سئو چیست؟

17 3 - سئو چیست؟
سئو

سئو یا seo که مخفف Search Engine Optimization به بهینه سازی موتور های جستجو گفته می شود. یعنی کار هایی که شما انجام می دهید براساس استاندارد های موتور های جستجو تا موتور های جستجو با سایت شما همبستگی بهتری داشته باشند. یکی از سوال های اساسی که پیش می آید که در سئو باید چه کاری انجام داد تا پیشرفت سایت صورت بگیرد. در قدم اول اینکه سئو انجام دادن یک کار نیست انجام دادن مجموعه ایی از کار هاست تا موتورهای جستجو با سایت شما ارتباط بهتری داشته باشند.

در حال حاضر بیش از 200 الگوریتم مختلف در google وجود دارد که فرد باید این الگوریتم ها را رعایت کند تا بتواند به سئو مطلوب برای سایت خود دست پیدا کند. امروزه الگوریتم های موتور جستجویی مثل google تقریبا همسو شده با انتظارات کاربران دلیل اصلی پیدایش سئو هم کاربران هستند. سئو به وجود آمده تا کاربران بتوانند به بهترین و سریعترین شکل ممکن نیاز های خود را برطرف کنند.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد.

گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد. ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند. گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود. تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به روش هایی گفته می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهای است که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.

سئو کلاه سیاه به روش هایی گفته می شود که سعی در فریب موتورهای جستجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد. اما، ریسک جریمه و بیرون انداختن شما از نتایج جستجو را افزایش می دهد. وب سایت های خارج شده از نتایج به مانند شرکت های ورشکسته هستند. این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد.

سئو درون صفحه و بیرون صفحه

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه به ارتباط کنترل مستقیم شما به سایتتان برای کد ها و محتوای سایتتان اعم از متن ، تصویر و … است. یعنی به زبان ساده تر بارگذاری هر چیزی در سایت به سئو درون صفحه مربوط است. هر اعمالی که شما درون سایت انجام دهید ارتباط مستقیمی با نتایج موتور های جستجو دارد.

سئو بیرون صفحه

سئو بیرون صفحه بر خلاف سئو درون صفحه که ارتباط مستقیم با سایت و صفحات سایت داشته عمل می کند. پس سئوی بیرون صفحه چیست؟ این نوع سئو مربوط به پیوند هایی است که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کند. که با استفاده از همین پیوند ها موتور های جستجو به بهینه سازی سایت شما کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *