تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها

ایده های تبلیغاتی اینستاگرام

تا چه اندازه با ایده های تبلیغاتی اینستاگرام آشنا هستید؟ آیا تاکنون به استفاده از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان اندیشیده اید؟ پیشرفت فناوری و تکنولوژی علاوه بر افزایش ارتباطات در فضای مجازی، فعالیت کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. برنامه های ارتباط جمعی، بستر مناسبی برای معرفی مشاغل و کسب و کارهای مختلف می باشد. به طوری که کسب و کارهای نوپا و حتی مشاغل پر رونق به منظور معرفی فعالیت و جذب مشتری به ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام و استفاده از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام می پردازند. ویژگی های منحصر بفردی چون؛ تعداد بالای کاربران، سیستم نمایش پست های دلخواه، ارتباط آسان و نحوه ی ارائه ی عکس ها و فیلم ها سبب افزایش تبلیغات در این برنامه ی جمعی شده اند.


اغلب افراد پیش از مراجعه ی حضوری به فروشگاه ها و مراکز خرید، به جستجوی محصول مدنظر در صفحه های اجتماعی می پردازند. بنابراین میزان بهره گیری مشاغل از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام با میزان فروش آنها ارتباط مستقیم دارد. تبلیغات هوشمندانه و کارآمد با بهره گیری از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام در کنار افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان، از نیازهای اساسی پیشرفت مشاغل در فضای مجازی می باشد. تبلیغ موثر و مطلوب دارای ویژگی های خاصی است که در طراحی ایده ها باید رعایت شود.

اهمیت ایده های تبلیغاتی اینستاگرام

23 - تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها

ایده های تبلیغاتی اینستاگرام چه اهمیتی دارند؟ امروزه صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک از هر زمینه ای برای معرفی و گسترش فعالیت خویش بهره می‌گیرند. در این میان اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال و میزان محبوبیت بالا در اقشار مختلف جامعه، بستری بسیار مناسب برای تبلیغ را فراهم نموده است. تقریبا همه کاربران به بازدهی مثبت و خارق العاده ایده های تبلیغاتی اینستاگرام باور دارند. به عبارتی معرفی صحیح کسب و کار در این برنامه اجتماعی سبب رونق تضمینی می‌گردد.

به طوری که سودی بسیار بیشتر از هزینه ی انجام تبلیغ عاید فرد می‌شود. به شرطی که از روش های مطمئن و ایده های تاثیرگذار و مرتبط با شغل استفاده شود. اغلب افراد با ایجاد یک صفحه ی مجازی، کسب و کار خویش را تبلیغ می‌کنند، برخی بدون صفحه ی مجازی تبلیغات را به صفحه های فعال و محبوب می سپارند. برخی از پیج ها نیز به صورت مرتبط با یکدیگر تبلیغ انجام می‌دهند و… . بنابراین روش های مختلف بسیاری در انجام این امر وجود دارند که نقطه اشتراک همه ی آنها، دیده شدن کسب و کار و افزایش قطعی مشتری می باشد.

پیشنهاد : روش های افزایش کامنت اینستاگرام

10 ایده تبلیغات طلایی در اینستاگرام

روند صعودی تعداد کاربران اینستاگرام، فرصت مناسبی برای اجرای ایده های تبلیغاتی اینستاگرام با هدف جذب و کسب رضایت مشتری می باشد. تبلیغی مؤثر است که به تناسب هزینه ی مصرف شده، جذب مشتری یا فالوور به همراه داشته باشد. تبلیغ موفق دارای دو فاکتور روش تبلیغ صحیح و محتوای بامعنی و تاثیرگذار می باشد. گاهی افراد از ایده های پرطرفدار با تولید محتوای قوی بهره می‌گیرند که اغلب اوقات نتایج مثبتی به دنبال دارد. بهترین ایده های تبلیغ در اینستاگرام به شرح ذیل می باشند:

اسپانسری اینستاگرام

تناسب مشاغل و کسب و کار با مخاطبان تبلیغ، از فاکتورهای بسیار مهم در کسب نتیجه مثبت ایده های تبلیغاتی اینستاگرام می باشد. اسپانسری اینستاگرام در واقع روشی است که طی آن خود اینستاگرام اسپانسر و پشتیبان محتوای فرد است. در این روش، فرد به راحتی می تواند ویژگی های مخاطبان تبلیغ خود را فیلتر نماید. به طور مثال بر اساس سن، جنسیت، کشور و علائق اینستاگرامی مخاطبان تبلیغ را تعیین نماید. محتوای مدنظر در این تبلیغ متناسب با انتخاب مشتری در پست یا استوری های یک الی 10 اسلایدی قابل تنظیم است. استوری و پست مدنظر بر اساس فیلترهای مشخص توسط اینستاگرام در هوم صفحات باز یا بسته ی افراد نمایش داده میشوند و شانس افزایش مشتری چندین برابر می‌شود. هزینه ی این روش متناسب با تعداد اسلایدهای محتوا و کلیک افراد بر محتوا به صورت دلار محاسبه می‌شود. در انتخاب این روش باید به قیمت دلار بالای دلار و نتیجه ی مثبت تبلیغات نیز توجه نمود.

  • اسپانسری صفحات پرطرفدار و متناسب با شغل شما: تناسب سلیقه و نیاز مخاطب هدف با کسب و کار مدنظر، فاکتوری حائز اهمیت در کسب نتیجه مثبت در راستای بهره مندی از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام است. بنابراین ارائه ی تبلیغ از طریق پیج های مرتبط و متناسب با کسب و کار مدنظر بسیار ایده ی مناسب و مثبتی است. به طور مثال بهترین معرفی کنندگان یک صفحه ی لباس، بلاگر های استایل و فشن یا سایر پیج های لباس هستند. به طور معمول اغلب لباس های مورد استفاده ی این افراد، نظر کاربران را جلب می نماید. بدین ترتیب بستر مناسبی برای تبلیغ و معرفی فروشگاه لباس فراهم می‌شود.
  • استفاده از محتوای جذاب و روش معرفی صحیح در بازخورد نهایی تاثیر صددرصدی دارد. به طور مثال صفحه تبلیغاتی می تواند به صورت حضور در فروشگاه، کسب و کار را معرفی نماید یا با پوشیدن چند آیتم از محصولات کسب و کار مدنظر، معرفی را انجام دهد. اغلب افراد این ایده را تجربه می‌کنند. نکته ی قابل توجه پس از تبلیغ و جذب مشتری، حفظ مشتری می باشد. یعنی کیفیت و فعالیت صفحه ی فروشگاهی مدنظر در سطح توقع مشتری باشد. هزینه ی این روش تبلیغاتی متناسب با تعداد فالوور های پیج پذیرنده ی تبلیغ، پست یا استوری بودن محتوا، زمان و تعداد اسلایدهای مدنظر می باشد. گاهی اوقات تکرار تبلیغ پس از 1 الی 4 هفته توصیه می‌شود.

نظر سنجی اینستاگرامی

یکی از ایده های ناب و خلاقانه ی تبلیغ، معرفی کسب و کار از طریق نظر سنجی است. این روش به طور معمول توسط بلاگرها و اینفلوئنسرهای پرطرفدار اجرا می‌شود و نتایج مثبتی خواهد داشت. به طور مثال دو الی چند محصول و خدمات متنوع کسب و کار مدنظر در نظر سنجی های درصدی، بله و خیر قرار می‌گیرند. شرکت مخاطبان در نظرسنجی، احتمال بازدید صفحه ی کسب و کار را به حد چشمگیری افزایش می‌دهد. اغلب مخاطبان صفحات پرطرفدار، از تبلیغات و محصولات معرفی شده، استقبال مطلوبی بعمل می آورند.

تخفیف و off چند درصدی

24 - تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها

تخفیف قیمت محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان از روش های قدیمی و اما بسیار موثری است که یکی از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام به شمار می آید. تخفیفات با دو هدف جذب و حفظ مشتری انجام می‌شود. جذب مشتری در تبلیغات اولیه با کمک تخفیف بدین صورت است که معرفی محصول و خدمات کسب و کار با ذکر تخفیفات انجام می‌شود. به طور مثال در استوری تبلیغ کسب و کار مدنظر توسط یک اینفلوئنسر، ذکر تعلق تخفیف محصولات به خریداران الزامی است. لغت تخفیف به طور کلی سبب توجه بیشتر افراد به محتوای ارائه شده می‌گردد. در این وضعیت اقتصادی نامطلوب، بسیاری از افراد جذب محصولات و خدمات با تخفیفات مناسب می‌شوند.

اغلب کسب و کارها به منظور حفظ مشتری، تخفیفات دوره ای و غافلگیرانه را در دستور کار خود قرار می‌دهند. مزیت تخفیفات غیرقابل پیش بینی، حفظ مشتری به امید تخفیف محصولات می باشد. تعیین شرایطی مانند فالوی پیج، لایک و کامنت در زیر پست ها و…برای ارائه ی تخفیف از دیگر استراتژی های مؤثر است. تخفیفات یکی بخر دوتا ببر و تعیین سقف خرید برای تعلق تخفیف برای بسیاری از کسب و کارها و مشتریان مطلوب است.

پیشنهاد : 12 اپلیکیشن کاربردی اینستاگرام

ارسال سریع و رایگان

یکی از دغدغه های افراد در خرید اینترنتی، عدم دسترسی سریع به محصول و هزینه های پست می باشد. بسیاری از کسب و کارها می توانند این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبلیغاتی خود تبدیل کنند. تعیین سقف خرید برای ارسال رایگان محصولات یا ارسال سریع سفارشات در محدوده ی سقف قیمت معین، از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام محسوب می‌شوند. ارسال رایگان در یک بازه ی زمانی، سبب افزایش سفارشات و رونق کسب و کار می‌گردد. به طور مثال اعلام ارسال رایگان محصولات در مناسبت های مختلف بسیار مطلوب خواهد بود.

سیو محصول

شاید اغلب کسب و کارها و مشتریان آنها از سیو محصول اطلاع نداشته باشند. سیو محصول در واقع، به خرید محصول و ذخیره ی آن در سبد خرید می گویند. مدت زمان سیو خرید اغلب 24 الی 48 ساعت می باشد. مشتریان با استفاده از این ویژگی می توانند با پرداخت یک هزینه ی پستی محصولات خریداری شده طی یک الی دو روز را تهیه نمایند. این روش در واقع برای مشتری و صاحبان کسب و کار مفید می باشد. اغلب صفحاتی که سایت خرید دارند از این روش بهره می‌گیرند.

تبلیغ در مناسبات مختلف

با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب و کاهش قدرت خرید افراد، کسب و کارها باید هوشمندانه از ایده های تبلیغاتی اینستاگرامی بهره بگیرند. اغلب افراد در مناسبتها و تاریخ های خاص، به محصولات و خدمات مختلف نیاز دارند. مناسبتهایی مانند روز مادر، روز پدر، اعیاد مذهبی و ملی، ولنتاین و شب یلدا موقعیت مناسبی برای جذب مشتری می باشند. محتوای تبلیغاتی موثر، تخفیفات ویژه، اشانتیون های به صرفه و… از روش های دیده شدن کسب و کارها در موقعیت های مذکور می باشند.

چالش ها و کمپین های تبلیغاتی

ایجاد چالش ها و کمپین های اینستاگرامی یکی از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام است که به صورت مویرگی و غیرمستقیم سبب جذب مشتری می‌گردد. این ایده به چند صورت قابل اجرا می باشد. صاحبان کسب و کارها از طریق راه اندازی چالش های سرگرم کننده مانند استوری کردن عکس سلفی با موضوعات مختلف و منشن صفحه ی آنها به تبلیغ می پردازند. تعیین جایزه برای افراد فعال و منشن برخی از استوری ها در کیفیت چالش مؤثر است. برخی از کسب و کارها برای افرادی که با محصولات و خدمات آنها با منشن پیج استوری بگذارند، به قید قرعه جوایز مختلفی ارائه می‌دهند.

مشاوره ی خرید

25 - تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها

بسیاری از افراد در خرید محصولات و انتخاب خدمات اینترنتی وسواس به خرج می‌دهند. کسب و کارهای خلاق با ایده ی تبلیغاتی اینستاگرام به نام مشاوره ی خرید، به استقبال مشتریان می روند. مشاوره ی خرید در واقع تحلیل و بررسی سلیقه ی مشتری و تطبیق آن با محصولات و خدمات مدنظر است. این آپشن سبب اطمینان و رضایت بیشتر مشتری از خرید می‌گردد. خریدهایی که پس از مشاوره ی خرید انجام می‌شوند، به احتمال زیاد مطلوب مشتری واقع می‌شوند. به عبارتی مشاوره ی خرید، به منزله ی سرمایه گذاری بلند مدت روی جذب و حفظ مشتری می باشد.

خرید حضوری و آنلاین

تهیه ی محصول از طریق بعضی از کسب و کارهای فعال در فضای اینستاگرام، فقط به صورت خرید آنلاین یا فقط خرید حضوری است. این ویژگی به عنوان محدودیت کسب و کار قلمداد می‌شود. یکی از ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، امکان خرید حضوری و آنلاین از صاحبان مشاغل می باشد. این ویژگی علاوه بر افزایش مشتری، سبب افزایش اطمینان و اعتماد افراد به خرید اینترنتی می‌گردد. در واقع افراد معتقدند مشاغلی که محصولات و خدمات خود را علاوه بر فضای مجازی در یک فضای فیزیکی نیز ارائه می‌دهند، از اطمینان و کیفیت محصول بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد : راز های فروش در اینستاگرام و ماندگاری در ذهن مخاطب

نکات قابل توجه در ایده های تبلیغاتی اینستاگرام

27 - تحلیل ایده های تبلیغاتی اینستاگرام، ضمانت رونق کسب و کارها

مرحله ی اصلی پس از تعیین روش تبلیغاتی موثر، تولید محتوای مطلوب و مناسب با ایده های تبلیغاتی اینستاگرام می باشد. در واقع محتوای جذاب در نتیجه ی نهایی تبلیغ بسیار حائز اهمیت می باشد. چه بسیارند کسب و کارهایی که علیرغم ایده ی تبلیغاتی صحیح به دلیل محتوای نامناسب، نتیجه ی مطلوب کسب نکرده اند. بنابراین دانش، آگاهی و تسلط به تولید محتوای جذاب، گام دوم در افزایش مشتری و فالوور می باشد. نکات قابل توجه در تولید محتوا به شرح ذیل می باشند:

  • استفاده از ویدئو، فیلم و ریلز در معرفی مشاغل و محصولات و خدمات آنها بسیار جذاب تر از عکس است. صداگذاری صحیح و توضیحات متناسب با محصول در جذب فالوور موثر واقع می‌شود. اغلب افراد ویدیوها و فیلم ها را بدون صدا می‌بینند، بنابراین استفاده از نوشته و استیکرهای مختلف جهت تفهیم موضوع به مخاطب الزامی می باشد.
  • جلوه ی بصری جذاب صفحه ی اجتماعی در نگاه اول، امری مهم در جلب نظر کاربر برای مشاهده ی محتوای پیج است. پروفایل مناسب، تصویری حاوی نماد کسب و کار با ترکیب رنگ جذاب و متناسب با فعالیت پیج است. انتخاب یک تم مشخص برای پست های صفحه ی اجتماعی با هارمونی رنگها، در نظر مخاطب جذاب جلوه می‌کند. درج مشخصات لازم مربوط به پست ها به طور دقیق در کپشن به اهمیت کسب و کار صحه می‌گذارد. بسیاری از کاربران از انتخاب محصولاتی که بدون درج مشخصات در پست ها معرفی شده اند، پرهیز می کنند.
  • محتوای استوری ها باید با یکدیگر متفاوت باشد و از یکنواختی صحنه های معرفی محصول پرهیز شود.

مقالات دیگر

آشنایی با 10 روش طلایی برای جلوگیری از هک اینستاگرام

چگونه می توانیم با بررسی پیج های موفق ایرانی اینستاگرام ایده بگیریم؟

بررسی پیج های موفق خارجی اینستاگرام

محصولات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *