تاریخچه تلگرام بهترین برای نقشه راه برای کسانی است که میخواهند به اسرار موفقیت شبکههای اجتماعی دست پیدا کنند.
تاریخچه تلگرام یک ماجراجویی هیجانانگیز در مورد امیدها و ترسهای ما از فضای مجازی است. این داستان محدود به اعداد و ارقام نجومی نیست؛ بلکه بخش جالب ماجرا در مورد علاقه مردم به تلگرام است.
کلمه تلگرام تا چند پیش میتوانست تداعی کننده برگهای کاغذی باشد که به مرور زمان رنگ روشن آن به زردی گراییده و حاوی پیامی درباره یک رویداد تاریخی قدیمی است. اگرچه بهنظر میرسد این تصور ارتباط کمی با دنیای امروز ما دارد؛ ولی بسیاری از راهحلهای ارتباطی دنیای مدرن را میتوان بهعنوان فرزندان مستقیم اختراع تلگرام دانست.
همانطور که نخستین تلگرام توسط تلگراف ایجاد شد که بهمعنای لغوی نوشتن از راه دور است؛ امروزه در دنیای شبکههای اجتماعی پیشرو و تحول آفرین به نام اپلیکیشن تلگرام بر میخوریم که در نخستین وجهه شخصیت خود، هنوز هم مشغول فرستادن پیامهای متنی از راه دور است.
هر چند اپلیکیشن تلگرام برای تبادل فوری و کاملا ایمن پیام متنی ساخته شد؛ ولی با تکیه بر فناوری روز امکان ارسال صوت و تصویر نیز در آن بهراحتی مهیا است.
در طول تاریخچه تلگرام کاربران با شور و ذوق فراوان توانستند هر نوع فایل با هر فرمتی را در تلگرام برای یکدیگر ارسال کنند، از تماسهای کمهزینه خود لذت ببرند، میکروبلاگینگ ایجاد کنند، تصاویر را ویرایش کرده و از این پیامرسان جذاب بهعنوان یک رسانه قدرتمند استفاده کنند. خبر عالی این است که سرویس چند سکویی تلگرام در همه سیستم عاملها به نحو شایستهای خدمات خود را انجام میدهد.
اما ماجرای این موشک کاغذی از کجا شروع شد و چرا توانست و میتواند زندگی و کسبوکار ما را تغییر دهد.
همه چیز درباره تاریخچه تلگرام از اول تا به امروز
اگر به زمانی دورتر و حوالی سال ۲۰۰۶ بازگردیم، جوانی را بر مسند مدیریت محبوبترین شبکه اجتماعی روسیه، اوکراین و بلاروس خواهیم دید که پاول دوروف نام دارد که بهخوبی موجب شکوفایی شبکه اجتماعی ویکِی (VKontakte) شده بود.
در آن زمان هنوز Web2 تب رایج در سیلیکون ولی بود. مایاسپیس (شبکه اجتماعی محبوب اغلب موزیسینها) پادشاهی میکرد و فیسبوک در تلاش برای عبور از رکورد ۱۲ میلیون کاربر بود.
پلتفرم اجتماعی ویکِی نیز که توسط دوروف کمی پس از فراغت از تحصیل در یک نسخه آزمایشی شروع به کار کرده بود، یک کپیسازی از فیسبوک با چاشنی بومیسازی برای روسها بود.
در آغاز این حماسه، دوروف چند تجربه دانشگاهی موفق در شبکهسازی آنلاین در رزومه خود داشت؛ ولی وقتی با ویاچسلاو میری لاشویلی، لو لویف و برادرش موشه لویف (معروف به مارک زاکربرگ روسیه) همپیمان شد، جامعه اولیه ویکِی را با اعضای دانشگاهها تشکیل داد تا نخستین گامها را با حمایت نخبگان روسی بردارد.
آنها همچون غول خفتهای بهنظر میرسیدند که در حال بیدار شدن بود تا به رقیبی جدی برای اودنوکلاسنیکی (محبوبترین شبکه اجتماعی روسی در آن زمان) تبدیل شود.
