بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری شکستن مرزهای دنیای واقعی

بازاریابی در تلگرام

بازاریابی در تلگرام یا تلگرام مارکتینگ فرصت مهیج برای شکستن رکود فروش محصولات و خدمات با جذب مشتری بدون محدودیت است.

تلگرام پیام‌رسانی مبتنی بر وب است که در دستگاه‌های دیجیتال امروزی از گوشی‌های همراه گرفته تا انواع تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها قابل راه‌اندازی به‌‌صورت سریع، ایمن و رایگان نصب می‌شود.

حدود ۱/۵ میلیون کاربر روزانه اپلیکیشن تلگرام را دانلود کرده و در آن ثبت‌نام می‌کنند. ورای قابلیت ارسال متن، عکس و فیلم برای دوستان، وجود ابزارهایی همچون گروه و کانال به شما اجازه می‌دهد که در کم‌ترین زمان ممکن و با صرف کم‌ترین هزینه صاحب یک رسانه قدرتمند شوید.

رسانه‌ تلگرام اگر در جهت دیجیتال مارکتینگ به‌کار گرفته شود چنان تحولی در کسب‌وکار شما ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین هدف شما در زندگی آشنایی هر چه بیشتر با اسرار بازاریابی در تلگرام خواهد شد.

بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری

بازاریابی در تلگرام یا تلگرام مارکتینگ هنر جذب مشتری در دنیای پیام‌رسانی محبوب و بسیار پویا است که جایگاه خاصی از نظر احترام به حریم مخاطبان در جهان دارد و با آپدیت‌های پی‌درپی و فوق‌العاده شما را شگفت‌زده می‌کند.

تلگرام با به پرواز درآوردن موشک کاغذی خود حامل میلیارد‌ها پیام در اقصی نقاط دنیا بوده است؛ ولی این تنها بخشی کوچکی از توانایی‌های این اپلیکیشن به‌ويژه در بخش تجارت آنلاین است. از فواید بازاریابی در تلگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع رسانی حرفه‌ای با کانال
  • ارتباط عمیق در گروه‌ها
  • فرصت پشتیبانی از مشتریان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته
  • استفاده از ظرفیت ربات‌ها برای پاسخگویی خودکار و هوشمندانه
  • انتقال آسان ترافیک به وب‌سایت
  • امکان افزایش تعامل با ایجاد نظرسنجی و آزمون‌ها

به‌عنوان مثال، یکی از ظرفیت‌های بزرگ بازاریابی در تلگرام در کانال‌های آن نهفته است. در این کانال‌ها شما می‌توانید مخاطبان جدیدی جذب کنید، فروش خود را افزایش داده و به مشتریان کمک کنید تا به فواید خدمات شما پی ببرند.

پیشنهاد : تاریخچه تلگرام، ماجرای هیجان‌انگیز موشک کاغذی که دنیا را تسخیر کرد

اسرار تلگرام مارکتینگ

تلگرام - بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری شکستن مرزهای دنیای واقعی

موفقیت به‌کارگیری اسرار تلگرام مارکتینگ، نحوه بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری وابسته کیفیت استراتژی شما منطبق با ظرفیت‌های تلگرام است. استراتژی اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت شما را نظم بخشیده تا کسب‌وکار شما در مسیر درست رشد پیدا کند.

نحوه بازاریابی در تلگرام در سه گام کلیدی عملیاتی می‌شود:

  • تعیین هدف
  • ایجاد حساب تلگرام
  • معرفی و تبلیغ کانال

تعیین هدف

اگرچه این گام بازاریابی در تلگرام همیشه مغفول مانده؛ ولی وقتی به آن پرداخته می‌شود که کیفیت هر عملی و فعالیت در مدیریت کانال و تبلیغ آن رشد چشم‌گیری خواهد داشت. هدف ما تعیین می‌کند که چه نوع پستی با چه‌ نوع محتوایی و در چه زمانی در کانال خود نشر دهیم.

