با تجارت الکترونیک، پلتفرمهای زیادی وجود دارد که شرکتهایی که می خواهند محصولات خود را در اینترنت بفروشند، بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند. اگرچه سایت های تجارت الکترونیک اولین پلتفرم هایی هستند که هنگام فروش محصولات در اینترنت به ذهن متبادر می شوند، اما با تغییر عادات خرید، افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام افزایش یافته است؛ تا جایی که کاربران به مقوله هایی مانند خرید فالوور، خرید لایک و … روی آورده اند. در این مقاله قصد داریم به راز های فروش در اینستاگرام و ماندگاری در ذهن مخاطب از طریق این شبکه ی اجتماعی بپردازیم.
امروزه ویژگیهای جدید اضافه شده به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، منجر به ظهور تکنیکهای جدید فروش شده است. در حالی که اینستاگرام پلتفرمی بود که در دورههای اولیه نمایندگی شرکتها را ارائه میکرد، اما شروع به استفاده از برندها به عنوان ابزاری برای اطمینان از رضایت مشتری، افزایش آگاهی از برند، دستیابی به مخاطبان هدف و فروش کرد.
اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام یک برنامه رسانه اجتماعی است که در 6 اکتبر 2010 راه اندازی شد و مردم در آن عکس ها و فیلم ها را به اشتراک می گذارند. به لطف ویژگی هایی مانند پست، داستان، پخش زنده، IGTV، اینستا شات که هر روز ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود، به یک پلتفرم رسانه اجتماعی فعال تر تبدیل شده است که شروع به استفاده در زمینه های مختلف کرده است. به لطف ویژگی اینستاشاپ که اخیراً اضافه شده است، شرکت ها بعد از مراحلی مانند خرید فالوئر شروع به فروش در اینستاگرام کرده اند .
آنچه برای فروش در اینستاگرام باید بدانید
نکات مهمی وجود دارد که شرکت هایی که قصد فروش در اینستاگرام را دارند باید قبل از خرید فالوور اینستاگرام و شروع فروش در اینستاگرام بدانند. در این بخش از مقاله بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که برای فروش در اینستاگرام باید دانست.
فروشگاه های موفق اینستاگرام را رصد کنید
اولین کاری که برای فروش در اینستاگرام باید انجام دهید، بررسی فروشگاه هایی با عملکرد فروش بالاست. به خوبی مشاهده کنید که آنها چه چیزی می فروشند، چگونه می فروشند و چه کاری را بسیار خوب انجام می دهند. اگر بتوانید ایده های اصلی را در استراتژی های فروش اینگونه بوتیک های فروش اینستاگرام قرار دهید، احتمال موفقیت شما به همان اندازه افزایش می یابد.
تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید بفروشید
یکی دیگر از عناصری که باید بدانید این است که چه چیزی را می خواهید در اینستاگرام بفروشید. از آنجایی که شرکت های زیادی در اینستاگرام به فروش می پردازند، بسیار مهم است که شما از طرف برند خود چه چیزی را در این پلتفرم می فروشید. برای تصمیم گیری برای فروش؛
- در مورد محصولات پرفروش آنلاین تحقیق کنید؛
- محصولات پرطرفدار در تجارت الکترونیک را بررسی کنید؛
- نگاهی به تفاوت رقبا در فروش محصولات مرتبط بیندازید؛
- محصولاتی که بیشترین جست و جو را در موتورهای جستجو داشته اند را شناسایی کنید.
با انجام این مراحل و انجام تحقیقات بازار می توانید محصولاتی را برای فروش در اینترنت و اینستاگرام پیدا کنید. به این ترتیب می توانید در مورد پرفروش ترین محصولات در اینترنت تصمیم بگیرید و بعد از خرید فالوور، از طریق فروش این محصولات در اینستاگرام درآمد کسب کنید.
تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید
پس از تصمیم گیری در مورد محصولاتی که می خواهند بفروشند، شرکت هایی که می خواهند در اینستاگرام بفروشند باید اطلاعاتی در مورد شرکت هایی که محصولاتی را که می خواهند بفروشند به دست آورند. به طور خلاصه، انجام تجزیه و تحلیل رقبا قبل از شروع فروش در اینستاگرام و خرید فالوور بسیار مهم است. هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا؛
- در مورد محصولات پرفروش آنلاین تحقیق کنید؛
- محصولات پرطرفدار در تجارت الکترونیک را بررسی کنید؛
- نگاهی به تفاوت رقبا در فروش محصولات مرتبط بیندازید؛
- محصولاتی که بیشترین جست و جو را در موتورهای جستجو داشته اند را شناسایی کنید.
