با افزایش استفاده ی افراد از شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام، این محل به جایی برای گذراندن اوقات فراغت و کسب درآمد اشخاص تبدیل شده است. نکته ای مهم که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم، کسب درآمد و بیزینس صفحات در اینستاگرام می باشد. اصلی ترین مبحثی که باعث کسب درآمد توسط صفحات بیزینسی می شود، پست و استوری می باشد. مدیران این صفحات، باید اطلاعات لازم درباره ی تعداد پست و استوری در طول روز و هفته را داشته باشند. به وسیله ی این اطلاعات، آن ها قادر خواهند بود تا کسب درآمد بیشتری از کسب و کار خود داشته باشند. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم و راهکار های افزایش بازدهی پست و استوری نیز بیان می شود. لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نرخ تعداد پست و استوری به چه صورت می باشد؟

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، هیچ محدودیتی درباره ی تعداد پست روزانه و هفتگی منتشر نکرده است. بنابراین تمام صفحات و پیج ها، می توانند به مقدار دلخواه، پست و استوری منتشر نمایند. اما اگر به صفحات معتبر و مشهور دقت کرده باشید، تعداد پست زیادی در طول روز و هفته منتشر نمی کنند.
آیا می دانید علت آن چیست؟ این صفحات برای بازدهی بیشتر و کسب مشتری های بهتر، اقدام به انتشار پست های زیاد در طول روز و هفته نمی کنند. یکی از مهم ترین مواردی که تعداد پست های اینستاگرامی به آن مرتبط است، محتوای قدرتمند می باشد. معمولا سایت ها و پیج های معتبر، انتشار 1.5 پست در روز را مناسب و استاندارد می دانند. این یعنی در 2 روز، انتشار 3 پست کفایت می کند. البته که این موضوع بسته به محتوای مناسب و تداوم آن نیز دارد. انتشار این مقدار پست در روز بدون داشتن محتوای خوب و قَدَر، قطعا غیر از ضرر، منفعت دیگری نخواهد داشت.
بنابراین نکته ی اولی که باید در انتشار پست بدانیم، محتوای خوب و مناسب می باشد. هنگامی که به این سطح از تولید محتوا رسیده باشیم. می توانیم با رعایت استاندارد، مقدار تولید پست خود را اضافه کنیم تا صفحه ی کاری مان با افزایش نرخ رشد همراه باشد.
پیشنهاد : 6 ترفند برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام
حفظ کیفیت محتوا؛ از جمله موارد قابل توجه در افزایش تعداد پست های پیج
بسیاری از افراد، اعتقاد دارند تعداد پست زیاد در اینستاگرام، باعث پیشرفت قطعی بیزینس کاری مان می شود. در چنین شرایطی، باید بدانیم که پست های زیاد، یکی از دلایل پیشرفت می باشد و نه تنها دلیل آن. اگر بنا به هر شرایطی، قادر به تولید محتوای زیاد و در عین حال با کیفیت نمی باشید، توصیه می کنیم حتما با تعداد کم ولی با کیفیت، ادامه دهید. در این حالت، کیفیت حرف اول را می زند و در مرحله ی دوم، کمیت مورد توجه قرار می گیرد.
راهنمای تعداد پست های لازم برای روز و هفته

طی تحقیقاتی که صورت گرفته است. میزان بازدهی برای پیج های مختلف متناسب با میزان پست های آنان در شبکه ی اینستاگرام، مشخص شده است. در این بررسی، از تعداد 70 میلیون پست، استفاده شده است که به نتایج زیر ختم شده است:
به طور کلی، هر چه در یک هفته پست های بیشتری گذاشته شود. میزان دسترسی و دیده شدن پیج شما بیشتر می شود. البته که تعداد لایک و کامنت و مشارکت نیز بیشتر می شود. در زیر یک راهنمای جامع برای پیج ها با تعداد دنبال کننده مشخص بیان شده است:
– صفحاتی که دارای دنبال کنندگانی کمتر از هزار نفر می باشند، 14 پست در هفته مناسب است.
– برای صفحاتی که دنبال کنندگان آن ها بین هزار الی 250 هزار نفر می باشد، تعداد 14 الی 20 بار پست در هفته مناسب است. این مقدار، باعث ایجاد تبادل بهتر بین دنبال کنندگان و پیج می شود.
– برای صفحاتی که دنبال کنندگان آن بیش از 250 هزار نفر می باشد. نیز گذاشتن یک پست در هفته، کفایت می نماید.
پیشنهاد : چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم
شرایط مورد نظر درباره ی استوری اینستاگرام
در این زمینه، اینستاگرام قانونی را منتشر کرده است. در این قانون اعلام شده است که هر صفحه یا پیج، می تواند تنها در 24 ساعت، 100 استوری قرار دهد. بنابراین نمی توان با یک پیج، 101 استوری منتشر کرد. البته در چنین حالتی نیز این شبکه ی اجتماعی دارای شرایطی خاص می باشد. این حالت بدین صورت می باشد که در صورت منتشر کردن استوری 101، استوری اول پیج حذف می گردد. به عبارت دیگر، یک پیج در 24 ساعت نمی تواند همزمان 101 استوری داشته باشد.
حال این سوال پیش می آید که آیا نیاز است در طول روز بیش از 100 استوری در پیج اینستاگرام خود قرار داد؟ قطع جواب سوال بالا، خیر می باشد؛ زیرا انتشار استوری نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بدون برنامه و کیفیت به استوری گذاشتن خود ادامه دهیم. علاوه بر رشد نکردن پیج، باعث افت آن نیز خواهیم شد. در زیر به نکاتی که در تاثیر هر چه بیشتر استوری ها به ما کمک می کند، اشاره خواهیم داشت.
نکاتی مهم درباره ی تاثیر هرچه بیشتر استوری ها

1- توجه به موضوع پیج و هدف از تشکیل آن
شاید ابتدایی ترین و اصلی ترین نکته درباره ی تعداد استوری های اینستاگرام، موضوع پیج باشد. برخی از موضوعات، نیاز به استوری های زیاد و اطلاع رسانی فراوان دارند. در حالی که برخی دیگر، به چنین حالتی نیاز نخواهند داشت و با تعداد کم استوری ها نیز، نیل به هدف صورت می گیرد.
اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم، می توان به یک صفحه ی خبری اشاره کرد. یک صفحه خبری برای جلب توجه دنبال کنندگان خود، نیاز دارد اخبار را به صورت فراوان در استوری های خود منتشر نماید. در طرف مقابل، اگر صفحه شما دارای موضوع آموزشی باشد، آنچنان نیاز گسترده به تعداد استوری ها نخواهید داشت.
2- نگاهی به میزان فعالیت رقبا
قطعا نگاهی به تحرکات و فعالیت رقبای خود، بر کیفیت پیج می افزاید. هر شخص به عنوان مدیر یک صفحه، باید فعالیت های رقبای خود را نظاره کند و متعادل با آن ها پیش برود. به عنوان مثال اگر رقیب شما مطالب و محتواهای بیشتر نسبت به شما دارد، شما هم اکنون از پیج رقیب خود عقب می باشید.
همچنین می توانید برای متوجه شدن از تعداد استوری های خود، به میزان استوری های پیج رقیب، نگاهی بیندازید. بدین صورت متوجه کمی و کاستی پیج خود می شوید. در این حالت، اگر به مقدار کافی و متعادل استوری بگذارید، قطعا باعث پیشرفت پیج خود خواهید شد و از رقبای خود، سبقت خواهید گرفت.
3- توجه به تاریخ و ساعت
شاید قبل از مشاهده ی این محتوا، توجهی به ساعت و تاریخ محتوای خود نداشته باشید. این موضوع بسیار مهم و حیاتی می باشد. به عنوان مثال، اگر شما در ساعت 6 غروب استوری بگذارید، بسیار تاثیر آن بیشتر از 12 شب می باشد. یا به عنوان مثالی دیگر، اگر شما در روز های تعطیل بیشتر استوری بگذارید، قطعا به پیشرفت پیج خود کمک بیشتری می نمایید. علت این موضوع نیز مشخص است. در روز های تعطیل، افراد اوقات بیشتری را در فضای مجازی می گذارند و این باعث می شود. پیج شما بیشتر از قبل، شانس دیده شدن را داشته باشد.
پیشنهاد : هر آنچه که لازم است در مورد آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام بدانید
اهمیت برنامه ریزی برای بازدهی بیشتر

برنامه ریزی، یکی از بهترین کارها برای بازدهی بیشتر صفحه ی خود در اینستاگرام می باشد. اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید، بیاید باهم دست به کار شویم. یک برگه ی تمیز و خالی بردارید و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را درون آن بنویسید. پس از درج اطلاعات مورد نظر، می توانید اهدافی که می خواهید به آن برسید را به نگارش در بیاورید.
این اهداف می توانند افزایش دنبال کنندگان، افزایش فروش و سود، افزایش دیده شدن پیج و … باشند. پس از درج اهداف، باید برنامه ای کامل و منسجم برای رسیدن به آن ها ارائه نمایید. این برنامه می تواند یک چارچوب مناسب برای تولید محتوای باکیفیت باشد. افزایش تعامل دنبال کنندگان، ارائه ی برنامه های جذاب فروش و بازاریابی، از جمله این عوامل می باشند.
در راستای رسیدن به چنین اهدافی، قرار دادن پست و استوری اینستاگرام به صورت منظم و با کیفیت، بسیار مهم قلمداد می شود. اگر در این کار نظم را رعایت نکنید، با شکست مواجه می شوید.
سخن پایانی
اگر بخواهیم یک جمع بندی کامل درباره ی مقاله تعداد پست و استوری اینستاگرام داشته باشیم، باید به ذکر این عوامل بپردازیم:
– تعداد پست و استوری ها بر اساس استاندارد مشخص شده است اما هر پیجی می تواند متناسب با موضوع خود و عوامل دیگر، بیشتر یا کمتر از حد استاندارد از امکانات خود استفاده نماید.
– عواملی همچون نظم در قرار دادن پست و استوری، الگوبرداری از رقبا برای افزایش کیفیت و انسجام در محتوا، می تواند باعث رشد و ارتقای پیج مان شود.
– به ساعت و تاریخ قراردادن پست و استوری دقت نمایید. توجه به همین نکته ی کوچک، می تواند زمینه ساز بزرگترین تغییر ها شود.
– استمرار در تولید محتوای باکیفیت و عدم رشد منفی، می تواند باعث افزایش تعامل گران و دنبال کنندگان پیج شود.
در انتها باید این نکته را بگوییم که تمام عوامل فوق منوط به زمینه ی کاری پیج اینستاگرام تان می باشد و ممکن است برای برخی از این صفحات، این عوامل متغیر باشد. بنابراین باید به آزمون و خطا، این روش را تکمیل نمایید و هنگامی که تمام عوامل را بررسی کرده اید، به اجرای بهترین و درست ترین روش مشغول شوید.
امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله در افزایش اطلاعاتتان مفید واقع شده باشد.
مقالات دیگر
21 ترفند طلایی افزایش بازدید اینستاگرام
15 ایرانی که بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند
20 ترفند کاربردی افزایش لایک اینستاگرام
محصولات ما
-
فالوور میکستومان10,000 – تومان100,000امتیازدهی 4.00 از 5 در 4 امتیازدهی مشتری
-
بازدید ویدیو فوق ارزانتومان2,500 – تومان250,000امتیازدهی 4.69 از 5 در 140 امتیازدهی مشتری
-
بازدید استوری ارزانتومان12,000 – تومان120,000امتیازدهی 4.65 از 5 در 23 امتیازدهی مشتری
-
فالوور ایرانی ارزانتومان50,000 – تومان1,000,000امتیازدهی 4.66 از 5 در 88 امتیازدهی مشتری