به‌عنوان مثال، می‌توانید اهداف زیر را به‌تنهایی یا با اولویت‌بندی مدنظر قرار دهید:

  • افزایش تعامل با مشتریان
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با جامعه هدف برند
  • حمایت از مشتری
  • معرفی راه‌های خرید محصول
  • استفاده از ترافیک تلگرام برای افزایش ترافیک وب

هر کدام از این اهداف باید کاملاً شفاف و با جزئیات طراحی  شوند. به‌عنوان مثال، معرفی را‌ه‌های خرید می‌تواند شامل روش‌های مختلف خرید آنلاین، خرید حضوری و… باشد درعین‌حال می‌توانید به معرفی انواع شیوه‌های پرداخت همچون پرداخت‌های اقساطی نیز بپردازد.

ایجاد حساب تلگرام

در تلگرام - بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری شکستن مرزهای دنیای واقعی

پس از روشن شدن اهداف اصلی و اهداف جزیی بازاریابی در تلگرام نوبت به‌کارگیری ابزار ارتباطی است. برای این منظور نه‌تنها باید ابزارهای اصلی تلگرام را بشناسید؛ بلکه باید به‌نحو خلاقانه از ابزارهای فرعی تلگرام استفاده کنید.

ابزارهای اصلی تلگرام عبارتند از:

  • گروه
  • کانال

ابزارهای فرعی تلگرام

هر نوع ابزاری که برای نظم دادن، دسترسی آسان و سریع، تسهیل تبادل اطلاعات و حتی گردش مالی و… به‌ کار گرفته می‌شود در دسته ابزارهای فرعی تلگرام هستند و از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هشتگ‌ها
  • ربات چت
  • لینک به صفحات فرود سایت
  • نظرسنجی در پست‌ها
  • کامنت‌گذاری در پست‌ها
  • و…

اگرچه این ابزارها در نگاه اول در بازاریابی در تلگرام بسیار ساده به‌نظر می‌رسند؛ ولی مفاهیم و پتانسیل بزرگی دارند که می‌توان گفت معادل آنها در دنیای مجازی مفهومی همچون دامنه سایت است. هر چقدر که می‌توانید در ذیل دامنه سایت خدمات ارائه کنید؛ می‌توانید یا این ابزار‌ها نیز انجام دهید.

ارتباط اپلیکیشن تلگرام با سایت خود استراتژی قدرتمندی است که فواید فراوانی دارد و افرادی که این ارتباط را پایدار و مستمر انجام می‌دهند ادمین‌های تلگرام هستند.

ادمین تلگرام

افرادی که گروه یا کانال را مدیریت بازاریابی در تلگرام را عملیاتی می‌کنند به ادمین معروف هستند. یک کانال می‌تواند تا ۵۰ ادمین داشته باشد و نکته جالب این است که این ادمین‌ها می‌توانند ربات تلگرام باشند.

ادمین‌‌ها طبق قوانین و اهداف استراتژی به انجام وظایف خود می‌پردازند و البته می‌توان یک ربات را به‌عنوان ادمین ناظر در گروه‌ یا کانال برای کنترل خودکار این اهداف به‌کار گرفت.

می‌توان برای هر بخشی از اطلاع‌رسانی در گروه یا تلگرام یک ادمین با وظایف مشخص تعیین کرد تا کیفیت داده‌های تبادل شده بالا برود و موجب علاقمندی کاربران به عضویت در کانال یا گروه شود.

از توانایی و وظایف ادمین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر اطلاعات کانال و گروه
  • حذف پیام‌ها خلاف قوانین گروه
  • ارسال محتوای هدفمند
  • پین کردن پیام‌ها و پست‌ها
  • افزودن یا کاستن تعداد ادمین‌ها
  • افزودن یا کاستن تعداد ممبرها (عضو کانال یا گروه تلگرام)
  • و…

پیشنهاد : آموزش ساخت استیکر در تلگرام

گروه تلگرام

مارکتینگ - بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری شکستن مرزهای دنیای واقعی

گروه تلگرام یک فضای پیام‌رسانی با حدود مشخص است که همچون تالار گفتمان یا میزگرد در دنیای واقعی است. خبر جذاب این است که گروه می‌تواند تا ۲۰۰ هزار عضو داشته باشد که رقمی چشمگیر و پتانسیل بزرگی‌ برای موفقیت‌ در کسب‌وکار است.

از این جهت در ابتدا به گروه می‌پردازیم که معیاری برای موفقیت و محبوبیت برند شما است و کاربران به‌واسطه فرصت ابراز عقیده یا ارتباط با دیگران  با مقاومت کمتری به عضو آن می‌شوند. درصورتی‌که به حد کفایت محبوب هستید در بازاریابی در تلگرام می‌توانید به سراغ ابزار دوم که کانال می‌باشد نیز بروید.

همانند دیگر بخش‌های پیام رسان تلگرام در گروه نیز می‌توانید با ارسال پیام، عکس، فیلم و فایل صوتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

البته گروه می‌تواند خصوصی یا عمومی باشد. هر کاربری می‌تواند با جست‌وجو در فیلد سرچ تلگرام آن را پیدا کند؛ لیکن برخلاف گروه‌های عمومی در گرو‌ه‌های خصوصی، عضو شدن تنها با لینک دعوت یا افزودن به‌صورت دستی توسط ادمین انجام می‌شود.

ایجاد گروه تلگرام

ساخت گروه در تلگرام با پیدا کردن گزینه گروه جدید (New Group) در بخش تنظیمات تلگرام شروع می‌شود. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا اعضا را اضافه کنید و نامی با مسما برای گروه خود انتخاب و تصویر پروفایل خود را مشخص کنید.

کانال تلگرام

کانال تلگرام حال و هوای کاملاً مشابه یک رسانه اجتماعی در فضای مجازی را دارد. اینجا تعداد اعضای بدون محدودیت است و تنها ادمین‌ها هستند که می‌توانند در آن پست یا پیام بگذارند. درعین‌حال اعضای کانال مستقیم به‌طور مستقیم با هم در ارتباط نیستند و این ادمین‌ها هستند که بر تمام ارتباطات و مشخصات کلی اعضای آگاهی دادند.

یکی از نمونه‌های جالب آپدیت تلگرام امکان افزودن نظر در کانال است که با افزودن یک گروه به کانال محقق خواهد شد. می‌بیند که ترکیب ابزارها قدرت و اعتبار دوچندانی به برند شما در تلگرام می‌دهد.

تصور کنید با آپلود هر پست تمام اعضای کانال به سرعت از آن مطلع می‌شوند. در عین اینکه پست‌ها مرتب و با اهداف و مسلسل‌وار ایجاد شده‌اند هر کسی می‌تواند در زیر آنها نظر دهد و شما متوجه خواهید شد که دغدغه جامعه هدف شما چیست و موشک بازاریابی در تلگرام شما آماده فتح رکوردهای جدید خواهد بود.

ایجاد کانال تلگرام

برای ایجاد کانال تلگرام با باز کردن منو کشویی تلگرام و پیدا کردن گزینه کانال جدید (New Channel) کار راِ آغاز می‌کنید. در مرحله بعد می‌توانید مشخص کنید که کانال شما خصوصی یا عمومی است. البته در آینده نیز می‌توانید این ویژگی را تغییر دهید.

بهترین روش  برای دعوت به کانال ایجاد یک دعوت‌نامه حرفه‌ای جذاب و خلاقانه است که می‌تواند برای دوستان خود یا در گروه‌ها و کانال‌ها ارسال کنید.

یکی از ترفندهای جالب که شما را صاحب کانال با اعضای فراوان می‌کند تبدیل گروه تلگرام به کانال است. اگر هنوز در ابتدای راه هستید ناامید نشوید و از پلن‌های افزایش ممبر تلگرام دریچه ۶۷ استفاده کنید.

در نظر بگیرید که اعضای کانال می‌توانند با دلایل بسیار ظریفی به ترک کانال مبادرت کنند. علت عمده این است که شما تنها متکلم وحده در کانال هستید.

از این جهت باید برای شنوندگان خود احترام و ارزش فوق العاده قائل شوید. به‌عنوان مثال، برای ارسال پست‌هایی که در ساعات شبانه یا استراحت انجام می‌دهید حتما از پیام‌های بی‌صدا استفاده کنید.

ابزارهای تکمیلی تلگرام

ابزارهای تکمیلی تلگرام بسیار مهم هستند و کیفیت ارتباط در بازاریابی در تلگرام را ارتقاء می‌دهند. به عنوان مثال، با یک ربات چت می‌توانید یک سیستم قابل اعتماد با خدمات پشتیبان ۲۴ ساعته برای مشتریان ایجاد کنید.

مزیت ربات‌ها در این است که با وجود انعطاف‌پذیری و قدرت بالا نیاز چندانی به دانش کد‌نویسی ندارد. به‌عنوان مثال، یک دستیار مجازی خستگی‌ناپذیر انواع سناریوهای پیچیده و سفرهای مشتریان را مهمانداری کند.

با یک ربات چت می‌توانید اطلاعات هدفمندی را به کاربران ارائه دهید که برای جست‌وجوی آن در دیگر شبکه‌های یا حتی موتورهای جست‌وجو نیاز به صرف وقت بیشتر است. هر چه درباره ربات‌ها بیشتر مطالعه کنید ایده‌های جذاب‌تری را کشف خواهید کرد.

معرفی و تبلیغ کانال

در تلگرام - بازاریابی در تلگرام و جذب مشتری شکستن مرزهای دنیای واقعی

همه عملیات قبلی بازاریابی در تلگرام تنها زمانی موثر خواهد بود که کانال یا گروه شما در معرض دید و انتخاب مخاطبان قرار گیرد. در حقیقت باید از انواع پلن تبلیغات استفاده کنید و با وجود تنوع این پلن‌های تبلیغاتی بهتر است از خدمات مشاوره شرکت‌های معتبر همچون دریچه ۶۷ استفاده کنید.

شما می‌توانید از فضای چاپی کارت ویزیت گرفته تا فضای مجازی وب‌سایت به معرفی کانال یا گروه خود بپردازید. هر چقدر مزایای بیشتری را در گروه یا کانال قرار دهید علاقه اعضای جدید برای وارد شدن بیشتر خواهد بود.

به‌عنوان مثال، می‌توانید اعلام کنید با عضویت در گروه‌های کانال تلگرام ۱۰ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.

یکی از جالب‌ترین مکان‌های معرفی کانال یا گروه در دیگر شبکه‌های اجتماعی است. اگر هم اکنون نیز فالورهای اینستاگرام یا فیس‌بوک شما در سطح قابل‌توجهی هستند با قرار دادن یک لینک در بیو به معرفی اختصاصی کانال یا گروه تلگرام بپردازید.

دنیای تلگرام نیز فرصت بزرگی برای آشنایی با کاربران جدید است؛ بنابراین از ظرفیت دیگر کانال‌ها یا گروه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. البته این کار می‌تواند هزنیه‌زا باشد؛ ولی می‌توانید به‌شیوه تعاملی با ادمین کانال‌ها و گروه‌ها دیگر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

افزایش اعتبار کانال یا گروه تلگرام

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که باعث جذب سریع‌ترکاربران می‌شود؛ تعداد عضو یا ممیر کانال تلگرام است. هر چقدر تعداد اعضای گروه شما بیشتر باشد نرخ جذب ممبر گروه بیشتر خواهد شد.

روش‌های سریع و مفیدی برای افزایش ممبر وجود دارد که برای دسترسی به آنها نیازی به استفاده از مشاوره با شرکت‌هایی همچون دریچه ۶۷ است. در این شرکت‌ها نه‌تنها راهکارهای مناسب برای معرفی برند را دریافت خواهید کرد؛  بلکه با وجود پلن‌های مختلف و متنوع افزایش ممبر تلگرام بهترین انتخاب‌ها را تجربه خواهید کرد.

در کانال‌ها معیار دیگری به‌عنوان نرخ بازدید پست نیز وجود دارد که به‌نحو ظریفی با تعداد اعضای فعال کانال و موفقیت  بازاریابی در تلگرام در ارتباط است. خوشبختانه سایت دریچه ۶۷ بری افزایش بازدید پست تلگرام نیز پلن‌های جذابی دارد که نیابد فرصت آشنایی با آنها را از دست بدهید.

مقالات دیگر

بررسی موارد مربوط به کانال های محبوب تلگرام

ربات تلگرام چیست و چگونه کار می کند؟

مقایسه تلگرام و واتساپ از جنبه های مختلف

بهترین نسخه‌های تلگرام فارسی برای اندروید

محصولات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *