امروز ما در این مقاله می خواهیم دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ را برای شما عزیزان توضیح دهیم و راه های آن را بیان کنیم تا شما بتوانید مقداری به هدف خود در این زمینه نزدیک بشوید. برای شروع ما توضیح می دهیم که اصلا اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا میشود. این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روشهای متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کردهاند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکههای اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که اینستاگرام تبدیل به اپلیکیشن محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود . اما نکتهای که اهمیت دارد این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام با وجود استوریها ، هشتگها و تبلیغات و ویدئوهای زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب بشود.
کاربرد های اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ
پروفایل شما در اینستاگرام در واقع در نقش ویترینی برای کسبوکارتان است. عاملی که اینستاگرام را از دیگر شبکههای اجتماعی متمایز کرده است، این است که به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، امکان ایجاد تزئینات با جزئیات بیشتری را به شما میدهد. شما به عنوان صاحب یک کسبوکار میتوانید با قراردادن عکسها و ویدیوهای جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، مخاطبان بیشتری را جذب خود نموده و در نمایش این تصاویر، از ابزارهایی مانند رنگها و افکت های مختلف استفاده نمایید تا هرچه بیشتر به انتقال پیام کسب و کارتان بپردازید. هرچه گرافیک و کیفیت عکسها و ویدیوهای استفاده شده بهتر باشد، انتقال این پیام بهتر و سریعتر خواهد بود.
هشتگ اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام
هشتگ را میتوان با هدف بازاریابی استفاده کرد. بدین ترتیب، با در نظر گرفتن سلایق جستجوی مخاطبان و راه اندازی کمپینهای تبلیغاتی، هشتگ درستی را انتخاب و آن را به عنوان برندی در اینستاگرام ثبت کرد. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال موضوعاتی در حوزهی مُد و لباس هستید. برخی از هشتگهای معروف در این حوزه شامل #فشن، #استایل، #زیبایی، #مد، #طراحی_لباس و … هستند. الیته شما نباید در استفاده از هشتگ ها زیاده روی کنید زیاده روی در هشتگ ها می تواند نتیجه عکس داشته باشد. حداکثر از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید.
حال فرض کنید که در زمینه اینستاگرام مارکتینگ می خواهید فعالیت کنید. برای آنکه محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی افرادی که شما را فالو نمی کنند. به دیدن پست شما ترغیب شوند؛ باید در متن پست خود از هشتگهای مناسب و درستی استفاده کنید. بدین منظور دو نوع هشتگ را می توان استفاده کرد که شامل هشتگ اجتماعی و برندینگ می شوند.
۱-برند دار
۲-اجتماعی
هشتگ های برند شده سبب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند. شناسایی شود و شما را راحت بیابند .هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند. تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند .
استوری در اینستاگرام مارکتینگ
ما به صورت مفصل درباره استوری در اینستاگرام و راه های جذب فالوور در آن مقاله ایی نوشته ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید. استوری این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید . نکته ای که در مورد این استوری ها می توان گفت این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند. منظور همان هایلایت های استوری اینستاگرام است که به شما در دسته بندی مطالبتان کمک می کند.
استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد. چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید. میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید .
Live در دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام
اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است . همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند . اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد. ما در مورد تاثیر لایو اینستاگرام در کسب و کار مقاله ایی داریم که خواندن آن برای شما عزیزان خالی از لطف نیست.
بیو در اینستاگرام مارکتینگ
در زیر نام پروفایل صفحه اینستاگرام هر شخص، می توان متنی را به عنوان بیوگرافی (بیو) نوشت که برای شناخت بهتر صفحه تجاری شما خواهد بود. اگر فروش از طریق سایت دارید در قسمت بیو می توانید اسم سایت خود را معرفی کنید. اگر در نوشتن بیو دقت کنید و تعریف خوبی از خود و محصولات ارائه شونده در آن داشته باشید. آنگاه می توانید به موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ نزدیک شوید.