- شما باید یک استراتژی اشتراک گذاری را در نظر بگیرید. به لطف تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید رقبای شرکت خود را بهتر بشناسید و پس از تجزیه و تحلیل خود می توانید برای پیشی گرفتن از رقبای خود اقداماتی انجام دهید.
مخاطب هدف خود را بشناسید
یکی دیگر از عواملی که برای فروش در اینستاگرام باید به آن توجه کرد، مخاطبان هدف شما هستند. هنگام فروش محصولات در اینستاگرام، مخاطبانی وجود دارند که محصولات شما مورد توجه قرار می گیرند و هر چه این مخاطبان را بهتر بشناسید، می توانید انواع اشتراک گذاری هایی را تهیه کنید که توجه آنها را جلب کرده و فروش شما را افزایش دهد. شناخت مخاطبان هدف نیز شما را قادر می سازد تا در تلاش های تبلیغاتی خود به نتایج موفقیت آمیزی دست یابید. یکی از راه های افزایش مخاطب خرید فالوور اینستاگرام است.
یک صفحه تجاری باز کنید
یکی از اولین کارهایی که شرکت هایی که می خواهند در اینستاگرام بفروشند این است که یک صفحه تجاری اینستاگرام باز کنند. اکانت تجاری که بیشترین استفاده را در شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ دارد، نوعی حساب کاربری است که امکان جداسازی اکانت اینستاگرام شما از حساب های شخصی را فراهم می کند. مزایای مهم بسیاری وجود دارد که یک حساب تجاری برای برندها فراهم می کند. صفحه تجاری باعث افزایش اعتماد مشتریان به برند شما شده و زمان دسترسی برندها به دادهها و گزارشهای آماری شما را نیز کوتاه می کند. همچنین دسترسی به گزارش هایی که برای برند شما مهم هستند مانند Interaction، Impression، Follower، Save، Message را برای شما آسان تر می کند.
سعی کنید هویت شرکتی خود را منعکس کنید
اگر می خواهید یک عملکرد تجارت الکترونیک موفق در اینستاگرام نشان دهید، بعد از خرید فالوور اینستاگرام باید اعتماد به نفس را به دنبال کنندگان خود القا کنید. برای ایجاد رابطه اعتماد بین شما و مشتریان بالقوه خود، باید سعی کنید هویت شرکتی خود را منعکس کنید. داشتن یک لوگوی شرکتی که نشان دهنده هویت برند شما باشد، اشتراکگذاری منظم رسانههای اجتماعی و تصاویر، هشتگها و متون پستی که در طول اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی خود استفاده میکنید، یک حساب تجاری اینستاگرام و یک سایت تجارت الکترونیک برای شرکت شما مفید خواهد بود.
از یک روش پرداخت قابل اعتماد استفاده کنید
فراموش نکنید که یکی از مهم ترین موارد برای خریداران آنلاین روش های پرداخت است. امروزه پرکاربردترین روشهای پرداخت، پرداخت نقدی هنگام تحویل، حواله و کارت اعتباری است. شرکتهایی که از اینستاگرام میفروشند معمولاً از روش حواله/هزینه استفاده میکنند. با این حال، این روش پرداخت به اکثر کاربران اینستاگرام اطمینان نمی دهد. به همین دلیل، برای شرکت هایی که می خواهند محصولات خود را در اینستاگرام بفروشند، بسیار مهم است که روش های پرداخت خود را متنوع کنند.
اگر بعد از خرید فالوور واقعی، دنبال کنندگان خود را به روش های پرداخت قابل اعتماد هدایت کنید، تبدیل هایی که از پست های خود دریافت می کنید به وضوح افزایش می یابد. برای این کار می توانید یک سایت تجارت الکترونیک باز کنید یا از روش های پرداخت لینک ارائه دهندگان پوز مجازی استفاده کنید. این کار دسترسی شما را به افرادی که می خواهند با کارت های اعتباری و نقدی خرید کنند آسان تر می کند و به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید.
لوگوی برندتان را به عکس پروفایل اینستاگرام خود تبدیل کنید
شاید دیده باشید که شرکت هایی که در اینستاگرام فروش می کنند اغلب از لوگوی برند در عکس های پروفایل خود استفاده می کنند. استفاده از لوگوی برند در عکس های پروفایل اینستاگرام باعث تقویت هویت سازمانی یک برند می شود. همچنین باید مراقب باشید که هنگام ویرایش حساب کاربری خود که برای فروش در اینستاگرام ایجاد کرده اید، از لوگوی برند خود در عکس نمایه خود استفاده کنید. این کار هم انعکاس هویت شرکتی را برای شما آسانتر میکند و هم به افراد مخاطب هدفتان سرنخهایی میدهد که نشان میدهند شما یک برند قابل اعتماد هستید. بعد از خرید فالوور اینستاگرام این کار شما باعث ریزش کمتر مخاطبان خواهد شد.
