چگونه میزان فروش محصولات خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

اگر در اینستاگرام فعالیت تجاری می کنید حتما حرفی برای گفتن دارید، یا خدماتی را ارایه می دهید و یا محصولاتی برای فروش دارید. پس قطعا به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستید.

اما چطور می توان فروش بیشتری در اینستاگرام داشت؟

چه روش هایی برای افزایش درآمد در اینستاگرام وجود دارند؟

بهبود فروش در اینستاگرام چطور حاصل می شود؟

آیا روش های افزایش فروش همان روش های افزایش فالوور هستند؟

در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم و با روش ها و ترفندهای کاملا واقعی برای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا می شویم. همراه باشید.

۱- نشان دهید که صلاحیت دارید

صلاحیت، سلاحی مخفی برای افزایش فروش در اینستاگرام.

دو فروشگاه لوازم ورزشی با محصولات یکسان را در نظر بگیرید. یکی از فروشگاه را یک شخص معمولی مدیریت می‌کند و دیگری را یک پیشکسوت ورزشی، شما از کدام یک خرید می‌کنید؟ مسلما از فروشگاهی که توسط یک کارشناسی ورزشی مدیریت می‌شود، شاید محصولات این دو فروشگاه باهم یکسان باشند اما خرید لوازم ورزشی از یک متخصص ورزشی با حس اطمینان و رضایت بیشتری انجام می شود.

افزایش فروش
افزایش فروش

پس در هر زمینه ای که خدمات یا محصولاتی را ارایه می دهید، نشان دهید که صلاحیت دارید و متفاوت از رقبا هستید. مثلا اگر به فروش گل و گلدان در اینستاگرام مشغول هستید، نشان دهید که سالهاست در این زمینه کار می کنید، آموزش ها و نکاتی را به کاربران ارایه دهید که نشان دهد شما متخصص این حوزه هستید، اگر در رویدادی تخصصی در زمینه گل و گیاه شرکت می کنید، حتما با عکس و فیلم به کاربران نشان دهید که به عنوان یک متخصص در این رویداد حضور دارید.

همه این کارها به مرور برای کاربران مشخص می کند که شما متخصص این حوزه هستید و صلاحیت لازمه را دارید، همین موضوع موجب می شود که خیلی راحت و سریع به شما اعتماد کنند و این یعنی کسب درآمد از اینستاگرام.

۲- نشان دهید که مورد اعتماد هستید

شما از چه کسی خرید می کنید، شخصی که نمی شناسید یا شخصی که به آن اعتماد دارید؟ مسلما گزینه دوم، پس اعتماد را هم به عنوان دومین روش عالی برای بهبود فروش در اینستاگرام بشناسید.

افزایش فروش
افزایش فروش

علاوه بر صلاحیت داشتن، باید مورد اعتماد بودن خود را هم نشان دهید. اعتماد یعنی چه؟ چه فرقی با صلاحیت دارد؟
با صلاحیت شما نشان می دهید که در حوزه خود قوی و متخصص هستید. اما آیا واقعا در درجه اول به فکر مشتریان خود هستید یا سود خود؟ این یعنی اعتماد.کاربران باید به شما اعتماد پیدا کنند و مطمئن باشند که سود کسب و کار اولویت اول شما نیست.

اگر ضمانت بازگشت وجه داده اید، واقعا به آن عمل کنید و به دیگران نشان دهید که به وعده خود عمل کرده اید.پشت صحنه کسب و کارتان را نشان دهید و با کاربرانتان رو راست باشید.اگر مشتریان راضی دارید به دنبال کنندگان اینستاگرام خود نشان دهید که مشتریانتان از شما راضی هستند.

۳- خرید از اینستاگرام را آسان کنید

خرید از اینستاگرام هرچه آسانتر باشد احتمال به وقوع پیوستن آن بیشتر است و این یعنی بهبود فروش در اینستاگراموقتی پروسه خرید سخت و نامشخصی داشته باشید چه می شود؟ بخشی از خریدها را از دست می دهید.به جای اینکه کاربران را به گذاشتن کامنت و پرسیدن قیمت وادار کنید، خیلی راحت درباره محصول و قیمت آن توضیح دهید.

به جای اینکه کاربران را به دایرکت تشویق کنید، خیلی واضح درباره پروسه خرید و سفارش کالا صحبت کنید. مثلا بنویسید که برای خرید با شماره زیر تماس گرفته و کد کالا را اعلام کنید. یا اگر پرداخت آنلاین دارید، به کاربران بگوید برای ثبت سفارش وارد لینک شوید و کد کالا را درج کنید.

افزایش فروش
افزایش فروش

پس در درجه اول سعی کنید پروسه خرید را به طور کامل شرح دهید و درباره محصول و قیمت آن خیلی واضح صحبت کنید.در درجه دوم سعی کنید. روش های متنوعی برای خرید داشته باشید، در دریچه 67 هنوز برخی از کاربران مایل به خرید آنلاین نیستند. و برای خرید از سایت درخواست شماره کارت می کنند.

۴- خیلی خوب پاسخگو باشید

به شخصه وقتی سوالی در کامنت میپرسم و میبینم که در عرض چند دقیقه کامنت من پاسخ داده می شود، حس خوبی به آن پیج پیدا می‌کنم.این حس که این پیج یک پیج فعال است، افرادی هستند که واقعا پاسخگو هستند، افرادی هستند. که هر زمان می توانم با آنها در ارتباط باشم، افرادی که واقعا به دنبال فعالیت حرفه ای در اینستاگرام هستند. و میتوانم به حرف ها و گفته هایشان اعتماد کنم.

همه این حس‌ها تنها با پاسخگویی درست و سریع به مخاطب ایجاد می‌شوند که بسیار برای شما ارزشمند هستند. پس به فکر پاسخگویی درست و به موقع باشید که بسیار مهم است.پاسخگویی به مشتریان موجب افزایش اعتماد و اطمینان آنها خواهد شد و افزایش اعتماد و اطمینان یعنی افزایش فروش در اینستاگرام.

۵-حساب کاربری تجاری بسازید

اگر یک حساب معمولی دارید آن را تبدیل به حساب تجاری کنید.

  • با این کار نه تنها می توانید علاقه مندان به کسب و کار خود را اندازه گیری کنید.
  • بلکه می توانید پستهایی که کاربران دوست دارند را مشاهده کنید.

برای مثال:

با این تبدیل شما می توانید ادرس اینترنتی مستقیم را در استوری خود قرار دهید تا کاربران به سمت ان هدایت شوند.حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بازدیدکنندگان استوری را با لینک مستقیم در استوری به سمت کسب و کار خود بکشانید.
با این ویژگی جذاب می توانید مشتریان بالقوه زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. و افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید.فراموش نکنید هر چند همه از این ویژگی اگاه نیستند ولی گاهی اوقات فراخوان به یک عمل می تواند کاربران را مشتاق به خرید کند.

افزایش فالوور
  • نه تنها پست شما نیاز به یک تصویر خیره کننده دارد.
  • بلکه باید یک راه ارتباطی و هدایت کاربران به ادرس را در اطلاعت پروفایل خود قرار دهید.


اگر می خواهید نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کند به کاربران بگویید کجا می روید و چکار می کنید.اجازه ی حدس زدن به انها ندهید.اینستاگرام اجازه ی قرار دادن لینک در پست های خود را نمی دهد به جز در استوری حساب تجاری شما این کار امکان پذیر است.اما این به این معنا نیست که نمی توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم.شما با یاداوری در پستهای خود کاربران را به لینک موجود در قسمت بیو(پروفایل) خودتان هدایت کنید.

افزایش فروش
افزایش فروش

۶- فروش بهتر در اینستاگرام با اشتراک محتوای تولید شده کاربران

تکنیکی عالی برای پیوستن به نفوزگران(افراد معروف) و افزایش فروش بهتر در اینستاگرام است.اما اگر شما می خواهید یک استراتژی کاملا اثبات شده ی اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. محتوای تولید شده توسط کاربران را به اشتراک بزارید.

برای مثال:

بعضی از پیج هایی را مشاهده کرده اید که به کاربران خود می گویند. از هر چیزی که مدنظرشان است عکس بگیرند و برای پیج بفرستند تا به اشتراک گذاشته شود.زمانی که تصاویر را از مشتریان راضی خود به اشتراک می گذارید کاربران دیگر که قبلا کنجکاو و یا تردید داشته اند.
بعد از دیدن تصاویر محصولات شما انها ترغیب به خرید مخصول شما می شوند.به عنوان جایزه عنوان انها را به همراه عکسی که می فرستند اضاف کنید با این کار اعتباری به انها داده اید.

افزایش فروش
افزایش فروش

و در آخرچند نکته

شوخ طبع باشید

شوخ طبعی یکی از عوامل جذب مخاطب است. برای افزایش فروش در اینستاگرام سعی کنید که جنبه های طنز و شوخی طبعی متعارفی را در محتوای خود داشته باشید. هدف از این کار، درگیر شدن بیشتر مردم و حس مثبت آنها نسبت به نام تجاری شماست، چرا که این نگاه مثبت تا حد بسیار زیادی موجب افزایش فروش در اینستاگرام می شود.

برای مثال شرکت Honest با ارسال محتواهای طنز و خنده دار، مخاطب خود را درگیر کرده و آنها به صورت ناخودآگاه به این شوخی طبعی واکنش نشان می دهند. این تعامل موجب افزایش بازدید محتوای صفحه، و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام می شود.

از محتوای تولید شده توسط کاربر استقبال کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر، شکل دیگری از تبلیغات چهره به چهره است. مشتریان شما می توانند با تولید محتوا، به بیشتر دیده شدن محصولات شما و درنتیجه افزایش فروش در اینستاگرام کمک کنند. این موضوع به نوبه خود موجب تبلیغ محصول یا خدمات شما و اضافه شدن مشتریان شما می شود.

با این حال، برخی از مشتریان ممکن است به راحتی و بدون تشویق شما، تصاویری از محصولاتی که خریداری کرده اند را به اشتراک نگذارند. برای تشویق این افراد می توانید از پاداش هایی همچون شانس برنده شدن با ارسال تصاویر حاوی محصول و هشتگ برند خود استفاده کنید.

استفاده از هشتگ برند شما

به کمک مشتریان خود و با تشویق آنها به استفاده از هشتگ برند شما، می توانید بازدید تصاویر خود را افزایش دهید. این موضوع به طور خاص برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین هستند بسیار مفید خواهد بود که منجر به افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد. مشتریان Passion Planner با برنامه ریزی طراحان، خودشان به طور خلاقانه ای کار می کنند.

این شرکت الهام بخش ترین پست ها را به نمایش می گذارد که منجر به خلق یک اجتماع عظیم از طرفدارانش در اینستاگرام می شود. هشتگPassion Planner به تنهایی نزدیک ۶۰۰۰۰ پست دارد.هنگامی که شما یک جامعه ثابت از مخاطبان اینستاگرام داشته باشید، پایه فروش شما به تعداد اعضای این اجتماع خواهد بود.

ارائه تخفیف یا هدایا

یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش در اینستاگرام ارائه هدیه یا تخفیف های متفاوت است. این یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغ محصولات و افزایش فروش شماست.

به کمک این روش می توانید افراد بیشتری را با محصولات خود آشنا کنید، چرا که خریداران شما اخبار تخفیف ها و هدایا را با دوستان خود به اشتراک می گذارند و همین امر موجب جذب مخاطبان بیشتر و آگاهی آنها از محصولات شما می شود.این موضوع میزان فالوور و تعامل شما را افزایش می دهد که موجب نمایش بیشتر محتوای شما و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات

آخرین مقالات