این رقابت آسان نبود. در فوریه یک سال بعد تعداد کاربران ویکِی به ۱۰۰ هزار نفر رسیده بود که با موج حمله هکرها حتی چند یار آفلاین شد؛ ولی ۶ ماه بعد حدود ۱ میلیون کاربر در ویکِی فعال بودند. جاذبه ویکِی همچنان شگفتی آفرینی میکرد و در آوریل ۲۰۰۸ به ۱۰ میلیون کاربر رسید.
سرانجام در این رستاخیز هیجانانگیز اپلیکیشن اودنوکلاسنیکی قافیه را باخت و به رتبه دوم سقوط کرد تا ویکِی یکهتاز شبکههای اجتماعی روسیه و کشورهای شوروی سابق شد. اما راز این موفقیت چه بود؟
پیشنهاد : آموزش تصویری تغییر اندازه فونت در تلگرام
تجارب با ارزش ویکِی برای مخترع موشک کاغذی دیجیتال

نمیتوان از تاریخچه تلگرام صحبت کرد بدون اینکه از تاثیرات ویکِی بر مخترع موشک کاغذی دیجیتال یادی نکرد. در واقع فضای درونی ویکِی فرصتی برای بیان ادعاهای سرخ و نقدهای تند بود و البته نقض حقوق کپی رایت نیز در آن رخ میداد.
طیف جامعه کاربران ویکِی نیز نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی روسیه وسیعتر بود. از جوانان تا افراد میانسال در ویکِی به با ارتباط دوستان قدیمی، یافتن دوستان جدید، جستوجوی کار و حتی گوش دادن غیرقانونی به آخرین آلبومهای صوتی مشهور مشغول بودند. این همان تجاربی بود که بعدها توسط کاربران در تاریخچه تلگرام تکرار شد.
از سوی دیگر دهه ۲۰۰۰ میلادی در روسیه دوران جذابی برای مصرفگرایی بود. آزادی نسبی سیاسی همراه با درآمدهای نفتی بالا که موجب تسریع توسعه اقتصادی روسیه میشد، باعث شد این دوران به دهه ۲هزار جذاب معروف شود.
همانطور که طبقه متوسط نوظهور شیفته امکانات جدید غربی میشد، کارآفرینان با ایجاد خدماتی مشابه خدمات کشورهای غربی ثروتهای بیشتری را به جیب میزدند و البته نیز ویکِی نیز یکی از این خدمات بود.
با وجود ۱۰۰ میلیون کاربر در آغاز ۲۰۱۰ اهمیت شبکه ویکِی که قلب روس زبانها را تسخیر کرده بود در نظر دولت روسیه بسیار زیاد شده بود. مخالفان دولت در ویکِی جولان میدادند و اعتراضات ۲۰۱۱ روسیه باعث حساسیت بیشتر شد. دولت فشار مضاعفی بر دوروف برای بستن گروهای سیاسی مجازی وارد کرد؛ ولی او با مخالفت از این کار سرباز زد.
خداحافظی قهرمانانه از ویکِی
سرانجام دوروف در پستی، در صفحه خود در ویکِی، اعلام کرد ریاست بر این شبکه بهطور فزایندهای دشوار شده است. پاول تصمیم گرفت از مدیریت ویکِی کنارهگیری و رویای خود برای تحقق آزادی بیان را در جای دیگری جستوجو کند.
ساختن یک پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی راهی آسان نبود و هرچند دوروف یکبار این هفت خوان را طی کرده بود؛ ولی برای عبور دوباره نیاز به تلاشی سترگ بود؛ لیکن دوروف تصمیم خود را گرفته بود و پای در راهی گذاشت که داستان آن به یکی از جذابترین افسانههای اینترنتی و تاریخچه تلگرام تبدیل شد.
تقابل دوروف با دولت روسیه در ویکِی و خروج با اعتمادبهنفس و هیجانانگیز او از سمت مدیریت این شبکه اجتماعی رو به رشد (هم اکنون ویکِی با بیش از ۶۴۰ میلیون کاربر فعال است) برای او جایگاهی محکم و قهرمان گونه در بین روسهای باهوش در فضای مجازی ساخته و پرداخته کرده بود. دوروف نهتنها از ویکِی؛ بلکه از روسیه نیز مهاجرت کرد تا رویای خود را در جهانی بزرگتر محقق کند.
پیشنهاد : آموزش ساخت استیکر در تلگرام
تولد ضداقتدارگراترین برنامه پیامرسان در جهان

زمانی که دوروف در روسیه بود اپلیکیشنی به نام Telegra.ph را راهاندازی کرده بود. او میخواست شبکهای فراتر از رونت (مجموعه فضای مجازی در اینترنت که عموما روس زبانها در آن فعالیت میکنند) ایجاد کند، شاید زخمی که پاول از سیاست روسها خورده بود او را به صرافت تحقق این آرزوی بزرگ واداشته بود. در افسانههای اینترنتی آمده که یورش مجریان دولتی روسیه به آپارتمان دوروف ایده خلق پیامرسان تلگرام بود.
دوروف با هویت یک پیامرسان کار را شروع کرد؛ چراکه میدانست مردم زمانی کمی را صرف پیمایش در فیسبوک میکنند و بسیار دوست دارند بیشتر پیام بدهند و در نتیجه تلگرام با نماد یک موشک کاغذی در سال ۲۰۱۳ متولد شد.
دوروف برای آن که از هرگونه نفوذ شرکتها ثالث در اپلیکیشن جدید ممانعت کند، شروع به صرف مبالغ زیادی برای تامین امکانات کرد. این مبالغ از سرمایه شخصی دوروف یا اوراق قرضه تامین شد. این نخستین تدبیر هوشمندانه در تاریخچه تلگرام بود که به تلگرام هویت مستقل و جدیدی بخشید و آن را به محصولی کنترل ناشدنی توسط دولتها در نزد کاربران معروف کرد.
اغلب منتقدان تصور میکردند دوروف نمیتواند نتایج موفقیت خود با ویکِی را دوباره تجربه کند. با وجود رقبای همچون اسکایپ که تماس ویدیویی را عرضه کرده بود، واتساپ که در هر گوشی هوشمندی نصب شده بود، تلگرام چه میتوانست عرضه کند تا بتواند جایی برای خودش در لانچر گوشیهای هوشمند دست و پا کند؟
تدابیر جوان روسی در شکوفایی تلگرام

با این وجود تدابیر دوروف جوان نتیجه داد و در فوریه ۲۰۱۴ تلگرام نیز توانست به ۱۰۰ میلیون کاربر خدمات دهد. روزانه ۱۵ میلیارد پیام در حوزه جغرافیایی ۲۰ کشور در تلگرام جابهجا میشد؛ لیکن عجیبترین بخش ماجرا این بود که هنوز هزینه چندانی برای تبلیغ تلگرام صرف نشده بود. در حقیقت نصب این اپلیکیشن به وسیله خود کاربران به دیگران پیشنهاد میشد.
تا کنون در تاریخچه تلگرام نیز دوروف برنامهای روشنی برای فروش تبلیغات در تلگرام ارائه نکرده است. هر چند در برخی کانالها پیامهای آزمایشی تبلیغاتی دیده شده است؛ ولی پاول دوروف ادعا میکند از اطلاعات شخصی کاربران برای هدفگیری مخاطبان در تبلیغات استفاده نکرده است.
لیکن دوروف چه انجام داده بود که تلگرام را به جمع محبوبترین شبکههای اجتماعی جهان تبدیل کرد؟
تاریخچه تلگرام پاسخ میدهد
نگاهی به آنچه از ابزارها و امکانات در تاریخچه تلگرام عرضه شد نشان میدهد که تجربه و دانش پاول دوروف و تیم توسعهدهنده تلگرام تا چد منطبق بر نیاز و خواستههای حقیقی عموم جوامع از یک شبکه اجتماعی است.
دستاوردهای امنیتی در تاریخچه تلگرام
ادعا میشود که در تلگرام هیچ برنامهای برای زیر نظر گرفتن چتهای شخصی وجود ندارد و هیچ تلاشی برای انطباق با درخواستهای دولتی برای دادن اطلاعات کاربران انجام نمیگیرد. اگرچه در متن قوانین اصلی تلگرام تبصره همراهی با حکم دادگاه آمده؛ اما تاریخچه تلگرام نشان داده این تبصره تا بهحال به کار گرفته نشده است.
طرفداران حریم خصوصی نیز با ذخیرهسازی دادههای ابری و رمزگذاری سرتاسر (فقط دو طرف نهایی ارتباط قادر به خواندن پیام هستند) با خیالی آسوده به تبادل اطلاعات در تلگرام میپردازند.
سیستم رمزگذاری تلگرام دولایه است که دادههای کاربر را برای همیشه از هر کسی، حتی دولت و بخش خصوصی در امان نگاه میدارد.
حتی جایزه بزرگ ۲۰۰ هزار دلاری دوروف برای کسی که چت مخفی او با همکار توسعهدهندهاش در تلگرام را هک کند نیز همچون سالهای قبل دست نخورده باقی مانده است. کیفیت امنیت تلگرام را باید دومین تدبیر هوشمندانه دوروف در تاریخچه تلگرام دانست که بر محبوبیت دوچندان این شبکه اجتماعی افزود.
البته در سال ۲۰۱۵ پلیس آلمان موفق شد به چت یک گروه ملیگرایی افراطی نفوذ کند. حتی یک سال بعد هکرها نیز توانستند به حسابهای دو فعال اپوزیسیون روسی نفوذ کنند؛ ولی این سوابق در مقابل رزومه عالی امنیت در تاریخچه تلگرام تاثیری نداشت و در عرض همین دو سال تعداد کاربران از ۶۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون رسید.
تلگرام و API باز
جذابیت دیگر تلگرام در API باز مخصوص به خودش است که هر کسی میتواند انواع ربات و ریزبرنامهها را بسازد. خبرهایی نیز منتشر شده که رباتها در سیستم فروش تلگرام در آینده نقش جدی خواهد داشت. همین API باز عامل سوم و کلیدی در ایجاد هویت منحصربهفرد تلگرام و استقبال گرم کاربران شد.
جذابیت این رویکرد باعث جلب برندهای بزرگ به تلگرام نیز بود، از همین جهت سامسونگ نیز با کمک API تلگرام پیامرسان اختصاصی خود را در سال ۲۰۱۵ روانه بازار کرد.
کانالهای تلگرام
مزیت برجستهای که در تاریخچه تلگرام ابزارهای این اپلیکیشن دیده میشود در جذابیت کانالهای نلگرام است. کانالهای تلگرام به ادمین خود اجازه میدهند تا اطلاعات را برای تعداد نامحدودی از افراد منتشر کند و در واقع هر فردی میتواند با راهاندازی کانال یک رسانه اختصاصی در تلگرام داشته باشد که در معرض دید و دسترس چند صد میلیون نفر است.
امروزه برخی کانالهای تلگرام بیش از یک میلیون مشترک دارند و نمیتوان نقش پررنگ آنها در جهتدهی به رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… در تاریخچه تلگرام کتمان کرد. تاثیرات این کانالها در ماجراهای هنگکنگ، بلاروس و حتی همین جنگ اوکراین بهوضوح مشهود است.
فعالان اقتصادی نیز از بهشت پر منفعت کانالهای تلگرام بینصیب نمانده و با تکنیکهای حرفهای افزایش بازدید تلگرام نمودارهای افزایش ممبر کانال یا گروه را صعودی میکنند و موفقیتهای مالی قابلتوجهی را رقم میزنند.
چه تعداد از صاحبان کانالهای موفق در تاریخچه تلگرام که با ایجاد بخشی برای جذب مبالغ اهدایی مردم و انجام فعالیتهای متنوع عامالمنفعه امرو خود را اداره میکنند و هر روز نیز بر تعداد کاربران فعال آنها افزوده میشود.
فعالیتهایی همچون فروش نشریات، محصولات دیجیتال و کالاهای فیزیکی باعث گردش مالی بزرگی برای صاحبان کانالها شده تا جایی که آنها در دیگر شبکههای اجتماعی نیز کانال تلگرام خود را برای ارائه خدمات معرفی میکنند.
خطر این تاثیرات را بهتر از هر کسی، دیگر شبکههای اجتماعی درک میکنند. بهعنوان مثال، طیف گستره ویژگیهای کانال تلگرام بهراحتی میتواند موجب بلااستفاده شدن صفحات فیسبوک شود.
استیکرها در تلگرام
استیکرهای جالب و خیره کننده تلگرام که برخلاف وایبر و برخی شبکه اجتماعی دیگر رایگان عرضه میشوند، نیز برای بسیاری از کاربران جذاب است. استیکرها قبل از تلگرام نیز در دسترس بودند، ولی تلگرام استفاده از آنها را آسان و لذتبخش کرد.
فضای ذخیرهسازی تلگرام
تاریخچه تلگرام نشان میدهد که فضای ذخیرهسازی نامحدودی در اختیار شما برای ثبت انواع پیام متنی، تصویرها، فایلهای رسانهای مختلف قرار گرفته است. اطلاعات شما با خروج از دستگاهها از بین نمیرود و حتی نیازی به بکآپ گرفتن نیز ندارید.
همچنین در نظر بگیرید، ارسال هر نوع فایلی در تلگرام ممکن است؛ اما کاربران واتساپ خوب میدانند که چه محدودیتهای در انتقال فایلهای ویدئوی، تصاویر و سندها دارند.
چند سکویی بودن تلگرام
چند سکویی بودن تلگرام نیز باعث شده خدمات این اپلیکیشن از گوشیهای تلفن هوشمند با هر سیستم عاملی تا صفحات مرورگر و حتی نسخههای دسکتاپی بهآسانی در اختیار کاربران قرار گیرد و شما در هر زمان بهسهولت میتوانید دادهای خود را آپلود، دانلود و به اشتراک بگذارید. البته شما میتوانید در آن واحد نیز از چند دستگاه مختلف نیز وارد حساب کاربری خود شوید.
فیلترینگ نقطه عطفی در تاریخچه تلگرام

اقدام به فیلتر تلگرام از سوی تعدادی کشورها انجام گرفته و برخی نیز در ادامه به رفع فیلتر حکم دادهاند.
از جمله دولت روسیه که در سال ۲۰۱۷ در پی ممانعت تلگرام از اشتراکگذاری کلیدهای رمزگذاری با آژانس امنیتی اقدام به جریمه مالی و نهایتاً حکم قضایی فیلتر تلگرام در فضای مجازی داد. جواب شیفتگان تلگرام در دنیای واقعی انبوه موشکهای کاغذی بود که در مقابل ورودی دادگاه ریخته شد.
واکنش تلگرام با اِمتیپروتو
یکی از مهمترین امتیازات تلگرام برای کاربران استفاده از پروتکل ویژه اِمتیپروتو (MTProto) در رمزگذاری و ارتباط است. در حقیقت قبل از استفاده از این پروتکل در تاریخچه تلگرام امکان رمزگشایی از پیام کاربران در سرورهای تلگرام ممکن بود؛ ولی کاربران با استفاده از MTProto یا موبایل تلگرام پروتکل دست نیافتنیتر از گذشته شدهاند.
کسانی که در دنیای تجارت دیجیتال فعالیت میکنند به خوبی میدانند امنیت دادههای مشتری چه تاثیر عمیقی بر همراهی مشتریان و افزایش ممبر گروه یا کانال تلگرام دارد. از همین جهت است که ارزش تجاری تلگرام روزبهروز در حال افزایش است.
پیشنهاد : آموزش تصویری تغییر شماره تلفن در تلگرام
معجون جادویی تلگرام شکوفا کننده کسبوکارها
تاریخچه تلگرام مملو از خلاقیت توسعهدهندگان ثالث است. امروزه ترکیب رباتها و کانالها انواع نیازهای کاربران را رفع میکند و کاربران دیگر نیازی نیست، حتی دیگر به صفحات موتور جستوجوگرها بروند تا مثلاً از تغییرات آبوهوا آگاه شوند یا از سر خط آخرین اخبار اطلاع داشته باشند.
با وجود پتانسیل کانالها، رباتها و استیکرها و… توسعهدهندگان نیز شیفته اپلیکیشن تلگرام هستند و چه بسیار کسبوکارها که بر اساس همین توانمندیها شکل گرفته است.
اگرچه تلگرام هنگام ثبتنام با شماره سیمکارت در ارتباط است؛ ولی شما در ادامه میتوانید با هرکسی که حتی شماره آن را ندارید و در تلگرام فعال است تماس بگیرید. این نیز راز زرین دیگری در موفقیت تلگرام است.
تلگرام چگونه دلربایی میکند؟
محبوبیت تلگرام قابل انکار نیست رشد انفجاری که گویی پایانی در تاریخچه تلگرام ندارد. تلگرام در روسیه و آلمان محبوب قلبها است و در آمریکا و انگلیس دومین شبکه اجتماعی موفق به شمار میرود.
ثروت دوروف نیز با رشد فزایندهای از ۱/۷ میلیارد در ۲۰۱۸ به ۳/۴ میلیارد در سال ۲۰۲۰ رسید. با فرا رسیدن نخستین ماه سال ۲۰۲۱ تلگرام توانست رکورد بیشترین کاربر را در میان شبکههای اجتماعی از آن خود کند.
البته تاریخچه تلگرام نیر در شامل برنامهها و اقدامات ناموفق هم میشود. در همین دوران بود که بعد از دو سال تلاش برای راهاندازی بلاکچین حتی با جذب سرمایه ۱/۷ میلیارد دلاری این پروژه منتفی شد؛ ولی تلگرام جای خود را در قلب همه اقشار جامعه باز کرده بود.
آمارها نشان میداد که ۱۰ رهبر جهان در تلگرام حساب رسمی دارند و تا ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۵۰۰ میلیون کاربر در تلگرام فعال بودند.
برگ برنده تلگرام شناخت پتانسیلها
در تاریخچه تلگرام فوریه ۲۰۲۱ زمانی خاص به شمار میرود چرا که خاصیتی در تلگرام فعال شد که بسیار مورد توجه دولتها قرار گرفت.
در نظر بگیرید یک گروه تلگرام میتواند تا ۲۰۰ هزار کاربر را در خود جای دهد و با افزودن سیاستهای حفظ حریم خصوصی تلگرام بدیهی است که هیچ دولتی نمیتواند نسبت به پتانسیل این گروههای مجازی بیتفاوت باشد.
برای تصور بهتر قدرت گروه تلگرام کافی است بدانید که اپلیکیشنی همچون واتساپ تنها تا ۲۵۶ نفر عضو برای هر گروه را مجاز میداند.
بسیاری از کارآفرینان و فعالان تجارت از جنبه اقتصادی به این مزیت نگاه میکنند. حتی تصور از دست دادن شانس استفاده از ۱ درصد پتانسیل ۲۰۰ هزار نفری و امکان افزایش ممبر گروه تلگرام برای ارائه خدمات یا محصولات شخص ثالث بیشتر و فرصتهای مالی شگفتانگیزی که ایجاد میشود آنها را نگران میکند.
این اقدام خاص در تاریخچه تلگرام از آنجا ناشی میشود که برای ادامه کار این اپلیکیشن نیاز به درآمدزایی است. هم اکنون دوروف ادعا میکند مخارج ماهیانه تلگرام ۱ میلیون دلار در ماه است که از سرمایه شخصی وی و کمکهای مردمی پرداخت میشود.
البته چندان نباید نگران وضع مالی دوروف بود؛ چرا که او توانسته در عرض همین مدت کوتاه و رو کردن برگهای برنده بیشتر در تاریخچه تلگرام با رشد باورنکردنی ثروت خود به کلوپ بزرگترین سرمایهدار جهان راه پیدا کند و صاحب ۱۷/۲ میلیارد دلار ثروت است.
در آگوست سال ۲۰۲۱ تلگرام رکورد دیگری را شکست و به ۱۵همین برنامه در جهان تبدیل شد که توانسته رکورد ۱ میلیارد دانلود را زیر پا بگذارد تا قدرت دلبری آن به رقبا ثابت شود.
سادگی و صداقت تلگرام از فرش به عرش کشاند
نمیتوان کتمان کرد رابط کاربری ساده تلگرام از همان از آغاز تاریخچه تلگرام برگ برنده آن نبوده است. همچنان باید اذعان کرد که دوروف برای شکستن این رکوردها به تیم توسعهدهنده خود اعتماد زیادی کرد. تیم اصلی ۱۵ نفره همان زمین محکمی است که درخت تلگرام در آن کاشته شده است.
هر چند ثروت امروز دوروف معادل ۱۵/۱ میلیارد دلار شده و نسبت به سال ۲۰۲۱ دچار کاهش شده ولی این از چالشهای طبیعی ساخت و توسعه برنامه پیامرسان با این حجم از کارایی و کارآمدی است.
اپلیکیشنی که نهتنها مشتاقان ارزهای دیجیتال را به خود جذب میکند؛ بلکه محفلی پرهیجان و بسیار مناسب برای رشد انواع کسبوکارهای کوچک و بزرگ است تا برندهای خود را جهانی و جاودانه کنند.
سایت دریچه ۶۷ حامی کسبوکارها در تلگرام
در حقیقت در طول تاریخچه تلگرام تمام امکانات برای شکل دادن یک جامعه قوی و جذب نخبگان تجارت بسیج شده و از همین جهت است که پایه قدرت آن در علاقه مردم به تلگرام است.
از این جهت است هنوز حدود ۴۵ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند و روزانه ۱۵ میلیارد پیام در آن ارسال میکنند.
تلگرام بلاشک برای همه مردم جهان جذاب است؛ ولی در این میان عدهای هستند که تمام روز را درحالیکه صورت خود را به صفحه گوشی همراه و پستهای تلگرام چسباندهاند سپری میکنند. اغلب این افراد نمیدانند که به چه گنجینه ارزشمندی از فرصتهای درآمدزایی خیره شدهاند.
تاریخچه تلگرام ثابت کرده هیچ فرمول جادویی برای میلیونر شدن بدون تلاش و کار وجود ندارد. ساخت کانال و گروه نیاز به برنامهریزی و تدبیر دارد. لیکن اگر دوروف جوان توانسته است اپلیکیشنی با این محبوبیت ایجاد کند، شما نیز میتوانید خالق جذابترین گروه یا کانال در تلگرام باشید.
در مسیر پر هیجان تاریخچه تلگرام که به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است، مشاورههای تخصصی دریچه ۶۷ همراه شما است تا با صرف کمترین وقت و هزینه به افزایش ممبر تلگرام بپردازید و با افزایش بازدید پست تلگرام مطمئن باشید که شما نیز در گذر از این هفتخوان همچون پاول دوروف موفق خواهید بود.
مقالات دیگر
۱۰ دلیل انتخاب اینستاگرام برای کسبوکار که هر مدیری باید بداند
دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام
۲۰ نفری که بیشترین لایک را در اینستاگرام دارند
محصولات ما
-
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلامتیازدهی 5.00 از 5 در 1 امتیازدهی مشتری
-
خرید یوسی پابجی موبایلتومان15,000 – تومان30,000
-
ممبر گروه تلگرامتومان29,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 1 امتیازدهی مشتری
-
ممبر اجباری تلگرامتومان25,000
-
ممبر کانال تلگرامتومان29,000امتیازدهی 5.00 از 5 در 1 امتیازدهی مشتری