پروفایل تان را بر اساس اطلاعات کسب و کار خود بهینه کنید
یکی از اولین فاکتورهایی که خریداران در اینستاگرام در نظر میگیرند، قابلیت اطمینان برند است. به طور کلی، برندهای مورد اعتماد پروفایل های اینستاگرام خود را برای اطلاعات تجاری بهینه می کنند. شما می توانید با بهینه سازی پروفایل اینستاگرام خود با توجه به اطلاعات کسب و کار خود، یک تصویر برند قابل اعتماد در مخاطبان هدف خود ایجاد کنید و سپس نسبت به خرید فالوور واقعی اقدام کنید. برای انجام مطالعات بهینه سازی در پروفایل اینستاگرام خود؛
- حتما از یک صفحه تجاری استفاده کنید؛
- اگر شرکت شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارد، آن را به نمایه خود اضافه کنید؛
- مراقب باشید که عناصری مانند آدرس کامل شرکت و شرایط حمل و نقل محموله را در بخش بیوگرافی پروفایل خود به اشتراک بگذارید؛
- از گزینه هایی مانند آدرس ایمیل و تلفن در بیوگرافی استفاده کنید.
صفحه اینستاگرام و محصولات خود را تبلیغ کنید
شاید دیده باشید که شرکت هایی که در اینستاگرام به فروش می پردازند معمولا فعالیت هایی مانند تبلیغ صفحه و تبلیغ محصول را انجام می دهند. این تبلیغات که توسط فروشندگان اینستاگرام انجام می شود با تبلیغات اینستاگرامی انجام می شود و هدف اصلی در این مطالعات دستیابی به مخاطبان هدف و فروش محصولات است. همچنین می توانید با خرید فالوئر، تبلیغات اینستاگرامی صفحه و محصول خود را تبلیغ کنید و با دستیابی به مخاطبان هدف، فروش محصولات خود را افزایش دهید. نکات مهمی که در تبلیغات صفحه و محصولات اینستاگرام خود باید در نظر بگیرید به شرح زیر است؛
- مخاطبان هدف خود را از نزدیک بشناسید؛
- تبلیغات فراخوانی انجام دهید؛
- هنگام تعیین بودجه، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.
- به عنوان آگهی، متن آگهی و تصاویری که در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده خواهید کرد توجه کنید؛
- به لطف تبلیغات اینستاگرامی که فاکتورهای ذکر شده در بالا را در نظر میگیرید، می توانید راحت تر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و فروش محصول خود را افزایش دهید.
مطالعات اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید
یکی از مدل های بازاریابی دیگری که توسط شرکت های فروش در اینستاگرام استفاده می شود، اینفلوئنسر مارکتینگ است. برای محصولاتی که در اینستاگرام می فروشید مطالعات اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید و با رسیدن به فالوورهای اینفلوئنسری که با آن کار میکنید، فروش محصولات خود را افزایش دهید.
تصاویر تاثیرگذار را به اشتراک بگذارید
از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر بصری است، کسانی که قصد فروش در اینستاگرام را دارند باید توجه زیادی به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها داشته باشند. با دقت در تهیه حرفه ای محتوایی که شرکت شما در اینستاگرام به اشتراک می گذارد، می توانید تصویر برند شرکتی را در مشتریان خود ایجاد کرده و اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. میتوانید هنگام اشتراکگذاری پستهای اینستاگرام، ویدئوها را به اشتراک بگذارید یا میتوانید با استفاده از قابلیت چند اشتراکگذاری که جزو ویژگیهای اینستاگرام است، محصولات خود را با تصاویری که محصولات شما را از هر زاویه نشان میدهند، تبلیغ کنید. به منظور افزایش نرخ تبدیل خود در اینستاگرام، می توانید بعد از خرید فالوور، تصاویر خود را طراحی کنید یا تصاویر اشتراک گذاری خود را با کمک افراد حرفه ای ایجاد کنید.
به استفاده صحیح از #هشتگ توجه کنید
اگر به چگونگی فروش اینستاگرام فکر می کنید، باید علاوه بر خرید فالوور اینستاگرام به استفاده از #هشتگ (تگ) مناسب توجه داشته باشید تا عملکرد خود را تا حد امکان در زمینه ایده های فروش اینستاگرام افزایش دهید. استفاده از #هشتگهایی که مستقیماً با محصولی که میخواهید بفروشید مرتبط هستند، دسترسی به مشتریان بالقوهی مورد نظرتان را برای شما آسانتر میکند. همچنین به یاد داشته باشید که می توانید از 30 هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید!