نتیجه حتماً باید ارتباط پست با کپشن رعایت شود. شاید برای بعضی ها سوال شود و بگویند ما که در آمریکا نیستیم بتوانیم از شاتل عکس یا لایو بگیریم؛ ما در ایران هستیم و با توجه به شرایط فعلی چگونه این کار را انجام دهید؟
بهترین روش های آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام در ایران

شناختن مخاطبان و فالوور هایتان
اگر پیج های اینستاگرامی را به عنوان یکی از ابزارها و وسیله هایی بدانیم که صاحبانشان را به اهدافشان می رساند؛ پس آنها باید کسانی را بیابند که هدف های مشترکی با یکدیگر دارند. برای مثال برخی پیج هایی که با هدف های خاص و مشخصی ایجاد شده اند. همگی جز این گروه محسوب می شوند. مثلاً پیج های همخوانی کتاب. در این موارد هدف مخاطب با صاحبین پیج ها در یک راستا است و می توانید تمام تجربیات مفید و راهگشایتان را به صورت کوتاه در کپشن قرار دهید.
اما در پیج هایی که هدف شان فقط بالا بردن فالوور می باشد. در این موارد یا پیج ها برای به فروش رسانده شدن خواهند بود یا جهت انجام تبلیغات هستند. مثل بیشتر بلاگر هایی که در ایران می باشند. در هر دو صورت تمام مواردی که برای مخاطبانتان جذاب هستند. را باید شناسایی کنید و با رعایت اصول آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام منتشر کنید.
توجه به زمان یا مکان
در صورتی که پست های مناسبتی می خواهید در پیج یا پیج هایتان قرار دهید. اگر مربوط به زمان یا مکان خاصی هستند حتماً به تاریخ آن توجه کنید. به طور مثال اگر خواستید در پیج اینستاگرامتان در یکی از اعیاد مثلاً (روز پدر) کپشنی برای یک پست انتخاب کنید. هیچگاه آن را تحت تبلیغات و چیزهایی شبیه به آن قرار ندهید. زیرا در این روز تمام مخاطبان به دنبال بهترین کپشن ها برای تبریک گفتن به پدرشان می باشند.
شروع جذاب
زمانی که شروع کپشن شما به صورت یک بمب انرژی عمل کند. فالوورهای شما این انرژی عظیمی که برای آن کپشن گذاشته اید را دریافت می کنند و قطعاً نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد. البته شروع عالی و جذاب کپشن فقط به خاطر واکنش نشان دادن کاربران اینستاگرامی نیست بلکه باعث می شود. آن ها در نگاه اول در مورد شما تصمیم گیری کند. یعنی اولین نگاهی که مخاطب به شما و فعالیت تان دارد، شروع آن کپشن است. لذا اگر کپشن به صورت سحرآمیز عمل کند، نوع جهت گیری کاربران به شما مثبت و در نتیجه به عنوان فالوور شما خواهند بود.
پیشنهاد : آشنایی با 10 روش طلایی برای جلوگیری از هک اینستاگرام
آیا آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام شامل چالش ها نیز می شود؟

با توجه به آپدیت هایی که هر اپلیکیشن به بازار ارائه می دهد. امکانات جدیدی را در هر مرتبه به کاربران ارائه می کند تا آنها راحت تر بتوانند از برنامه ها استفاده کنند. طبق فیلد های جدید اینستاگرامی پست هایی بیشتر در معرض نمایش خواهند بود که تعداد لایک کامنت و فالوور های بیشتری داشته باشد.
لذا آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام اهمیت فوق العاده بالایی خواهد داشت. زیرا در آینده ای نه چندان دور این فیلد اجرایی خواهد شد و کپشن هایی که نتوانند نظر مخاطبان را به سوی خودشان جلب کنند. هر چند پست های زیبا را هم در معرض نمایش نخواهند گذاشت. در این موضوع باید نکته ای را به شما متذکر شوم تا دقیقاً نقشه ی راه برای شما ترسیم شود و بدانید که چه مسیری برای افزایش فالوور ها بهتر است. این نکته عبارت است از:
چالش ها
به جرات می توانم بگویم جادویی ترین وردی که میتواند به طور معجزه آسا تعداد فالوور های شما را افزایش دهد و همچنین تعداد کامنت ها و لایک هایتان را در تمام پست ها افزایش دهد، اجرای چالش ها می باشد. چالش ها به دلایل متعددی تمام ذهن و توجهات خاص مخاطب را به سمت شما متمرکز می سازد. و به اصطلاح کعبه ی مخاطبان خواهید بود. برخی ها می دانند که چالش ها توانایی افزایش فالوور هایشان را دارد. اما در کپشن نویسی و نوع دریافت ری اکشن از مخاطبانشان ضعیف هستند.
حتما توجه داشته باشید که اگر کپشن نامناسب برای یک چالش عالی به کار برود در نگاه مخاطب جذابیت خاصی نخواهد داشت. در صورتی که یک کپشن خاص با یک برنامه ریزی منظم می تواند در هر مرتبه از چالش ها تعداد بسیاری از کاربران اینستاگرامی را به فالوور های شما اضافه کند. برای مثال می توانید بازخورد و نتیجه ی هر چالش را از دیدگاه فالوور هایتان در کپشن ها بخواهید یا از آنها بخواهید. به شما توضیح دهند و حدس بزنند که در مرحله بعدی قرار است. چه اتفاقاتی بیفتد و یا فکر کنند و پیشنهاد دهند که نوع بازی و چالش مرحله بعدی شامل چه اتفاقاتی باشد.
چگونه از تاثیرات لایو در کپشن نویسی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو و فعال هستند و همچنین طبق آماری که روزنامه دنیای اقتصاد در تاریخ هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد. رقمی در حدود ۴۷ میلیون فارسی زبان از اینستاگرام استفاده می کنند؛ خب با توجه به این جامعه آماری فوق العاده زیاد که اغلب آنها نیز از طیف جوانان هستند، نمی توان به سادگی از فرصت هایی که در اختیار کاربران می گذارد چشم پوشی کرد. یکی از این فرصت ها که می تواند در جذب ممبر برای شما موثر باشد، لایو های اینستاگرامی است.
حتماً با توجه به نوع فعالیت پیج تان به فواصل زمانی معین لایو های اینستاگرامی بگذارید. در صورتی که مخاطبانتان سوال های زیادی داشتند و یا چالش هایی که در لایو هایتان ارائه می کنید. به نوعی است که باید به صورت منظم و مستمر باشند حتماً آن را رعایت کنید و لایو را به تعویق نیندازید. با توجه به ویژگی جدیدی که برای گوشی های اندرویدی موجود است. فن پیج ها و یا سلبریتی های اینستاگرامی می توانند در اینستاگرام از قابلیت لایو کپشن استفاده کنند.
این قابلیت برای اندروید ۱۰ قابل استفاده می باشد و طرز عملکرد آن به این صورت است. که می توانید به صورت یک گفتگو که برای آن برنامه ریزی کردید اجرا شود. یعنی همزمان که مخاطب شما می تواند از تصویری که به صورت آنلاین و زنده می بیند استفاده کند. و هم از زیرنویسی که خود اینستاگرام برای او نمایش می دهد استفاده کند. این قابلیت در مواردی که میخواهید کپشن هایتان معروف شوند و یا می خواهید آنها در قالب کلیپ در فضای فضای منتشر شوند فوق العاده تاثیر گذار است.
مقالات دیگر
چگونه می توانیم با بررسی پیج های موفق ایرانی اینستاگرام ایده بگیریم؟
بررسی پیج های موفق خارجی اینستاگرام
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و چه مزایایی دارد؟
12 اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام
محصولات ما
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان2,500 – تومان250,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
بازدید استوری ارزانتومان12,000 – تومان120,000امتیازدهی 4.65 از 5 در 23 امتیازدهی مشتری
-
بازدید ویدیو رایگان ایرانیتومان0امتیازدهی 4.75 از 5 در 4 امتیازدهی مشتری
-
فالوور با گارانتیتومان70,000 – تومان700,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 2 امتیازدهی مشتری
-
فالوور ایرانی ارزانتومان50,000 – تومان1,000,000امتیازدهی 4.66 از 5 در 88 امتیازدهی مشتری